NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Tuesday, December 18, 2012

aNaK2 Ku @ iNteRLaKeN

Masih cerita kat interlaken lagi walaupun skrg ni aku dah berada di zurich.. terpaksa ubah plan atas sebab munasabah..
 
Masa kat interlaken kami takde ke mana2 sangat.. mcm yg aku bgtau sblm ni, cuaca kat interlaken hujan renyai2 aje hari2.. salji langsung segan nak turun.. hukhukhuk..
 
Maka seharian aktiviti anak2 aku hanya main, melalak, main, melalak.. aku lak masak, makan, kemas.. ituu je yg aku buat sepanjang percutian..
 
Takpe, yg penting hati puas dapat lihat anak2 dan suami kenyang.. bak kata pepatah kenyang perut suka hati.. hehehe.. itu kata pepatah la kan, kata petakpatah aku tatau..
 
 
Demi mengelakkan anak2 aku bosan, aku dgn encik suami decide nak hangkut menan ni yg ada kat bilik bwh tanah utk bwk naik ke atas..
 
Giler hape nak main kat bilik bawah tanah yg mcm menyeramkan tu.. dah la sunyi sejuk lak tu.. baik aku hangkut naik atas ada gak pekdah..
 
Ada gak anak2 aku hiburan sbb kang keje diorang asyik melepuk sesama dioranggg aje kang.. stress aku tau.. tetiap hari jadi resaksa demi mendamaikan kehuru haraan.. hehehe
 
Masa kitorang bawak naik mende ni, kitorang senyap2 je tak bgtau kat budak 3 org tu.. saje nak kasi surprise..
 
Elok je kami sampai depan pintu masuk bebudak ni histeria nampak menan ni.. hahhaa.. agak dahhh.. mesti suka punyalah.. aku pun suka gak bila anak2 suka.. berjaya gak nak hepikan diorang..
 
 
Aku letak tepi dapur je.. senang sikit aku nak sekeh dan lepuk kalau diorang bergaduh sbb aku byk abiskan masa kat dapur..
 
Utk 10 minit yg pertama diorang memang gumbira abis la main sama2.. apis nak konker sorang2.. ica terpaksa satu pasukan dgn ain.. abah diorang lak berehat2 layan game bola kat tv..
 
Tak lama kemudian dengar dah suara budak melalak... cissss.. agak dahhhhh.. mesti ada adegan camni punya.. haku pun ape lagi, terus dtg dekat2 dan tanya apesal ni haaaa..??
 
 
Rupa2nya apis melalak sbb dia kalah.. yg ica lak jd batu api tukang gelakkan kekalahan abg dia.. ada ke patutttt... nak kena dak kecik ni..
 
Apis kata asyik ica dgn kakak je yg golkan.. dia baru dapat 2 kali golkan.. hek elehhhhhh.. kalah punya pasal aje punnn.. kalau takut kalah baik toksah main.. huhuhu
 
Jenuh aku damaikan dan cakap kalau menang pun bkn dapat hadiah pun.. main jelah sama2.. menang kalah takyah cerita.. org suruh main tujuannya nak seronok2.. yg dia nak melalak lak.. grrrr..
 
Time ni aku rasa nak hangkut bawak turun bawah balik je.. mujur kat bilik bawah tu seram so tak jadi nak hangkut.. kikiki..
 
 
Apis tak puas hati tengok jumlah gol yg kakak dia dapat.. kekeke..
 
Lepas di pujuk2 dan ugut2 (ugut nak letak menan tu kat bwh kengkononnya), barulah dia benti nanges..
 
 
Pastu sambung main balik..
 
 
Ica tu kemain over lagi wat mcm tu... tetonggeng kang baru tau..
 
 
 
Suka gmbr ni.. manjaa je diorang wat camni.. hehehe..
 
 
Yang ni lak citer hari ahad lepas.. kebetulan baju2 masih dlm proses pembasuhan dan pengeringan, time2 sejuk ni aku galakkan diorang pakai baju lengan panjang..
 
Yang ain dgn ica takde masalah sbb baju lengan panjang diorang byk lagi.. yg jadi masalah ialah baju apis.. baju lengan panjang dia dah kehabisan..
 
So aku pakaikan la baju kakak dia sementara nak tunggu baju2 tu siap di basuh.. ain dgn ica sakan ketawakan apis pakai baju minnie mouse.. sedey mamat tu jadinya.. kikiki..
 
Aku pun gelakkan jugak sbb tak menahan lak tgk dia pakai baju tu.. kurang hasam betul kan mak dia ni.. kekeke..
 
Di sbbkan apis monyokk je bila di pakaikan baju tu lebih2 lagi kakak dgn ica gelakkan dia, terus aku tukarkan balik baju lain.. lengan pendek pun lengan pendek la.. asal dia hepi balik sudah..
 
 
Baru la hepi sikit lepas tukar baju yg dia nak..
 
 
 
Ptg2 aku selalu watkan diorang mkn ringan2 mcm pasta.. sejuk2kan cepat lapar.. pastu selalu bancuhkan milo utk diorang minum2.. Alhamdulillah, perut anak2 sentiasa terjaga..
 
 
Hepi betul budak 2 org ni kann..
 
Masa ni abah diorang tgh buat senaman otot sbb slip disc dia kan datang balik.. so utk mengurangkan kesakitan encik suami buat la senaman/stretching sikit2..
 
Yang bebudak ni ingat abah diorang buat lawak agaknya.. memasing sibuk mengajuk setiap gerak geri abah diorang.. kihkihkih
 
 
Mujur abah korang sporting.. kalau kena dgn mak dah lama mak geget korang sorang2.. hahaha adeh laaa..
 
 
Hari ahad tu kitorang kuar jenjalan jap.. cuaca hujan renyai lagi masa tu.. tapi encik suami ajak jenjalan tengok pemandangan.. bosan katanya dok umah je..
 
Aku tak kisah pun nak jenjalan ni.. yg aku lebih kisahkan ialah kesihatan dia.. aku takmo la sakit back pain dia tu makin menjadi2 lak kan.. aku nak dia rehat je..
 
Tapi dia nak gak kuar sbb takmo kitorang bosan katanya.. okeylah, aku menurut perintah je.. taknak la derhaka kann.. hehhe.. terus siapkan bebudak pakai baju sejuk bagai.. pastu kuar la kami jenjalan naik kete..
 
 
Hubby drive, aku lak tukang snap gmbr2..
 
 
 
 
 
Bebudak dah start tido sorang demi sorang..
 
 
 
 
Pemandangan memang cantek je sepanjang perjalanan.. tenangg je..
 
 
Kitorang singgah kat tepi tasek.. saje benti situ utk ssnap2 gmbr..
 
 
Memandangkan ain je yg bgn dari tido, yg 2 org lagi tu masih sakan buat taik mata, aku snap gmbr ain jelah..
 
 
Dah mcm org korea lak... ewahhhh.. kihkihkih..
 
 
 
 
Maknya pun nak posing sama.. hehehe..
 
Lepas snap gmbr terus berambus dari situ balik ke villa balik.. nak lepak lama2 kat luar pun sejuk giler.. lagipun bebudak masih ada yg tido kan.. tak syok pulak rasanya..
 
 
Tengok la tu.. dah sampai villa pun ica masih bantai membuta..
 
2 jam kemudian baru dia bangun tido tau.. tu pun bangun dgn melalak sakan.. dah puas tido pun nak melalak2 lagi.. huhuhu.. dia punya meraung bingit telinga tau..
 
Tapi yg hairan tu lepas abis je adegan nanges mesti dia carik makanan.. hahahha.. ica dgn makanan memang takleh di pisahkan.. sama mcm maknya jugak.. hahahha..



14 comments:

Mira Adzlia said...

cntiknya view spnjg pjlnn tu..smpi ttdo dak2 tu ea..hihi

Siti Asiah said...

sonokya pg jenjalan oversea...main salji...kalo ank sy bl kite gelakkan dia mest dia nanges...hihi

mamawaiz said...

adoi..bebudak mmg camtu kan kak. main beriya-iya..pastu kalah, x boleh terima hakikat..kehkeh

Saya Punye said...

kelakar sangat bile ica gelakkan abg dia 2... hihihii... apis pakai baju minniemouse pn digelakkan dorg.. so sweeet.. :)

-iLLa- said...

Apis cm addin, kalau kalah mesti melalak2..kekekee

Allene said...

lin gelak menyorok bila apis pkai baju minie... :D

Nida Mohd said...

Sori apis..auntie pn tergelak tgk apis pkai bj minnie..:-D

Cantik pemandangan kat tasik tu..

@izY@N said...

cantik wiew kat sana kan.. tp gambar kat header akak lagi saya suka..nice..

Nazayiena said...

Gelak tgk ica boleh gelakkan abgnya yg melalak tu,dua lwn satu mestilah kalahkan.
Cantiknya view di sepjg jln.

Rina Hakimah said...

Salam Ana.. I gelak bila baca part apis kena pakai baju minney mouse tu... U r so funny! "kesian mamat tu" .
Keep blogging ya... It has made my day! Thanks!
Yr silent reader until now.

Aishah Ghani said...

Akak ana..jemput la singgah blog baru sy..banyak lagi kelemahan..huhu

http://blogibuimanadwa.blogspot.com/

qasih ana said...

erm sonok nyr dpt cuti tp bab masak memasak memang terbaik hee

Kimchi said...

Whoahahaha...Dede muka PASRAH! Hehehe.....

Cik Eka said...

cantiknyer view...

bila la merasa nak pegi sini(kelip-kelip mata)

hahahaha comel si apis nanges sebab kalah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...