NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Wednesday, November 16, 2011

MeNu YaNg aKu MaSaK aHaD LePaS

Ni lah menu2 yg aku masak masa hari kenduri kawen tu..


Utk sarapan pg aku masak mee goreng..


Pastu buat puding roti bakar lak..

Resepi Puding roti.. kredit dr Myresepi..

Bahan A :
500 ml susu segar/fresh milk
8 keping roti (gardenia/high 5)

Bahan B :
4 s/b gula halus
2 s/b butter - cairkan sebentar atas api
2 biji telur ayam
1 sudu teh esen vanilla
1 s/b tepung jagung
1 s/b serbuk kayu manis/cinnamon powder *(optional)
1 s/b buah pala *(optional)

Bahan C-kuah :
1 tin susu cair
2 s/b tepungkastad
2 s/b gula

Cara-cara :
1.Hancurkan /koyakkan roti dan rendam dalam susu 1/2 jam
2.Kacau dan gaul rata bahan B. Tuangkan ke dalam loyang bersama dgn bahan A yg telah direndam.
3.Bakar dalam suhu 180'C selama 30 minit/masak. Biarkan sebentar sebelum disejukkan dlm fridge.
4.Gaulkan bahan sos kastad dan masakkan diatas api yg sederhana sebentar.
5.Tuangkan sos diatas puding semasa menghidang.


Dah siap di potong.. mkn dgn eskrem pun sodapp..


Mee sup utk anak2 aku..


Memandangkan encik suami bawak balik lauk kenduri, makanya aku masak sendiri nasik minyak hujan panas sbb nasi minyak kat kenduri dah abis..

Tu yg wat sendiri tu.. cumanya beras je tak guna beras basmathi.. kurang peroi jadinya..


Pastu mlmnya lak aku wat pengat pisang bersagu..


Siap utk di mkn.. siap taruk daun pandan lg.. kekekke..





5 comments:

ADEEYA said...

*peru berkeroncong. Sedapnyaaa rasa nak makan jeee hihi :)

DeQWa said...

sedapnyer..............

adarnadzmie said...

kemain menu2 ana ni... sedap2 belaka...hehe

KSWSK said...

nyamanya pengat pisang tu masuk ke dlm tekak time ujan2 ni...pos kat bangi sket bleh

Hitam Keris Emas said...

wah byk resepi patut la org umah suka baca blog ni

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...