NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Wednesday, February 09, 2011

aLiSyA MeRaJuK

Smlm ptg pas bebudak ni mandi dan bg makan nasik aku bg diorang main2 jap dan buat hal sendiri sementara aku layan tenet..

Yang apis dgn ain sibuk layan upin ipin kat ipad sambil2 tgk kartun kat tv.. ntah mana satu ntah yg di tgk pun aku tatau.. konker tv dah satu hal.. cehhh.. tp aku tak kisah sgt tak tgk tv pun.. layan laptop lg best.. ekekeke..

Yang ica lak sibuk suruh aku bukakkan pintu peti ais.. bila aku bukakkan dan tanya nak apa dia sebut ntah hape2.. kdg2 bahasa dia aku dpt tangkap.. kadang2 aku tak paham langsung.. wakakakaka..

Bg buah epal takmau.. bg anggur takmau.. bg air kotak milo pun takmau.. bg vitagen pun takmau.. asyik sebut nanakkkk aje..

Eh ehhh budak ni.. lama beno tercegat bukak pintu peti ais tapi tatau nak ape pulak.. kang bg sayur sawi je kang baru tauuu.. siren peti ais dah bunyik2 dah tu sbb lama beno bukak kan..

Last2 aku tutup je balik sementara dia pikir nak apa.. kah kah kah.. yg peliknya dia tak nanges mcm biasa pulak.. selalunya kalo aku terus tutup pintu peti ais tu sakan dia bantai melalak.. tp smlm dia diam lak..

So aku teruskan jap ngadap laptop sblm sibuk nak masak utk dinner.. 5 minit berlalu tp ica masih kat depan peti ais.. aikkk.. pelik sungguh.. so aku pun pi le skodeng dia jap.. ngeh ngeh ngeh..


Tu budaknya.. aku ingat dia try nak main cak cak dgn aku.. bila aku cak dia, dia lg cuba nak lindung muka dr aku.. pastu buat suara merengek2.. laaa.. merajuk rupanya.. kekeke


Mata tu sempat lg intai kakak dgn abg dia yg kat ruang tamu..


Sambung merajuk balik bila aku asyik tanya knp.. miahahaha


Sedih je muka kan.. ehehehe.. cian dia.. tulahhh, sape suruh byk songeh sgt.. kuikuikui..


Tp dia ni asal aku tanya je sape yg buat mesti dia ckp abg dia yg buat.. dia panggil abang tu ABAM.. ekekkeke..

Kelakar betul budak ni tau.. sesuka je tuduh abg dia yg buat.. sib baik abg dia tak dgr.. selalunya kalo si apis tu dgr dah lama dah apis tu terjerit2 ckp " bukan lah makkk.." miahahaha..

Ok.. meh layan video yg sempat aku rakam time ica merajuk.. tp soryla sbb aku tak reti nak rotate video tu.. ekekeke.. so korang telengkan jelah kepala korang ye.. kalo pakai laptop korang pusingkan je laptop tu.. tp kalo pakai komputer aku tatau ye.. wakakaka..






10 comments:

eT said...

comeynyer dia merajuk...
budak skang kecik2 dah pandai merajuk kan...

adarnadzmie said...

ooo.. ica dah pandai merajuk yer.. nak suruh maknya pujuk... dah panjang akal yer ica ni... geramm untie tau tgk ica ni...gerrr...

RaJa NuRuL FaTiN said...

comelnya ica!!!!

macam ni gayanya kak ana memujuk anak...comel....

farah fauzi said...

soooo cuuteeeee ....

yats said...

ala tak dengar ica cakap ape..tapi comel je mulut die cakap2..hihihi..pandai dah merajuk ek..

Makbed said...

berapa umo ica ek? Anak saya Oni tu kan, sama la. Suda pandai merajuk. Asyik sebut 'nanaaakkkk' aje. ape yang dia nak pun tatau

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

alorr majuk
meh auntie pujuk mehhh

♥Leily|Ummi Alya Husna♥ said...

ololo, siannyer budak majuk.. huhuhu..

Ana Suzana said...

Makbed..
umur dia setahun 7 bln.. hehe

Haslini Hassan said...

ala ciannyer ica...merajuk ye. comey dia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...