NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Friday, June 10, 2011

aNaK2 LaK DeMaM

Aduhaiii.. rasanya baruuuu je diorang baik dr demam dan selsema tu hari.. lani dah demam dan selsema balik.. berjangkit dr aku gak sbb aku yg demam dan selsema baru2 ni..

Asyik la dok terbersin2 sampai bergegar2 rumah.. pulak tu duduk dlm ekon aje.. maunya tak cepat virus tu merebak kannn..

3 hari aku demam.. sampaikan aritu aku tak larat sgt nak masak.. anak2 dah kelaparan.. nak mintak tlg dgn sape pun taktau dah.. tetiba blurr pulak padahal ada je biras dekat alam budiman.. hehe..

Kawan dr cahaya spk pun tepon nak tlg belikan mknn.. mekasih kak eynda.. tp aku tak jd kirim pun sbb aku dah bersiap2 nak kuar gi cari mknn dgn anak2 masa tu.. kena gagahkan diri gak walaupun baring kat tilam lg best dr memandu masa tu.. hehehe

Alhamdulillah, bila aku dah sihat barulah urusan memasak, mengemas umah dpt aku buat.. dan tu psl jugaklah blog aku pun cuti apdet.. dah tuannya sakit takkan ngengada nak apdet gak kan.. ehehehe..

Dah la tu.. panjang lak berceramah.. kuikuikui.. meh tgk anak dara aku yg demam panas dan selsema ni.. sepanjang malam dok bawak tiak akuuu je.. terasa bahang betul bila peluk dia..

Tp dia ni rajin betul kejut aku bgn utk minum air masak.. cian dia.. dia ni kalo demam mmg lembik betul..


Dia konker tempat aku.. sesuka dia je tido kat bantal aku.. dah mcm tido duduk lak gayanya.. hehhe




merengek aje dia ni kalo demam.. tido pun lewat mlm td.. kol 3 pg baru dia betul2 lelap..


Budak bujang ni pun demam dan selsema..

Budak ni lg parah.. kalo selsema lg lah huru hara.. melalak2 tiap kali nak mintak aku lap kan hingus dia..


Mkn ubat pun dah tak semudah dulu..

Dulu kalo suruh mkn ubat dialah yg nak menang dulu.. skrg tak.. menanges2 bila nmpk botol ubat..

" kenapa kena mkn ubat.."

" Mkn berapa ubat.."

" ubat ni sedap ke tak.."

Knp ubat warna putih.. taknak warna putih.."


Sabarrr jelah.. kekadang mcm nak bertanduk dah rasanya bila dia mengelat dan menggeliat2 takmo telan ubat.. huhuhu.. tu dah mcm ciri2 tiger mother dah tu.. kekekke..


" Sian tak kat dede.. dede dah tak hebat lg.. dede demam.."






13 comments:

maszmadi said...

ala cianyer... semoga cepat sembuh yerk... dede, jangan takut makan ubat tau, nanti lambat baik lak.. k

Jiejah @ Iza said...

mmg jenuh la kalau anak² demam ..
akak aritu demam 1famili , lg hazab. dah la kita demam ,nak jaga bebudak demam juga huwaaaaa ..mmg lmbt la eloknya sbb x cukup rest kan.

moga anak² ana sepat sihat.

AmY DeaN said...

Semoga Kakak Ain, Dede dan Icha sembuh cepat2 yer!!
Bila badan pun tak berapa sihat, anak-anak pun semua taksihat sama...Allah sahaja yang tahu betapa 'seksa'nya..banyak bersabar yer Ana..
Jgn jadi tiger mother..jadi meow mother jer udah ler...hehe

KSWSK said...

cuaca skang ni bkn anak2 je yg senang demam...mak n abahnya pun sama

MamaFara&Zara said...

kena panggil jururawat lelaki hensom jaga nampaknya dede ye.. :P

Aien said...

Ana,

Samelah kita...akak & anak -anak pun baru nak pulih dari demam..cuaca sekarang mmg tak berape elok agaknya..

rerajin makan ubat ye..

aniesz said...

Semoga semua si comei2 cepat sembuh dan ceria2 selalu..

My Aisy said...

ala cian ica...dede pun...cian dia da tak hebat ye...mungkin skang nih mmg musim demam kot...anak sy pun demam kak...adoai...cian tengok budak2 demam...rasa cam nak transfer jek demam tu kat kita...klu boleh lah...

yana halim said...

semoga semuanya cepat sembuh. baiknya kak eynda. tadi rasa mcm nampak dia kat alam sentral. sekilas pandang mcm dia tp tak pasti la pulak...

It's my life said...

Bebudak ni kena bercampur dgn orang lain, kena main kotor sikit .. baru antibodi kuat. Kalau sakit makan ubat sakit makan ubat tak elok pada imunitty anak.

Kita kecik dulu main tanah liat main pasir segala -- mana nya mudah dpt sakit?

Ni nasihat pada semua ;)

ikatankasihku said...

bila anak sakit, kita pun sama tak cukup tidor..huhuhu

ibu syafiq said...

bagus ica.time demam elok mnum air msak bnyk2.
apis dh x hebat...???best toi ayat dia.
moga cpt sembuh yer...

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

alahai anak2.. arief pun baru baik muntah2.. arief ne tak boleh tempat ramai org nanti d ia mabuk & tak nak makan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...