NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Wednesday, August 11, 2010

RaGaM aNaK2 DaN SaBuN MaNdi

Selamat tghari sume.. dah lunch ke belum.. kekkeke... gurau jekkk... Aku lani bz siapkan makaroni soup utk anak2 mkn tghari.. diorang ni kadang2 malas mkn nasi.. so kena pelbagaikan..

Sementara menunggu makaroni soup tu siap di masak, aku buat la jap entry baru.. menyempat lg tu.. kuikuikui..


Ni muka budak2 yg baru lps mandi pg.. diorang ni mandi pg tak tentu masa.. ikut kerajinan mood mak dia ni.. adakalanya cpt, adakalanya dah nak tghari baruuuu mandikan diorang.. hahaha..


Masing2 menanti utk di pakaikan losyen, baju..


Alisya sibuk main iphone.. dia ni kalo pas mandi mesti nak ada benda utk di main.. kalo tak mula lah tak keruan.. grrrr...

Berbalik pada tajuk entry di atas, anak2 aku sume suka mandi.. terutama si alisya.. sbb dia sorang je yg masuk dlm besen mandi.. yg lg 2 org tu tumpang main air dlm besen alisya tu jelah..

Aku jirus guna shower je.. dan time mandi ni mcm2 la peel diorang.. terutama si Ain yg mmg panjang akal dan byk bercakap.. pot pet pot pet time mandi.. Ain ni kalo mandi dia suka pilih sabun mandi sendiri..


Tiap kali aku mandikan dia (ain) guna sabun protex ni, seboleh2nya dia takmau.. ewah ewahhhhh... demand lak ye.. tak kira, aku sabunkan jugak badan dia guna sabun ni..

Ain : Makkkk, kakak taknak pakai sabun ni lahhhh... sabun ni kan BAHAYA...

aku : apesal bahaya lak... mana ada bahaya.. kalau termasuk kat mata baru bahaya..

Ain : Mak tak nampak ke, kan ada batu dlm sabun tuuuu.. nanti kulit kakak sakit laaaa...

Aku pening jap, sabun hape lak yg ada batu.. sape lak yg ngajar ajaran sesat nih.. haihhhhh..


Ain : Ni haaaaa, kan ada gambar batu tuuuu... (sambil tunjuk gambar pd botol sabun tu.. sila rujuk gmbr di atas.. kekeke)

Huk alohhhhh.. itu punca rupanya... gmbr ais batu di katanya batu... chaittttt... nak taknak aku kena terangkan balik kat dia apa maksud gmbr tu.. kang dia ingat sabun tu mmg ada batu sampai bila2 kang.. budak2 kan lain sket, diorang mudah ingat apa yg di ajar..


Walaupun aku dah terangkan, dia tetap nak pakai sabun lain jugak.. dan dia pilih sabun Dettol je sbb dia kata takde gambar batu kat sabun tu.. so tak BAHAYA... kah kah kah.. Ainnnn ainnnn..


5 comments:

ani said...

comelnya alasan dia x nak guna sabun tu...hehehehe....

1na said...

kalau botol sabun yang gambaq bunga tu mesti dia suka kan?!

Salam kenal =D

aNa SuZaNa said...

Ani,
budak2 kan panjang akalnya kalo nak ngelat sesuatu..kikiki

aNa SuZaNa said...

1na,
itulah, budak2 suka tgk yg cantek2.. sabun mandian baby dah abes.. tu yg guna sabun mandi biasa je.. kikiki..

salam kenal jugak.. =D

Ayu said...

haha, tergelak bc kanak2 pnye cerdik..;-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...