NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Monday, August 02, 2010

MeNgiDaM KeTaM..

Alhamdulillah daku dah sihat setelah 6 hari demam dan takde selera makan, dan hari ni bgn pg tetiba teringin nak mkn ketam.. oleh kerana takde siapa kat umah yg boleh tlg aku carikan ketam, maka aku keluar rumah dgn anak2 dgn misi utama adalah ketam..

Dan anak2 aku umpan belikan menan sorang satu.. ngeh ngeh ngeh.. yelah, kalo takkkkk kang ada la adegan melalak la.. moody la.. kang misi gagal lak... destinasi yg di tuju adalah Restoren Kayu Manis Bukit Jelutong..

Tu jelah tempat feveret aku... tp arini aku tak terus ke sana... sblm keluar aku sempat tanya jiran aku yg kat Cahaya SPK tu, nak mintak dia tgk2kan ada roadblock ke tak kat bukit jelutong.. sib baik dia kata takde.. fuhhhhh legaaaa...

Sbb apa tau, sbb kete myvi orenku bertinted gelap wooo.. komfem kena tahan kalo ada roadblock.. huhuhu... oklah.. panjang pulak aku melalut.. kikiki..


Btw, ni la ketamnya.. ketam ni bkn ketam biasa tu.. ni yg hat penyepit dia gemuk2 tu.. apa nama ketam ni ekk.. ketam bakau ke..?? ntahhh... aku tau mkn je.. kikiki


Close up sikit.. ketam masak black pepper.. kasi panass sket badan aku yg dok demam selama ni....

Dan masa aku taip entry ni aku dah pun kenyanggg.. Alhamdulillah.. so saki baki ketam2 ni akan di mkn pulak oleh hubby aku mlm kang.. tggu dia balik keje dulu lah..

Buat kawan2 yg mendoakan ketika daku demam hari tu terima kasih byk2 ye.. doa kalian amat di hargai... terharuuu.. (",)



12 comments:

fahmi ibrahim said...

Syukurlah dah berselera nak makan... Terliur pulak dengan ketam tu..

tricksrex said...

akak penah try ketam masak telur masin tak?

aNa SuZaNa said...

Fahmi,
itulah.. Baru ada selera mkn semula.. =)

aNa SuZaNa said...

Trex..
Pernahhhhhh... Sedap jugakkkk... ^___^

Adekniza said...

amboi ana..selera besarrr..ehehhe..
ketam masak telur masin?? sedap eh?
I kalau pasal makan... HIDUP!!

I want to lose weight said...

Huhuhu.. mau ketam jugak :)

health-beauty-slimming said...

sedapnye tgk ketam2 ni,besar2 lak tu..nyum2,baik tuk pembuka selera org yg baru baik dmm,hu3

health-beauty-slimming said...

sedapnye tgk ketam2 ni,besar2 lak tu..nyum2,baik tuk pembuka selera org yg baru baik dmm,hu3

Adrina Adi said...

salam.

rasanya baru baca kat status kawan di FB yg dia pergi ceramah JAKIM yg mengatakan ketam bakau, paya adalah HARAM untuk dimakan.

jap kak ed check balik.

aNa SuZaNa said...

kak ed,
uikk.. yeke.. alahai.. nanti kak ed bg link yg berkenaan kat ana ye..

deqlis said...

Salam,

hmm deqlis ada terbaca pasal ketam kat sini http://azwananuara.blogspot.com

cuma deqlis still confius nk bezakan yg ketam batu n ketam nipah.. huk huk huk

aNa SuZaNa said...

deqlis..
ada ke org mkn ketam batu..?? aikk.. bkn kecik2 ke ketam batu tu..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...