NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Tuesday, June 07, 2011

JuRuRaWaT LeLaKi

Jarang aku cite tentang family sblh aku kan.. tp tetiba arini aku nak citer lak pasal diorang.. tp nak citer pasal adik aku dgn anak buah aku je.. hehehe.. sbb tajuk tu hanya berkaitan dgn diorang je..

Dalam family korang ada tak yg berminat dgn profesyen kejururawatan.. dlm keluarga aku ada 2 org aje ni ha.. kalau jururawat pompuan kita selalu sgt tgk kan.. tp ni jururawat lelaki.. ngeh ngeh ngeh..

Diorang ni dulu lps abis Spm terus tatau nak pilih bidang apa.. dek sbb tak tau nak pilih kos apa, makanya slh sorang dr abg aku yg paksa diorang ambik bidang ni.. amboiiii.. paksaaa nampak..

Tp bebudak 2 org ni tak membantah pun.. so diorang terima aje dgn hati yg terbuka.. agaknya la kannn.. sbb aku bkn nampak pun hati diorang ni terbukak atau terkatup.. kah kah kah..


Ni la adik lelaki aku..

Nama beliau Mohd Zulhelmi... terer gak mak aku bg nama yg canggih2 ni.. kikiki.. ehhh korang jgn tatauuu, nama aku ni mak abah aku bg sbb masa tu popular dgn lagu Suzana tau nyanyian arwah M.Osman.. ahahahha.. eh ehhh.. ter-off topik lak.. kuikuikui..

Sambung balik cite psl adik aku ni.. Dia ni anak yg ke 12 dr 13 adik beradik.. nama panggilan dia Zul.. tapi nama manja dia yg kami adik beradik panggil ialahhh.... tetttttt... rahsia.. dia kata jatuh saham dia nanti.. miahahaha..

Baby yg dia pegang tu bkn anak beliau ye.. beliau belum cukup umur lg.. kuikuikui.. umur baru 21 thn.. tp aku respek betul dgn dia ni sbb byk betul pengalaman yg dia dpt masa di hantar praktikal sana sini..


Antara pengalaman yg dia dah lalui ialah, dpt tlg org yg cedera parah sbb eksiden.. yg patah kaki terkeluar tulang.. dah ada pengalaman mandikan mayat kat spital.. jg org tua2 yg.. bersihkan najis org tua2.. jg wad bayi..

Pastu pengalaman yg cukup memeritkan bg dia ialah tgk org bersalin.. dia kata masa ni ngeri dan kesiannn sgt2 tgk ibu2 yg nak melahirkan.. perit betul dia kata.. dia lak yg lebih emo masa ni tau..

Walaupun aku selalu usik dia sbb aku ckp abis laa nanti ketumbit mata, tp aku respek sbb dia tak pengsan bila berdepan dgn semua pengalaman2 mcm tu.. yelahkan.. ada org akan pengsan bila tgk darah..

Cth macam abah aku.. dia mana boleh tgk darahhh.. masa ain jatuh dan terkoyak siku kat bilik air aritu pun dia tak berani nak tgk dan tlg.. kikiki..


Kenangan masa dia baru abis praktikal baru2 ni kat Hospital Kajang..

Sblm ni dia praktikal kat Hospital Tengku Ampuan Rahimah, Klang... aku tanya gak kat dia dlm byk2 tugas, tugas apa yg susah pd dia.. dia kata tugasan ambik darah kat tgn.. ahahhaha.. nasib la sape kena dgn ko kannn.. abis laa org tu.. ehehehhe.. acahh ajee..

Aku sendiri ada pengalaman berdepan dgn jururawat praktikal ni tau.. masa tu aku mengandungkan ica.. korang tau la kan kalo checkup org peknen ni, mesti kena ambik darah kat tgn.. dan misi2 ni akan cari urat utk diorang cucuk..

Tp mmg pengalaman ngeri aku la dulu tu bila ada sorang misi praktikal ni tak reti sgt nak cari urat kat tgn aku.. tgn aku dah le kecik.. dia cucuk jarum sampai 10 kali tau tp tak dpt2 gak..

5 kat tgn kanan, 5 cucuk lg kat tgn kiri.. sakit toksah ckp le.. tp aku berlagak macho je masa tu.. dlm hati dah sumpah seranah dah.. kah kah kah.. yelahhhh.. sakit woooo..

Last2 dia passing kat misi yg ada pengalaman je yg ambik darah aku.. huk alohhh, pesal ko tak passing awal2.. takdelah berlubang2 tgn aku ko cucuk.. huhuhu..


Ni posing masa raya thn lps.. amboiii.. baca buku Anis nampakkkk.. kekkkeke


Bersama anak2 buah dia.. anak buah dia anak buah aku gak laa... diorang ni sebaya.. kecuali yg baju hijau tu le.. agaknya mak aku dgn kakak aku pakat2 mengandung dan bersalin pada thn yg sama kot.. ekekekke


Ok.. yg ni pulak anak buah aku.. anak kakak aku la maksudnya..

Nama dia Mohd Azreen.. sebaya dgn adik aku td.. dan diorang belajar kat kolej yg sama.. kat SEGI kolej.. boleh tahan mahal jugak belajar kat sini.. pengsan la diorang nak byr balik loan ptptn pas abis belajar kang.. hehehhe


Amboiiii.. dpt tugasan sambut baby jugak ke..??

Dia ni aku tatau sgt pengalaman dia sbb aku jrg jumpa dia.. So aku tatau nak cite apa pengalaman dia.. sory ye ayin, achik tatau nak cite sbb lom sempat interview hang.. kuikuikui..


Huk alohhhh.. awat hang touch up rambut hang jd macam tu.. kah kah kah.. btw, comel sungguh baby2 yg diorang ni pegang.. bestnyeeee..

Dia ni pun dah ada pengalaman praktikal kat Hospital Kajang dan hospital kat pulau pinang.. yg kat pulau pinang tu aku tatau spital apa.. hihihi..


Gambar adik aku dan anak buah aku bersama2 kengkawan diorang..

Apapun aku doakan diorang berjaya dlm profesyen yg diorang pilih.. diorang ni lom abis belajar lg.. tp pengalaman tu mmg dah byk gak la yg diorang dah lalui.. tu yg aku respek dgn diorang tu..

Ok la kan, ada gak la wakil jururawat lelaki dlm keluarga kami.. hehe




20 comments:

NM02 said...

tabik springgggg.... toing toing toinggggggg

lovely.me said...

hebat!...slama ni dgr je ade misi laki...now dah nampak la..hehe...respect them!

Ummi AmnaAmzar said...

ank buah ana muka cam tomok..hehe..terror dorang pegang baby..

Azian Elias said...

sama umur ye anak buah dgn bapak buah...

DeQWa said...

jarang jumpe jururawat lelaki nie....xpe2,senang la nnt klu kawen bini nak bersalin,diorng leh handle sendiri..hehee

Effah Mahat said...

sama macam adik bungsu dan anak buah. sama tahun lahir. mak dan anak pakat mengandung sama2.. haha..

bagus gak la ada misi lelaki. kekadang misi pompuan garang :P

Mummy AwwalHariz said...

muka sama je macam ana... ye, dah ada experience ngan nurse lelaki ni.. oklah diaorg... mmg salute la sbb depa ni lembut hati nak jd nurse dan entertain org kan...

ameris said...

kalu ana bersalin nnt diorg pn bleh jd bidan...

Ana Suzana said...

Kak Niezza..
amboiii... tabik betul tu.. kikiki

Ana Suzana said...

lovelyme..
aikkk.. jarang jumpa ekk dgn misi lelaki..hehe

Ana Suzana said...

ummi amnaamzar..
tomok..?? wahhh.. kembang la kalo dia baca entry ni kang.. kekekke

Ana Suzana said...

Kak Yan..
haah.. byk yg sebaya..

Ana Suzana said...

Deqwa..
ahahhaha.. tul gak tu kannn..

Ana Suzana said...

Effa..
kebanyakan mmg yg pompuan jenis garang.. kannn.. tp tak semua la kannn

Ana Suzana said...

Mummy Awwal..
ana lom ada pengalaman lg.. dan kalo boleh ana nak yg pompuan je masa bersalin.. kikiki

Ana Suzana said...

Kak Ameris..
siap le diorang dgn tendangan padu hubby ana.. takdenye dia relakan ana bersalin bermisikan/berbidankan laki2.. ana pun takmo.. hehehe

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

jururawat ne keja yg mulia ana.. tak kira la lelaki ke ppua tapi ila rasa kurang perhatian diberi pada kebajikan jururawat.. tau tak bebanan tugas diorang ne teruk especially kat gov hospital? harap2 adalah yg perihatin

Mummy AwwalHariz said...

bukan masa bersalin.. masa anak admitted kat wad kanak2... time tu la ada nurse lelaki...

akuzle ayu said...

bagus kolej SEGI neh, anta student dier praktikal kt mcm2 tmpt. sepupu akak pon blaja sini, nursing gaks. tah2 depa 1 batch..ahhha..untung ah wife2 depa neh nnti...ehehehe

Unknown said...

ramai jururawat lelaki adalah gay..mereka ni jenis lembut mcm pondan..ni mesti kes dah tak der kerja sgt ni

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...