NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Thursday, December 20, 2012

NaK BaLiK MaLaYSiA DaH

Aku baru je nak tido.. tapi sebelum nak wat taik mata aku nak apdet belog jap.. maklumlah kang pasni sepanjang hari dok dlm flight.. internet pun takde kang.. hehehe
 
Badan kepenatan yg amat ni sbb lepas balik dinner malam td aku tak benti2 dari wat keje mengemas.. segala barang2 dah kena packing masuk bagasi siap2..  part ni la yg mencabar ni..
 
Ingatkan beg akan byk ruang kosong bila balik malaysia, tapi apesal mcm makin tak muat ntah.. adehhh.. pastu mcm bertambah berat pun ye jugak.. nak kata menyopping tu tak la pulak..
 
Setakat beli fridge magnet beberapa ketul dgn baju anak2 je.. aneh sungguh.. lempang gak beg ni kang.. saje je nak kasi muscle aku tumbuh bila angkat berat2 camtu..
 
Badan dah la mcm bini popeye, lengan lak ketul2 mcm hulk hogan.. kikiki.. seram lak aku bayangkan kalo body aku cenggitu..
 
Aku harap encik suami tak kisah pun bila bini dia ni dah bertukar jadi tulang besi urat dawai.. apelahh yg aku merepek ni kann.. kekeke.. ngantuk mempengaruhi segalanya nih.. hihihi.. kat sini dah kol 2 pagi..
 
 
Ni la yg aku kemas tadi.. semuanya aku wat sendiri..
 
Buat encik suami kesayangan sila berehat je ye.. tapi dia ada tolong gak aku masa aku tengah kemas2 semua ni..
 
Dia tolong sembang je sbb aku ni wat keje mesti nak menyembanggg je kejenye.. mulut nak pot pet pot pet bercerita.. aku tak suka suasana sunyi sangat.. kang ngantuk lak wat keje..
 
 
Bersepah2.. hahaha.. pening nak susun dan agih2kan barang bg setiap beg.. fuhhhh..
 
 
Tengok la tu.. banyak betul menan yg bebudak ni dapat hasil dari pemberian pihak hotel yg kami duduk sepanjang percutian ni..
 
 
Kena make sure takde brg2 penting yg tertinggal..
 
Aku cuma tinggalkan baki telor hayam, minyak masak, dan megi je kat hotel ni... mesti pihak hotel terharu dgn sourvenir yg aku bg utk diorang.. kekekke.. beg dah terlebih muatan lak..
 
 
 
Bebudak aku halau main kat bilik diorang..
 
Aku bkn apa, si ica tu haaa... kang penat2 aku simpan segala menan dlm beg, dia punggah kuarkan balik sbb nak main.. kang ada gak brg yg tertinggal kang.. huhuhu
 
 
So main la korang dendiam ye..
 
 
 
Ada jugak bahagian di mana aku mintak tolong bebudak ni bantu aku.. bebudak biasalahkan, mende yg pelik2 sikit mesti suka buat..
 
Siap berebut2 lak tu.. aku lak yg pening kalau salah sorang dari diorang tak dapat tugasan.. tak psl2 ada adegan melalak je kang.. haihhh.. 
 
 
Ni aku suruh diorang lap periuk2 yg aku dah cuci.. lap sampai kering.. memang kering sungguh bebudak ni lap.. suka agaknya dapat wat keje lain dari yg lain.. hehehe..
 
 
Haaa yg ni aku tak suruh apis ni buat pun.. dia ngengada lak try pakai topi ica.. aku cepuk gak budak ni kang.. saje nak menyakat dan kasi ica nanges la tu.. mcm le aku tak tau niat murni dia tu..
 
Ohye, kol 12.30 tghari kang kitorang dah naik flight.. kira2 kol 7.30 malam waktu malaysia gitu.. doakan kami selamat sampai ye.. Alhamdulillah encik suami ada improvement sikit lepas jumpa doktor pakar kat sini..
 
Tataaa korang.. InsyaAllah kita jumpa lg .. ^_^
 

12 comments:

Jueliza Jamani said...

Welcome back kak ana... :)

Unknown said...

Welcome back home k.ana.. :)

Sheila Salim said...

Assalamualaikum kak ana, bestnya budak2 ni pandai tolong ibu dia. hehe take care kak ana. cepat balik! update resepi untuk sheila. hihi. souvenier yang ditinggalkan tu menarik time lapar je. ahahhaha :p

cahayahidupku.blogspot.my said...

Semoga perjalanan pulang Ana sekeluarga di permudahkan oleh Allah...

Alhamdulillah suami Ana dah semakin baik slip disc tu.. akak tahu sakitnya macamana sebab akak pun sakit slip disc juga :(

lizaufa said...

take care...

Nida Mohd said...

Selamat pulang..moga semuanya dipermudahkan dan selamat sampai ke rumah..

Eey said...

Kalau pegi bercuti kejap je kan rasa masa berlalu...
Anyway, moga selamat sampai.
:)

noorhayati harun said...

have a safe journey...semoga selamat samp M'sia..

Unknown said...

semoga selamat sampai..^_^

Kimchi said...

Mudah2an selamat sampai, Ana !

Ismi Habibah Othman said...

Assalam Ana,

Terima kasih sudi singgah and follow my blog.. Entry untuk Ana tu based on my opinion.. But it's true you have a very nice blog.. Tak boring bila saya baca.. Salam kenal ye.. Welcome back dear.. ^__^

||alis|| said...

Selamat pulang dan makan nasi lemak yer kak ana.

Hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...