NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Thursday, June 23, 2011

MaTi LeMaS

Seekor ikan telah di jumpai terapung2 dlm akuarium umah ini.. Dan ain ialah org pertama yg menjumpai beliau dlm keadaan begitu.. kahkahkah.. ape daaa ayatt..

Sbrnya begini cite dia.. smlm masa sampai je kat umah, ain letak beg sekolah dia kat tepi akuarium ni..

Tetiba aku dgr suara ain jerit2 bgtau yg ikan mati lemas.. kekeke.. Ish3x.. tetiba lak mati ikan ni..

Nmpk gayanya kita bela berudu jelah bang.. senang sikit nak bela.. kang bila diorang bertukar menjadi katak kang kita bglah kat jiran2 kita sorang sekor.. kekekke


Ni la beliau yg ain maksudkan dah mati lemas tu.. nama tak sempat nak bg pun sbb byk sgt ikan2 yg nak di bg nama kang..

Ain cakap tulahhhh sape suruh mkn buih2 tu, kan dah mati lemasss.. kekeke.. ada ke buih tu di salahkannya.. ain ainnn..

Sbnrnya malam sblm tu aku dah perasan yg beliau ni lain mcm sikit.. sbb mlm tu aku tgk beliau baring2 aje atas batu2 dlm akuarium ni seolah2 beliau mcm dah penat tido sambil berenang.. hehe

Tup2 mati lak semalam.. pelik gak benonye sbb mkn cukup, air pun bersih selalu.. tau2 je mati.. ke kami yg tak serasi bela ikan2 dlm akuarium ni.. tp ikan2 koi kat luar tu gemuk2 je kami bela.. hehehe


Tgk la tu, dah mati pun masih nak mkn buih2 tu lg.. ni ain yg kata bkn aku yg kata tau.. kahkahkah..


Ain geli hati tgk ikan tu telan buih.. sabar jelah budak ni.. kuikuikui


Sekawanan ikan yg tinggal dlm akuarium ni..


Makin kurang la haiwan ternakan dlm akuarium nih..


Tgk la.. makin lengang akuarium kitorang..

Asalnya dlm ni ada lebih kurang 30 ekor.. dah tinggal yg tu je ha.. ish ish ishh.. mmg susah betul la nak jaga ikan jenis ni..

Saje je aku tak buang ikan yg dah mati tu.. saje nak suruh hubby sendiri yg buangkan.. aku nak buang tak sampai hati la pulak.. kot2 le hubby request suruh masak sweet sour pulak kannn.. kah kah kah..

Pasni kena pikir nak bela ikan apa pulak yg mudah.. ikan masin mudah kot.. ehehhehe..




21 comments:

The Red Rambutan said...

Kulaan,

Bela ikan sepat okay gak tu. Kaina hingkatlah ikam ma'ulah sapat randang. he he

DeQWa said...

hahaha...ikan masin kak ana nak bela,,,,memang mudah sagt bela ikan masin dlm perut...
bela jer ikan emas...

saudah said...

ikan tilapia...pastu dah besar, goreng..

misya said...

tajuk gempak,upanye ikan hehe

Zareene Saifuddin said...

ana, lepaih ni bela je ikan talapia... tade lauk kalu, tangkap je... goreng pon sodappp... hehehehehe

ameris said...

mula2 citer tu dh mcm gaya pembaca berita tv3 plak....
ikan pun bleh mati lemas ekkkk????

Hafizah Mohamad said...

ana...lepas ni bela kura2 plak... baru meriah kolam tu...he he he
pandai ain yer...hurmm...ikan tu kembung kot makan buih byk sgt....ha ha ha

Cik Puan Izan❤ said...

sian ikan tu...masak sweet sour sedap kot..hahaha..masalahnya lalu ker nk makan...hahaha

ikan air masin senang bela tapi kena tau paras kemasinan dia...akuarium pun ssh kotor..

aYenZ JamiL (^0^)/ said...

nyah klorin ada guna x

Ana Suzana said...

Rambutan..
Umaiyai ikammm.. Besurah banjar leh.. Amun menginguk sapat kayinak harok rumah.. Kekeke

Ana Suzana said...

Deqwa..
Ikan mas pun cantek kannn.. Tp emas dah mahal sekaang ni.. Segram kan rm140++ kannn.. Kekekekke

Ana Suzana said...

Saudah..
Ada bela ikan kelah je.. Hehehe

Ana Suzana said...

Misya..
Ahahahha.. Tajuk yg boleh biat org klik ini entry.. Ekkekeke

Ana Suzana said...

Kak zareene..
Dah 2 org ni bg cdgn yg sama ni.. Kekekeke

Ana Suzana said...

Kak ameris..
Ahahahah.. Tipah tertipu.. Kekekekeke

Ana Suzana said...

Kak hafizah..
Kura2 takmo laa.. Gelikkkkk.. Kekekek

Ana Suzana said...

Cik puan izan..
Perghhh.. Tak lalu dek tekak woo nak mkn haiwan belaan sendiri.. Kekeke

Ana Suzana said...

Ayenz..
Ada nyahh.. Hehehehe.. Overdose klorin kah..??

ibu syafiq said...

ikn mati lemas...???!!!haha...lawak toi!!!gitau ain klu sbb lemas dh lama dh ikn 2 mati sbb dok dlm air kn...???huhu...

Ana Suzana said...

Ibu syafiq..
Kahkahkah.. Tulah pasal.. Takkan nak bela ikan atas darat lak kot.. Kuikuikui

iENa SaNi said...

ikan emas akak pun mati jugak arinie anak kecik akak siap kata "ibu...ibu...kenapa ikan tu tido ibu...penat eeeaa..ikan tu.."...ha..ha..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...