NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Friday, August 06, 2010

SeLaMaT TiNggaL KiKi..

Entry last tentang Kiki.. Seawal jam 8 pg ain terjaga dr tido.. terus dia dtg kat aku dan tanya " mak... kiki dah mati ke mak..?? betul ke kiki dah mati makk..?? "

Aku cuma mampu cakap " ye" je.. ckp lebih2 kang dia nanges pulak.. takmau lah dia bersedih lg.. pastu dia tanya lagi.. " boleh tak kakak nak tanam kiki..?" aku angguk je.. siann anak aku yg sorang ni.. ingatkan bgn dr tido dia leh lupa sket2 dah..

Hari ni cuaca syahduuu je kat area rumah aku ni.. pastu hujan lebat sekejap.. so aku tak dpt nak tanam kiki awal2.. hujan la katakannn.. Sblm tu aku angkut anak2 gi KFC bukit jelutong dulu.. mkn nasi ayam kfc dulu.. bg diorg happy2 sket..

Pas mkn terus chow balikk umah.. sampai je rumah terus gi ambik cangkul kecik kat dlm stor.. ain pun dah tau apa yg aku nak buat.. so dia beriya2 nak pegang kiki buat kali terakhir.. aku bg jelah..


Sementara tggu aku abis gali tanah, ain sibuk jaga kiki dr di hurung semut hitam..

Bila ain nmpk je semut yg cuba dekat dgn kiki, cpt2 di hempuknye semut tu.. siap sebut " hah, padan muka..!! jgn ngada2 nak gigit kiki.. sian kiki.. " nak tergelak pun ada masa ni tgk gelagat dia yg cuba kawal kiki dr di hurung semut hitam..


Bengkak kan mata ain.. ni gara2 dia nanges lama mlm td la ni.. menanges sampai tertido2.. Ain belai2 lg si kiki.. Hafiz tak berani nak buat mcm yg ain buat tu.. bila aku tunjuk kiki dekat hafiz, dia cpt2 jerit taknakkkk.. ish ish ish.. hafizzz hafizzzz..


Setia menanti kiki sampai aku siap menggali tanah.. keras pulak tanah ni.. huhuhu..


Bangga aku dgn ain sbb dia sgt2 sygkan binatang.. (^_^)

Siap je aku gali, aku terus ambik kiki dan tanam.. Dan aku suruh ain ckp bye2 kat kiki buat kali terakhir.. apa lagi, nanges teresak2 ain di buatnya.. dia peluk aku kuat2 sbb terlampau sedih sgt2..


Bila aku kambus tanah lglah ain menanges.. sbb dah tak nmpk kiki lg dah.. aku pun nak nanges sama bila tgk dia menanges.. kami kan neng yatimah.. ratu air mata.. huhuhu..


Ain susun bunga kemboja atas kubur kiki.. mcm2 la yg dia luahkan pada kiki.. tersentuh betul hati aku.. sob sob sob..


Siannnn anak makk.. bengkak2 mata sbb menanges.. kita bela ikan jelah nak ye.. tak sanggup tgk kamu nanges mcm ni lg..

Arini abah dia balik dr outstation, aku pasti ain akan nanges lg mengadu dgn abah dia tentang kiki.. huwaaaaa... nak nanges jugakkkk...



11 comments:

Adekniza said...

ana,
better disinfectant whole rumah..
coz kuman burung nie bahaya la..
suh si ain tu mandi buh dettol sket..
bahaya tau..

aNa SuZaNa said...

adek,
itulah, ana dah bersihkan.. tggl sangkar je nak clearkan.. thanks ye

Adekniza said...

oh ya..cuci pakai clorox..
ni vet yg ajar dulu but time nie adek bela kucing.. pastu dia kena penyakit then mati..vet suh buat centu..
clorox campur air pastu spray2 kt sangkar tu sumer..
time tu biar tingkap sumer bukak la..coz takut plak bau clorox tu affect bebudak tu..

:)

IdzaLia said...

alah sedihnya baca entry ni.. sob..sob.. lia pun ada sikit2 neng yatimah jugak..hehe..

ejaMaria said...

alahai... sedih nye... karang bela ikan, klu ikan mati... ade lagi drama airmata... huhuhu... ikan pun bole tahan gak sensitif nye... nak lagi ikan emas...

anyway... salam kenal... I ni silent reader je b4 ni... :)

larra said...

tacingnyer tgk pic yg last tu..tgk airmata ain ..sedih auntie larra pun sedih jugakk..tu sebab juga auntie larra tak bela binatang..takut kehilangan!

tini said...

alamak siannya ain.. harap2 ikan byk2 dlm pond tu blh ubat rindu ain..

aNa SuZaNa said...

idzalia,
neng yatimah jugak rupanya..kikiki

aNa SuZaNa said...

ejamaria,
salam perkenalan jugak.. rasanya kalo ikan yg mati tak terasa sgt pun sbb ikan2 terlampau byk.. kalo mcm kucing atau burung ni lain sket..

aNa SuZaNa said...

larra,
ana yg tgk ain nanges pun boleh join nanges gak.. huhuhu

aNa SuZaNa said...

Tini,
ikan2 dia malas nak lyn sgt..setakat bg mkn je.. kikiki

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...