NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Friday, February 18, 2011

MeLoNToNg Di PaGi HaRi

Tgh pg tadi, time aku sibuk memasak, tetiba lak lighter aku ni tak mau kuar api.. alamakkk.. dah abis gas dia ke.. tak mau hidup la pulakkk.. dah le aku nak goreng ikan.. petik byk kali pun takmau hidup gak..

Ahh sudahh.. time ni la ko nak abis gas pun.. dah le lighter spare takde.. aku pun mengong gak, pegi giant berpuluh2 kali, tp boleh lak tak terfikir nak beli lighter baru.. yg aku pakai ni dah lama gila dah aku pakai.. sejak pindah umah lg.. lama gila kan bertahan.. padahal hari2 masak tu..


Ini la beliau yg aku maksudkan tu.. penyebab aku terus benti masak tgh pg td..

Sekalinya bgn pg2 td hidup lak dia.. sib baik boleh guna lg.. kalo tak camne la aku nak hangatkan lauk2 yg aku dah masak tu.. huhuhu..


Nasi impit yg buat aku bersabarrrr nak tggu beliau masak.. takpe, leh aku layan tenet masa tu.. sambil2.. ngeh ngeh ngeh..



Sup ayam yg togel.. daun sup lupa nak beli.. kah kah kah.. alaa, anak2 aku tak heran pun ada daun sup ke takde..


Kuah lodeh.. mcm2 bhn ada dlm tu.. haiwan je takde.. dlm tu ada terung, sengkuang, karot, kacang panjang, kobis, kobis bunga, serai, cili merah.. tempe aku tak jadi letak.. kang cpt basi lak..


Sambal udang..

So selepas di panaskan pg tadi, maka bolehlah kami anak beranak menyantap lontong pg ni sbg sarapan..


Ni aku punya..!!


Time aku taip entry ni dah abis pun aku hadap lontong.. kenyang.. dah takyah mkn nasi lagi dah..


Aku suruh tgn Ain sebelah kiri tu tadah bawah dagu apis.. tp yg dia pegi tangkap tengkuk apis tu kenapa lakkk..??

Aku tugaskan Ain utk suap apis.. diorang kongsi satu mangkuk.. mkn sama2.. oleh kerana apis ni manja sket, so aku suruh ain je yg tlg suapkan adik dia tu..

Aku dah suruh si apis tu suap sendiri, tp dia kata tak bolehhh.. sbb dia kata tgn dia terlalu kecil.. cehhh.. byk betul alasan..!!

Ica..?? dia masih membuta lg skrg ni.. kang kol 11.30 pg kang aku kejut la dia.. pastu mulalah aktiviti mengamuk dia tuh.. huhuhu


Mata khusyuk layan katun..


Muka lom mandi pg lg.. tggu ica bgn kang baru mandi sekali..


Kakak Ain arini ada sambutan Maulidur Rasul kat sekolah dia.. dia arini pakai baju kurung je. takyah pakai uniform.. tentu meriah.. satu pengalaman baru utk Ain..


Makan la korang sampai abis ye.. mak korang nak berblogging jap.. otromen tu ada je monitor korang kalo korang bergaduh.. korang kan asyik nak bergaduhhh je kejenye kannn..




10 comments:

dilaOHdila said...

hehehe...acik dilla dok gelak tengok kakak ain pegang tengkut si apis ni (lucu aa kakak ni). Ana, mesti dia konpius mana tengkuk mana dagu gamaknya

Lia said...

amboi awalnya akak masak.. pagi2 morning dah siap semuanya.. rajin ye.

Qaseh chenta said...

sedap lak tgk lontong nih...
dh lama xmkn.....
slalu jumpa ari raye jer,maklum la org utara xpandai buat lontong..hehehe

farah fauzi said...

wow..sedapnyer tgk sambal udang tuh..hmm...

Janna Wan Muhammad said...

bagus betul kakak ain,memang dah boleh di harap,

by the wat....akak suka tau lontong! sedapnye lah!

Ana Suzana said...

Acik Dilla..
Ain sebenarnya tensyen sbb terpaksa kongsi mangkuk yg sama dgn apis.. tu dia lepaskan geram la tu.. kah kah kah

Ana Suzana said...

Lia..
tak jugakk, byk gak tugasan lain.. mengemas balik dapur sbb mlm tu tak sempat nak kemas balik.. penat..

Ana Suzana said...

Qaseh..
perghhh.. nak tggu raya baru dpt mkn mmg berjanggut le.. try le buat.. senang je..

Ana Suzana said...

Farah..
sambal udang cincai je tu.. tp sendiri masak kenalah puji sedap.. ekekekke

Ana Suzana said...

Kak janna..
sedap kannn.. tp kalo org masakkan lg sedapp.. kikiki

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...