NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Thursday, June 16, 2011

JoM BeLi SaLMoN

Ni iklan sket ye.. buat penggemar2 salmon semua dan yg rasa2 nak try mkn salmon tp mahal kalo beli kat pasaraya, meh sini aku nak bgtau..

Ada kawan aku sorang ni mmg dr dulu lg tokey salmon.. dia jual mmg murah dan mmg payah nak dpt kat mana2 pasaraya dgn rege mcm tu..

Kalo kat pasaraya sepotong kecik salmon pun dah boleh jangkau rege nak rm20 hengget, tp yg ni saiz mmg besar dan korang boleh ulang2 mkn berkali2 lak tu.. tak caya..?? tgk gmbr kat bwh ni ha..


Kawan aku ni jual dlm bentuk sekeping mcm ni tau..

Rege di kira RM38/kg .. murah kannn.. aku dah selalu sgt beli salmon dgn dia ni sejak thn 2009 lg..

Sampai kan muka aku dgn laki aku pun dah mcm salmon sbb hari2 telan salmon.. kekkekeke.. nak gak tu babitkan laki sendiri.. wakakakka.. baru la namanya sehati sejiwa.. hahaha

Yang tak tau nak masak apa salmon ni apa susahhhh, google je la resepi2 yg berkaitan dgn salmon.. buat masak lemak pun sedappp.. goreng kunyit mcm tu aje pun sedappp.. anak2 aku pun suka.. try la..

Kat bawah ni aku kasi contoh yg aku masak salmon versi aku..


Ni salmon steak dgn black pepper sos..




Ni salmon steak dgn sos putih.. sos feveret aku nih.. sendiri bikin tauu..!!

Kalau nak tau cara buat sos putih korang rujuk kat entry aku yg ni ye.. Salmon Steak dgn Sos Putih..








Mak aihhh.. terliur lak aku tgk masakan aku yg lama2 ni.. huhuhu.. korang leh rujuk kat entry ni jugak.. Encik Salmon Steak..

Ok.. so pada sape2 yg berminat nak order korang boleh hubungi info kat bawah ni..



Tokey Salmon : Umi Salwa

Contact No : 012-2361090

Harga salmon : RM38/kg

Blog tokey salmon : What About Us??

Tarikh TUTUP order : 30 JUN 2011



17 comments:

ct shah said...

wah!terliur tgk salmon dimasak ngn sos putih ni.nyum..nyum..
thanks bagi info tokey salmon tu.:-)

misya said...

salmon sos putih tu nampak macam sedap,nak try la

TopsyTurvyMum said...

Nyumm..nyummm..
Akak salmon putih tu boleh la telan jugak..Yang merah tu kalau kena paksa, baru boleh telan..
Kira murah la tuu:)

maszmadi said...

sedapnye tengok gambar makanan kat sini.. nyumnyum.. terasa cam kat obesi la.....

ameris said...

harus ku cuba resepi ana nih...

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

ila tak penah makan solmon rasanya...
tgok warna nya takut haha

DeQWa said...

xpenah makan ikan salmon nie,cian kan...hehe...tah rase cane pun xtau

Izza - Jiejah said...

oowwwhhh akak antu salmon ekekeke. regular kastemer gakk ler ngan tokey salmon tu ;-))

Cheritera Kami said...

white sos tu pun mnjadi peberet wa..tp wa xpndai mkn salmon la..

Najwa.H said...

sebelum pregnant skrg ni, selalu makan salmon masa tgh on diet... berkesan ana!!!

AMW said...
This comment has been removed by the author.
Cik Jue said...

Nampak sedaplah...

mannira said...

saya..nak beli isi ikan tu tak mampu..tapi kat jusco ada jual kepala ikan salamon..murah je..yg tu je mampu beli..dapat buat kari..perghh...berebut dgn hubby...dah lama x dpt kepala ikan salamon..last week g jusco mid valley ada plak..tu yg dpt lps rindu...

Olie said...

wahhh

Olie said...

wahhh

Unknown said...

Kak, Kak Umi tu tak guna lagi da ke nombor tu? Saya msg xdpat.

izzi said...

Great post. Looking forward to reading more. Thanks for taking the time to write this.
top cloud service providers in malaysia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...