NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Tuesday, August 24, 2010

BuKaN ReZeKi HuBBy Ku..

Ketupat nasi rentung dlm periuk.. kekeke..

Masa berbuka td hubby aku ckp dia lebih suka ketupat yg aritu (masa mkn lontong) berbanding yg aku hidang utk soto ni..

So aku pun check le kabinet dapur.. sbb aku rasa masih ada belen ketupat yg aku x masak lg.. sekalinya mmg betul ada.. cuma ada sepeket je le...

Apa lg, aku buh dlm periuk dan masukkan air.. terus jerang atas api.. mls nak tggu mendidih br masuk ketupat.. kan aku ckp arini hari malas.. ngeeee...

Ntah camne aku leh terlupa lgsg yg aku masak ketupat.. bz dok tgk tv, lyn lappy, lyn anak.. aku perasan pun bila umah aku mcm berjerebuuu aje.. pastu berbau hangit..

Hah kauuu, time ni lah aku br teringat yg aku masak ketupat.. hitam legam periuk aku.. kuikuikui.. cpt2 aku on kipas kat dapur bg jerebu hilang.. huhuhu..

Mujur takde yg buruk terjadi.. sbbnya aku ada bantai tido kat sofa gak td.. tu pun dpt tido kejap je.. tak sampai 10 minit kot sbb tiga2 anak aku ngacauuuu je.. yg hafiz nanges nak kerepek, yg Ain terloncat2 atas sofa.. grrrr... yg alisya dok korek mata dgn hidung aku..

Tergugat betul kesabaran aku.. huhuhu.. oklah, dah carca marba pulak entry ni.. kejap ketupat, kejap cite budak2.. :-p

8 comments:

alia said...

he..he..sabar la di bln yg mulia nie...1st time dengar ketupat hangus...alia dolu masak nasi atas dapur hangus...

cik puan akish said...

habis rentung piuk tuh..:0

aNa SuZaNa said...

alia..
sib baik ketupat mini byk lg.. ketupat yg hubby suka tu je yg rentung..kikiki

mumyShaneQeisha said...

waduh, rentungnya periuk tu.mmg kita boleh lupa kan bila asyik tgok tv.nasib takde apa2

aNa SuZaNa said...

cik puan..
mujur hubby rajin tolong sental.. kikiki

aNa SuZaNa said...

mumy shane..
ntah camne leh terlupa.. ana bkn lyn cite kat tv pun sbb budak2 tgk kartun.. mujur sempat tutup api..

shabiela said...

ana, sib baik xde ape2, bahaya tol la mu ni,.. itam legam periuk mu.. heheheh..

Teratak Cinta Kasih Kita said...

periuk sy pn jd mcm ni gak smlm..duk melayan blog kak ana smpi lpa periuk ats dapur..tersedar pn sbb tdgr bunyi periuk tu meletup sbb dh pns sgt...hehe.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...