NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Thursday, June 02, 2011

BuDaK KeCiK Ni DaH GeNaP 2 TaHuN DaH

Sedih betul la tak dapat nak apdet entry smlm coz laptop aku tetiba jadi mengong pulak.. gerammm.. bila call hubby bgtau laptop problem, dia kata tggu dia balik umah mlm kang la baru dia leh tlg tgk2kan..

Sbbnya hubby aku kata dia tak paham apa yg aku explain kat phone ttg problem laptop aku tu.. yelah, aku sendiri pun tak paham kenapa inikan pulak nak terangkan kat hubby.. udahnya dia pening aku pun pening .. kah kah kah..

Okey.. ni nak citer pasal budak kecik ni.. sedar tak sedar dah 2 tahun dah dia.. hari ni bersamaan dgn 2 Jun maka genaplah usia dia yg ke 2 tahun.. Selamat hari lahir ica..!!


Cuuuuuuuuu....


Cakkkkkkkk...


Cuuuuuuu...


Cakkkkkkkk...!!!


Ohye.. kami tak celebrate besar2an pun besday ica..

Just sambut kami anak beranak je.. takde buat jemputan mkn2 pun.. dan memandangkan hubby aku terlampau sibuk dgn keje dia, so aku akan take over utk jadikan hari ni hari yg best utk ica.. harap2nya begitulah kan..

Aku nak bawak anak2 aku jenjalan hari ni.. insyaAllah.. harap2 cuaca dan keadaan mengizinkan la hendaknya..


Serba sikit tentang ica..

~ dia bahasakan diri dia " isya" dan bkn ica.. kami je yg panggil dia ica

~ dia tak tinggi dan tak brp berat.. kecik molek je berbanding kawan seusia dia.. berat pun 10 kg gitu je.. tak prnh lebih 11 kg..

~ masih fully breastfeed.. dah start nak ajar dia minum susu lembu.. tp payah betul la budak ni.. dia tetap pilih nak melekap je dgn aku..

~ bercakap dah pandai.. becok sket mulut dia ni.. kuikuikui..

~ gigi dah penuh.. tp gosok gigi pemalas.. ish3x..

~ suka mkn sumi jelly dan biskut2..

~ suka berebut sesuatu benda dgn apis.. geng gaduh dia mmg apis pun..

~ dah tak tau nak taip apa dah.. ahahha


" Buat ica, mak doakan kamu sentiasa gembira, ceria, bahagia, sihat2 selalu.. jgn selalu buli abang.. jd anak yg dgr cakap, yang solehah, jd adik yg baik, dan jgn bikin mak jd serigala jadian.. kah kah kah.. mak, abah, kakak dan abg sayanggg sgt2 dgn ica.. muahssss "

Okey.. nak tido dulu sbb letih sungguh badan ni.. tadi br selesai masak nasi lemak utk bekfes pg nanti.. pastu masak sambal sardin.. pastu lak goreng ikan bilis..

Aku tak sorang2 pun kat dapur tadi sbb ica temankan aku dr awal aku masak sampailah aku siap masak.. aku start masak kol 12.30 mlm.. siap masak td hampir kol 2 pg..

Kemas dapur je tak sempat sbb ica dah merengek2 ngantuk nak tido dan nak nyusu.. so tinggal dapur bersepah mcm tu je.. pg nanti jelah kemas balik.. tak laratttt..

Mcm biasalah, aku masak awal2 sbb taknak kelam kabut pg nanti.. ni pun td pas tidokan ica aku jaga hubby yg tetiba demam panas lak.. tetiba lak dia demam..

Lps bg hubby mkn ubat, selimutkan dia tebal2 sbb dia sejuk katanya.. pakaikan la stokin tebal, baju sweater tebal, dan selimutkan sampai 2 lapis.. bila hubby dah ok sket dan dah tido barulah aku dpt karang entry ni..

Okey.. jumpa lagi di lain entry ye.. nmpk sgt aku dah letih ni sbb entry ni khas utk besday ica, tp aku dah melalut2 citer pasal nasi lemak la, sardin la, bg mkn ubat la.. kekekkeke..




11 comments:

Aida Azryn said...

wah.. siap main chak3 lagi. hihi. ;D

Hafizah Mohamad said...

Hepi besday Ica...acik doakan moga Ica jadi anak yang solehah....hidup diberkati oleh Allah didunia dan akhirat...amin...awalnya ana masa bekpes yer...mmg sempoilah...he he he

Ena said...

happy besday isya.. hihi.. sedap gak nama isya tu.. :D

mudah2an doa maknya terlaksana.. Amin..

OneSimpleMother said...

hepi bufday isya.. dah boleh dapat adek ni.. hehehe

ctiza said...

heppi besday ica... moga membesar sihat jd anak yg solehah.

ameris said...

hepi bday ica.nnt aunty pos present yer...

adarnadzmie said...

happy besday to Ica from acik Normi.. moga jadi anak yang baik pada Ana n Hubby...

chichi said...

happy besday ica...

Yana Halim said...

hepi besday ica... moga terus membesar dgn sihat & menjadi anak yg solehah.

ana...besday ica sama la pulak dgn hubby akak. hehe...

Huda Fareeda said...

tq ana...
happy birthday ica.....sama ngan kakak deyna rupanya...(^_^)

ani said...

Happy birthday cute little Ica!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...