NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Thursday, August 12, 2010

BaZaaR RaMaDHaN BuKiT JeLuToNg

Lambat betul nak apdet entry arini.. tp ramai jugak yg masuk jenguk blog ni.. mekasih pada yg rajin menjenguk ye..

Hari ni aku malas nak masak sbb ayam kat pasar basah abessss... uwaaaaa... tipu je nanges.. ehehehe.. padahal suka pulak sbb dpt cuti masak jap utk buka arini.. kuikuikui..

So ptg td jam 4 pm aku gi terjah bazaar ramadhan Bukit Jelutong.. tapak bazaar berada di petak parking berhadapan Mydin.. takdelah byk sgt gerai tp kira oklah kannn, kang rabak poket kalo byk bazaar yg di buka.. wahahahaha..

So aku terjah gerai yg jual lauk pauk dulu.. jom kita terjahhhhh... ehehehe.. aku terpaksa beranikan diri snap gambar2 semua ni tau.. al malulah sgt masa mula2 nak snap gmbr.. tp aku siap mintak izin tau kat diorang sume.. baik tak aku.. kekeke


Opsss.. gerai ni aku tak terjah sbb dia jual yong taufu.. sape2 yg minat yong taufu leh terjah gerai beliau..


Ok.. ni gerai pertama yg aku singgah... aku beli lauk ikan pari masak asam pedas 3 ketul.. seketul rm3 yeee.... pastu aku beli sayur pucuk paku rm2 dan sambal sotong rm2.. so total sume rm13


Pastu aku gi gerai kuih akak ni pulak.. aku beli kuih samosa rm2 (5 ketul) , kuih donut rm2 (5 ketul) dan kuih donut sambal rm2 (5 ketul jugak).. so total sume kat sini rm6...


Ni gerai seterusnya yg aku terjah.. time ni dia baru nak isi air2 setiap tong air tu.. tong air ke namanya ekk.. hantam sajelah labuuuu...

Kat sini aku beli air tebu 2 botol.. sebotol rm2.50.. dan aku beli air mata kucing seplastik rm2.. total rm7 aku berhabis kat sini..


Gerai kuih ni aku tak beli.. ehehhee.. saje snap juadah yg diorang jual..


Pastu aku terjah gerai pakcik yg jual apam balik ni pulak.. tetiba teringin nak mkn apam balik.. hehehe..


Aku beli yg special punya.. tp pakcik tu eja SPESIAL.. :p

Kat gerai apam balik ni aku beli apam balik special 2 bersamaan dgn rm6 dan kopok lekor 20 ketul bersamaan dgn rm5 ( 4 ketul = rm1 ).. total rm11..


Pastu aku terjah gak gerai brader ni.. kat sini aku beli cendol rm2 sebungkus dan air lemon kaler biru rm2 sebungkus.. total rm4 semuanya.. brp byk air daaa aku beli.. kekeke..


Ni gambar suka2 snap je..


Ok.. kat gerai ahkak ni aku beli popia basah 5 ketul rm2.. aku beli jugak lauk terung berlada rm2, dan ikan cencaru bakar 2 ketul rm5.. total abis kat gerai ni rm9..


Tak ramai orang lg masa ni.. agak lengang sket.. mana taknya.. aku gi situ pun kol 4 lebih.. awal lg kiranya kannn.. hehe










Hauss betul masa tgk air2 ni.. ekekkeke.. ntah hape2 aku ni kannn..


Kat sini jual nasi minyak, aku tapau satu utk anak2 aku..








Kat sini le aku beli air tebu...

Sbnrnya aku ada singgah gerai yg jual laksa dgn pulut udang.. aku beli 4 bungkus laksa penang.. sebungkus rm3.. pastu aku beli 5 ketul pulut udang.. seketul 50 sen.. so total rm14.50


Ni antara hasil tangkapan aku ptg tadi.. tu pun sib baik aku gi sorang2.. hubby aku lom balik keje lg masa ni.. anak2 lak aku tinggal kat umah sbb alisya tido la pulak masa aku nak kuar tu..

Kat umah aku kebetulan ada abg kandung aku.. tu yg aku berani tinggal diorang tu.. hehehe.. pas abis membeli aku pun blah terus balik umah.. jalan dah mula byk kete dah masa tu.. rimas aku nak harung jem ni... ehehe..

Ok.. tu jelah yg aku nak cite.. kang aku tunjuk lak hasil belian aku ptg tadi ye.. brp jumlah kesemua yg aku beli tadi korang kira lah sendiri ye..kikiki.. sok dah malas nak gi.. sesekali boleh la.... oklah.. bye byeee...


Kelebihan Solat Tarawih Malam Ketiga

Para malaikat di bawah 'Arasy menyeru kepada manusia yang mengerjakan solat Tarawih itu agar meneruskan solatnya pada malam-malam yang lain, semoga Allah akan mengampunkan dosa-dosa mereka.


11 comments:

tricksrex said...

byk nye kakkkkk
akak mkn sume ke??
hebat akak ni

LiAnA said...

byknya hasil tangkapan.. ada org dtg umah ke ana?

aNa SuZaNa said...

Trex..
wahahhaha.. mane de akak mkn sume ni.. ada tetamu kat umah.. ingatkan dia berbuka sama2 kami.. rupanya tak daaaa.. so akak suh dia tapau bawak balik sket.. kang tak abis kami mkn.. huhuhu

aNa SuZaNa said...

Kak Liana..
haah kak, ada tetamu dtg yg di sangkakan berbuka sama2.. kuikuikui

I want to lose weight said...

Banyak gak ko beli..
Air smpi berjenis2..

Laki aku susahnya.. dia takmo makan lauk2 Param.. tension tau !!

aNa SuZaNa said...

Kak Zel..
hubby ana lebih suka kalo ana masak.. tp kalo ana tak sempat dia pun tak kisah kalo ana beli kat luar.. =)

a l y a a a h m a d said...

Banyak nyer beli...
semalam alyaa beli ayam golek pn mak dh bising...sbb dia ckp nnt lauk yg dia msk org xmkn...
hihihihihi.
patutlah leh ambil gmbr dgn penuh jayanya...xbwk 3 beradik 2.

eynda said...

Dah sampai bazaar bukit jelutong ye....akak masih tak berpeluang sebab weekdays balik ambik adam dah dekat 2pm...rehat2 petang 4pm nak masak...pas tu tak keluar dah le..mesti sesak jalan kan time org balik keje....thanks sebab snap gambar gerai2...ada yong tau foo...boleh le nak terjah bila2 tak masak :-D

aNa SuZaNa said...

alyaa..
ana pun geram jugak kalo ana masak tp ada yg borong mknn kat bazaar.. kang lauk pauk yg ana masak tak termakan..

tapiiiii, kalo ana yg gi beli takpeee.. kekkeke

aNa SuZaNa said...

Kak eynda...
masa ana gerak balik dr BJ ke rumah atas jam 5 ptg, kete mmg dah berderet dah masa tu..

masing2 bawak macam hape je sbb berlumba2 nak sampai umah..

kang minar said...

Alamat kat mne ni bazar...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...