NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Monday, June 20, 2011

MaSaK- MaSaK .. TaPaU - TaPaU

Aku kalau bahan2 mentah cukup mmg aku akan masak.. pastu kalau hubby kata dia mkn kat umah, aku akan masak jugak.. tp kalau dia sms kata takyah masak apa2 la yang sbb malas nak mkn berat2 time malam, makanya aku akan tapau jelah.. hehehe..

Kalau masak pun aku masak lauk anak2.. sejenis lauk dah cukup.. aku nak masak byk2 pun tak best kalau mkn tak berteman.. so kalau aku nak mkn aku akan tapau apa yg aku rasa nak mkn..

Tp kalau aku malas tapau, aku masak jelah megi kari letup kat umah.. kekekke.. sedap pe mkn megi.. kuikuikui..

Kalau terlebih rajin, aku akan buat la dessert, lizard dan mcm2 zed lg la utk jd kudap2an.. tu hari aku buat sagu gula melaka.. sbb dessert ni yg paling sempoi dan mudah..


Sblm ni tuang sos.. konon nak buat kalerful.. tp pewarna lak expired.. cehhh.. yg ada pun kaler ijau jelah.. ijau pun ijau la kann.. buat 4 bekas aje.. buat byk2 kang tak abis lak..


Slps di tuang santan dan gula melaka.. mkn sejuk2 sedapnyeee..


Pastu tu hari aku buat rendang ayam sbb tetiba teringin lak.. maka ni lah hasilnya.. takyah tggu raya baru dpt mkn.. kekekkeke.. aku tak suka kering2 sgt.. biar basah2 mcm ni baru best nak telan..


Sambal sardin antara feveret hubby aku.. dia suka buat cicah dgn roti gardenia..


Kuetiau goreng lak feveret aku.. hehehe..

Ohye, semua menu2 di atas sudah pun basi dlm perut dan dah jd bahan kumuhan pun .. kah kah kah.. saje bgtau kot2 korang kata kang mintak cikitttttt.. kekekke


Dan ni menu feveret kalau aku nak tapau mknn bawak balik umah.. skrg ni aku gile kan nasi arab la pulak.. sedap gile wehhh.. sukaaaa..


Tapau nasi arab bawak balik umah.. aku selalu beli kat D' Arab Cafe kat seksyen 13 shah alam.. terbaikkk woo nasik arab ayam roasted dia.. perghhhh.. ni yg rasa nak tapau lg nih..


Pastu tapau nasik ayam penyet kat seksyen 7 shah alam..


Berasap telinga mkn sambal dia.. fuhhhh...

Okey cukupppp.. entry pendek utk waktu lunch hour.. kekekkeke






14 comments:

KSWSK said...

oh..gudaan...wa puasa arini..hehehehehehe

misya said...

kita pon puasa arini,huhu tergoda nampak makan

UMMI FARIS HAIKAL said...

rajin btol masak rendang semua tu ye..hehe

sy pun suke nasik arab, cik somi lagilah..hari2 tapau nasik arab (kambing n ayam)

maszmadi said...

cam best jerk sagu gula melaka tu.. nanti petang nak wat la wat buka posa.. kalau rajeen la kan.. hehe

erieyain said...

kak ana,nk resepi sagu gula melaka tuh bole x??terliur plak tgk kak ana punya kuih sagu...:)

Mummy AwwalHariz said...

try la ayam penyet ria.. sec 9, shah alam..

Jiejah @ Iza said...

hahahah menggelupur perut org poser ni hihi .

ana , akak pun suka mkn nasi arab kat d'arab cafe tp akak skrg tersuka lamb plak ..mengembekkk je keje nya ;-))

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

ila & hubby mmg suka ayam penyet!!!

Ena said...

NASIB BAIK TAK TERTELAN AIR LIUR.. EH! TAK BATAL POSER KAN.. HIK HIK HIK..

Lia said...

ayam penyet tu mmg sedap sambal dia... hehe

diari hati said...

Sdpnye tgk nasi arab tue..tibe2 tringin nk mkn lak..hehe

eila said...

kak nk tya ni nasi ayam penyet sek 7 2 celah mne ekkk???

CikNgah said...

alamak ana, dah meleleh air liur ni....waaaaa mana nak cari kat ipoh ni..

ameris said...

huuuhhh.. ana nie, kalu citer pasal mknan mmg buat kita meleleh betol.cara describe tu mcm makan tu masuk mulut sendri jer...
ana buat la review pasal restoren2 yg ana penah gi plak.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...