NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Tuesday, June 21, 2011

aKu BuKaN MaK ReMpiT

Amboiii tajukkkk.. kekeke.. saje je aku nak bercerita pasal aku dan memandu.. kalo kat fesbuk, aku selalu taip perkataan rempit tiap kali aku memandu.. ahahaha..

Perkataan rempit tu seolah2 nmpk mcm aku merempit lajuuu je kan.. ahahha.. sbnrnya takdelah laju pun.. aku laju pun kekadang bersebab terutama bila memotong.. tp pastu bawak biasa2 je.. takkan lebih 110km/j..


Aku dan myvi olen kesayangan aku..

Paling laju bawak myvi ni 140km/j.. tu punnnn sbb nak memotong.. bkn all the way bawak 140km/j tau.. perghhh, kalo bawak selaju mcm tu aku rasa mcm nak tercampak je kete ni.. myvi kan bkn stabil sgt utk bawak pecut2 mcm tu..

Aku lak biasanya kalo kat highway mmg dok lane tgh je.. tp bila org dpn aku terlampau slow sgt makanya kenalah aku memotong kan..

Tp time aku nak memotong tulah kete lane tgh lak berderet.. kena ke dpn sket utk cari ruang nak menyelit.. di tambah pulak tetiba ada je kete besar2 yg tup2 ada kat blkg aku suruh aku ke tepi sbb dia nak memotong.. time tulah aku terpaksa tmbh kelajuan sket utk gi ke lane tgh..

Pastu aku akan bawak maintain tak lebih 110km/j.. org pompuan ni laju mana lah sgt pun bawak kete kann.. lebih2 lg yg bawak anak2.. yg kebanyakkan merempit kat jalan raya ni sinonim dgn lelaki je.. kalau ada yg pompuan pun hanya segelintir je..

Dan selalu sgt kita dgr kaum2 lelaki ni ckp " eiiiii, dah tau bawak lembab tu dok la tepi.. ni mesti pompuan yg bawak nih..!! " kannn kannnn.. aku selalu sgt dgr kata2 camtu.. kekekke..

Pastu aku paling bengang kalo yg bawak kete jenis cucuk rapattt2 sgt dgn kete mcm ko tak sabar2 sgt nak memotong.. huk alohhhh.. bahaya sungguh.. di buatnya ko tersondol org depan kan naya je jdnya..

Aku lak jarang kena situasi mcm tu, jarang kena naik lampu dgn kete2 lain sbb aku sentiasa alert dan dok lane tepi siap2 kalo ada yg berdezup nak memotong..

Pernah sekali je kena hi-beam dgn kete ferrari.. kah kah kah.. menggelupur nak ke lane tgh sbb lane tgh masa tu berderett dgn kete2 lain.. cehhh.. kurang asam keping betul itu kete.. sabo le sikit kannnn.. hehehe


Dan aku ngaku aku pernah try bawak kelajuan kete sampai 160km/j.. tu pun bkn kat highway yg sibuk ye.. aku try speed masa kat highway nak ke klia tu je..

Kan kat situ lapang gile.. pastu ada 4 lane lak tu.. time tu saje2 try tekan minyak lebih sket.. tup2 jejak 160km/j.. perghhh.. terus slowkan balik sbb saje gatal2 je masa tu.. tak berani wooo nak bawak mcm tu punya laju.. lesen P pun tak penuh lg tau.. kekeke..

Tp yg pasti masa bwk kete hubby je aku try tekan speed mcm tu.. sbb kete dia mmg takkan sedar yg kita dah tekan selaju tu.. kalo kete myvi mmg takkan laaa.. mimpi ngeri aku nak bawak laju mcm tu..

Aku punya motivasi bawak kete hanya satu.. korang pernah tak jenguk blog ONDSCENE ..?? haaa.. kat blog tu korang leh tgk mcm2 kes kemalangan.. kena kuatkan semangat sket la nak tgk blog tu.. byk gmbr ngeri2.. perghhh.. tiap kali nak bawak laju2 aku mesti fikir anak2 dulu..


Ni lah nyawa aku.. keselamatan diorang lg penting okey..

So, kalau pun aku buat status merempit nak gi sekolah ke hape ke, tu bkn bermakna aku merempit betul2 kat jalan raya.. ahahhah.. takde ahhhh.. aku bkn michael schumacher.. aku ialah seorang mak budak yg ketot je.. kekekke

Dan satu lg.. kalo nak mulakan perjalanan je, aku dgn anak2 aku akan baca doa naik kenderaan sama2.. pastu ucap kalimah syahadah..

tu mmg jd amalan aku dan anak2 aku terutama si ain akan selalu baca doa sama2 dgn aku.. apis baca jugak cuma dia sebut perkataan yg hujung2 je.. dia tak hafal lg doa tu.. ica baca lglah, tak kuar bunyi langsung.. keh keh keh..

Korang lak kategori mcm mana..?? ke kategori kaki rempit .. hehe ??


26 comments:

mama maman aka yana said...

kita suka gak laju... slalu racing ngan cik abe kita arr... hhheee... tp paling laju pun mcm ana gak.. tuh pun masa nak potong.. hhheee...
pastu selalu je nak dok line kanan.. pasal line tgh nih diorg bw keta main2 pastu suka2 je brek.. mana arr nak tahan.. hhheee..

misya said...

sya takut bawak laju2,rasa macam tak sempat nak brek jer,tapi xadalah slow macam siput.haha

JunAina said...

kak aina paling laju pun 140/km itupun bila speed balik perlis dgn anak2 je...diulang dengan anak2, kalau ada abah memang tak layannya bagi bawak kete...hehehhee...itupun anak2 dah bising mama 110/km jeeeee...cikgu kata lebih denda singgit, bayangkanlah nak sari kajang sampai perlis mau berpuluh ringgit denda...kekekeee...

Izza - Jiejah said...

akak masa muda² rempit gak ..cilok sana sini tp bila dah ada anak otomatik reti plak bawa selow hihi
selow pun idak la mcm siput sedut nanti kene maki lak ngan org tp kalau area shah alam ni under 100 ajek laaa.byk beno t/light ngan r/about ..canner nak merempit hehehe

Izafiza said...

huhu.betul la sis.myvi bwk laju2 mcm nak terbang jer rasa kereta..heee..paling laju pn takat 140 kmj..160 xpernah cecah lg lorr..heee..

SYANI said...

Kalau bawak laju rasa cam nak tercabut side mirror dibuatnya. Aku tak bawak laju mana pun tai hasben memang suka main korner kat Ulu Yam... rasa cam nak terpelanting keluar pulak.

Unknown said...

saya kategori suka membebel bila berdepan dengan pemandu2 tak berhemah

Rosmawani♥ said...

wah kak... laju oo bwak myvi tahap tu...hahaha... power akk ni :P

tricksrex said...

hahaha
trex kan kak memang kurang penyabar kalo bab bawak kete ni
nak memotong semedangg

nak try la pegi tgk blog tu
kot2 la insaf lepas ni mematuhi undang2 jln raya pulak

kekekekkeke

Zaila Mohamad said...

suka tgk Ana, walaupon tuan kecik je tapi semangat tinggi..Zaila ni yang besar bagak pon penakut nak bawa keta laju2, even nk potong keta lain pon takut..huhuhuhu..selalu husben je yg drive tapi bila husben outstation, mulalah kelam kabut drive..main belasah je masuk gear tu..huhuhuhu

Mek Rose said...

walopon tengah berbadan dua..den suka merempit jugak. jalan biasa den leh bawak cecah 100km/j. giler tak? pasai apa?? pasai nak kejar punch card ler..uwaaaaa kang meghah plak ahahaha alasan

adarnadzmie said...

akak bawa slow jer... tempat keja dekat ja... tak kalut sgt...

aniesz said...

wah..boleh geng la kiter yek..anis pun klu bawak kereta mana reti slow..main tekan je pedal minyak tu tp tak la sampai 'cucuk' kereta lain n bg lampu tinggi..tak berani..silap2 kang kener kat kereta pembuli jalanan, tak ke naya..hahaha

Ana Suzana said...

mama maman..
errr ana pun kalo follow hubby dr belakang tetiba terbawak laju gak sbb nak kejar dia.. err hehhehe

Ana Suzana said...

misya..
ana tak suka bawak slow sgt sbb risau kita penyebab jalan jammed.. ekekkeke

Ana Suzana said...

Kak Aina..
kalo highway lapang mmg tetiba nak tekan speed laju kan kakk.. kekekke

Ana Suzana said...

Kak Jiejah..
yelaaa.. shah alam ni byk beno r/aboutnya kann...

Ana Suzana said...

izaFiza..
myvi kan ringan sket.. tu yg rasa nak terbang je tu.. tp kalo bawak kete yg up lg cc dia mmg takkan terasa kita dah speed 160kmj... dah syokkk tekan minyak baru perasan yg kita terlebih laju.. kekekeke

Ana Suzana said...

Syani..
ehhh, sama gak le dgn hubby ana.. fuhhh.. lemah semangat.. kekekke

Ana Suzana said...

Shibam..
sama gak le dgn ana.. mulut pot pet pot pet membebel... kekekke

Ana Suzana said...

rizaros..
huishhh.. kalo kat highway bawak 60kmj mmg jd penyebab jalan sesak la lebih2 lg kalo duduk line tgh.. nak duduk line kiri sekali mmg akak tak suka sbb byk lori2 dan treller2 gile sket..

Ana Suzana said...

trex..
dah tgk belum.. ehehhee

Ana Suzana said...

zaila..
ana ada sifu.. sifu ana ialah hubby ana sendiri.. dia kalo bawak kete mmg kuss semangatt.. kikiki

Ana Suzana said...

rose..
hati2 mak buyong oitt.. kekekke.. tp kejar punch kad tu mmg jd penyebab gak tu kannn

Ana Suzana said...

Kak adarnadzmie..
lg besttt.. tak rushing sgt.. ana lak rushing kalo betul2 lambat je.. hehhe

Ana Suzana said...

Anis..
ana suka hon kalo org tu bawak menggila dan membahayakan ana.. ana lak suka hi beam kalo org tu slowww gile tp tak reti nak ketepi bg laluan utk kita potong dia.. ish2x.. memandu ni mmg mulut tak reti nak dok diam. membebelll aje.. kekekke

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...