NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Tuesday, August 10, 2010

MaSiNg2 RaJiN NaK ToLoNg...

Aktiviti ptg aku mcm biasalah, siram pokok2 dan rumput kat laman.. dan kononnya nak mencantas pokok buluh la sbb smlm tak sempat nak buat kannn, tp tetiba kemalasan melanda la.. so aku MALAS nak cantas.. hahaha..

Dan aku hanya siram pokok2 jelah.. tp arini anak2 aku yg si Ain dan Hafiz sibuk nak tolong.. berebut2 nak tolong siram pokok2.. bagusssssss.... kurang sket keje mak korang ni.. ehehe.. tp aku kena monitor gak dan bg arahan.. kang ntah hape2 diorang siram lak kang...


Memula siram rumput2... aku sambil ambik gambar sambil mulut bising bg arahan siram situ siram sini..


Cehhhh.. sempat peace lg tu.. dr tadi dok tala air tu kat tempat yg samaaaa gak... kang bertakung air kat situ nak oittttt...


Sbb dia dok siram kat tempat yg samaaa gak walaupun dah di bg arahan siram sana sini, so aku rampas jap dr ain menatang tu (tetiba aku blur nak sebut apa.. getah paip ke?? kekeke).. aku siram setiap area yg belum kena air lg..



Pastu ain bising2 nak siram balik.. nak taknak aku bg la semula kat dia... amboiiii, suka hang ye nakkk...!!!


Tup2 datang si anak bujang aku, sibuk nak siram jugak..

Nak taknak aku pujuk Ain suruh bg Hafiz siram gak.. dia mengalah la kejap.. Tp cuba korang tgk hafiz tu, ada ke patut kaki ain yg di siramnya... kekekeke..


Sukaaaa sgt dia dpt peluang mcm ni.. aku jarang suruh diorg siram sbb melambatkan keje2 aku.. tp arini aku bg chance la kat diorang jap.. hehehe..


Siram jgn tak siram... dia ni sekali di bg peluang, pyh tul nak lepaskan benda tu.. yg si Ain dah bising2 dah nak siram jugak..




Ain merayu2 kat aku time ni yg dia nak siram pulak.. tp hafiz buat tak pahammmm je.. hahaha


Kah kah kah.. sampai cekak pinggang dah tu.. yg sorang tu tetap teruskan menyiram jugak.. ish2 diorang ni, dah tak pasal2 nak berebut dan bergaduh pulakkkk.... grrrr


Last2 dpt gak si Ain rampas dr hafiz.. mengalah jelah si adik tu..


Tp tragis sungguh time ni, ain bkn setakat siram rumput, tapi dgn aku2 sekali di siramnye.. automatik aku termarah dia masa ni.. termarah ok..!! bkn sengaja punnn... sbb aku tau dia pun tak sengaja..

Tak pasal2 dia merajuk, menanges dan lari masuk rumah.. rasa bersalah sgt pulak masa ni.. aku ingat dia nanges lg masa aku jenguk dia kat ruang tamu, rupa2nya elok je dia layan kartun... cehhh, nanges lakonan je ke td.. keh keh keh..



4 comments:

Abdul Wafi said...

Salam Kak Ana.

Selamat Berpuasa, btw, I am giving a talk about Blogging to 'Rakan Muda' this Saturday. I'm about to share your blog with all my students/audiences. And it will be reviewed on that very day. But first, I need you permission to allow me to do so. So, I need you to at least, simply text me to my phone number 017-7069008 or you can send me an email at wafiabdul@live.com.my. I am gratefully thankful if you would reply me once and allow me to share your blog with my audiences. Thank You.

Abdul Wafi.

I am so sorry IF this message annoy you so much. I am fully understand if you don't have time to reply me back.

But, still. Thank You.

aNa SuZaNa said...

Abdul Wafi,
akak dah reply melalui sms .. harap terjawab persoalan.. thanks yer... (^__^)

YanaNuar said...

Dah lama tak singgah cni....wahhh rajin betoll dak tecik tu yek...siram pokok ker main air tu?? hihi

aNa SuZaNa said...

Yana..
diorang suka main air benonye... kekeke

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...