NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Wednesday, November 14, 2012

MiSteRi PeLuKaN

Ni aku nak citer kat korang tentang perkara yg aku alami baru2 ni.. masih baru terjadi hari ahad lepas lebih kurang jam 3 pg..
 
Masa tu aku dah nak tido.. ni kesinambungan citer lepas gulung popia sardin dlm entry yg lepas tu tau..
 
Masa tu aku dah ngantuk sangat2.. ica pun dah tido masa tu.. maka aku pun nak tido gak la kan sbb dah keletihan..
 
Posisi aku tido masa tu adalah mengiring ke kiri sbb nak pandang ica yg tido kat dlm babycot sebelah kiri aku..
 
Masa aku dah terlelap dan antara separuh sedar ( tido2 ayam gitu ), tetiba aku dapat rasakan ada tangan yg memeluk aku dari belakang..
 
 
Ni ambik ambik pic dari pakcik google..
 
Korang ibaratkan patung tikus tu aku, ibaratkan je tau jgn anggap aku tikus pulak.. pastu ibaratkan tgn kucing tu adalah tgn yg memeluk aku..
 
Posisi tgn yg peluk aku tu adalah seperti kucing tu buat.. maksudnya tgn tu berada atas lengan paras bahu..
 
Tapi aku buat donno jelahkan sbb sah2 laki aku yg peluk mcm selalu.. so biarkan jelah.. hehe.. tapi aku dpt rasakan pelukan tu makin lama makin kuat sangat.. sampai sesak pulak napas aku..
 
Terus aku cuba nak pusing badan aku ke kanan utk toleh kat "encik suami " yg peluk tu.. tapi ntah kenapa mcm payah giler aku nak gerakkan badan.. pelukan tu dah la erat sangat..
 
Berkali2 aku nak lepaskan diri dari pelukan tapi mcm tak boleh.. aku dah rasa pelik dah masa ni.. apesal ni.. aku cuba sedaya upaya utk baca Bismillah dan ayat kursi sebab mulut tu mcm terkunci..
 
Tapi akhirnya berjaya gak aku gerakkan badan aku.. terus cepat2 aku berpaling ke kanan.. sahhhhh... bukan encik suami yg peluk aku sbb encik suami masa ni sedang tido lena mengiring ke kanan..
 
Ahh sudahhh.. suspen dah ni.. mulalah aku bermain dgn perasaan aku sendiri sbb tertanya2 betul ke tak apa yg aku alami atau sekadar bermimpi..
 
Dan aku pun demi nak sedapkan hati aku, aku anggap aku bermimpi je tu.. khayalan aku je tu.. terus malas nak pikir dah sbb nak sambung tido yg terganggu..
 
Baca Bismillah dan doa tido pastu pejam mata semula.. dan bila aku dah mula terlena tetiba pelukan tu muncul lagi.. makin lama makin erat dan kuat.. yg peliknya tiap kali kena mcm tu aku tak mampu nak gerakkan badan aku.. aku tak mampu nak sedarkan diri aku..
 
Bila dah berkali2 usaha mcm sebelumnya baru berjaya.. huhuhu.. berdebar2 giler jantung aku masa ni sbb aku tgk encik suami masih tido lena dlm posisi yg sama seperti sebelumnya..
 
Last2 sbb rasa berdebar memikirkan apa yg aku rasai dan alami, aku terus tido dgn lebih dekat dgn encik suami.. risau di peluk dgn "sesuatu" utk kali yg ketiga..
 
Akhirnya aku berjaya gak tido tanpa ada gangguan " tangan " tu lagi.. siang tu kengkonon nak bgtau kat encik suami tentang apa yg aku alami..
 
Tapi terlupa lak sbb sibuk jenjalan kat sunway pyramid kan.. padahal tgh demam tu.. kikiki.. dan malamnya baruuu aku teringat nak citer kat dia..
 
Lepas aku citer kat encik suami pasal tangan yg peluk aku tu, muka encik suami terus berubah jadi suspen.. pastu encik suami cakap ntah2 dia kot yg peluk..
 
Eh ehhh.. dah sah2 masa tu aku tgk dia kemain lagi lena tido ngadap ke lain, sah2 la bkn dia yg peluk.. terus encik suami buat muka suspen lagi dan cakap
 
" ahhh sudahhhhh.. ape pulak tu.."
 
Tapi kannn kejap je dia buat muka suspen dan ambik serius dgn apa yg aku cakap.. pastu dia terus sambung khusyuk tengok game bola kat tv...
 
Bukannya dia nak tanya aku okey ke tak, tangan aku lebam ke tak sbb kena peluk.. okey, yg ni memang over.. agak2 la takkan boleh lebam kot.. kekeke.. 
 
Yang pasti dia sibuk dgn game bola kat tv tu... cetttttt... buang karen sungguh...!! majukkkkk..
 
Korang pernah tak alami perkara mcm ni ehh.. Aku dulu masa zaman nak ambik spm pernah gak kena peluk time tido dgn "sesuatu" ni..
 
Tapi yg tu lagi seram sebab terasa giler tangan tu berbulu... eiiiii... tidakkkkk...



17 comments:

ziana zainal said...

Assalammualaikum aunty saya pernah kena.. Sampai sekarang trauma kalau tidur tutup lampu.. Kadang kadang keliru juga samada bermimpi atau sebaliknya.. Nak buka mata payah nak baca ayat kursii dah tersasul sasul.. Benda twu banyak kali ganggu.. lebih kurang mcm aunty la tp x lah ada tangan atau berbulu cuma terasa sebelah ada org baring same.. Wallah hu 'ala

meera said...

Assalamualaikum ana... I prnah dgr cerita mcm ana ni byk kali gak.. Terasa mcm kena himpit kata diorang.. Pastu nak jerit x kuar suara.. Elokla ana x layankan sgt prkara ni.. Sbb kalo kita dok pikir pasaltu, nnti kita jd lemah dan mnjadi mudah tuk makhluk2 halus masuk kdlm tubuh. Semoga dijauhkan dr smua itu.. Selagi iman kita kuat insyaallah xkan ada gangguan.

HaLiMaTuN SaAdIaH said...

salam, dari sudut saintifiknye, ianya ada kena mengena dengan keadaan letih yang teramat sangat.. sebab tu hanya berlaku bila dah tido2 ayam.. rasa terhimpit tal bole buka mulut.. cari kat wiki ada penerangan panjang lebar..:)

zailamohamad said...

mungkin masa tu Ana tak sihat so benda macam tu mudahlah datang mengacau

kami dulu pernah terjadi masa di kampung, masa tu nak tido en suami cakap dkt anak2 suh tido kat bawah tapi rupa2nya bangun pagi esok anak-anak semua tido kat ruang tamu, nak cakap diorang keluar sendiri xmungkin sebab bilik tu berselak tinggi..memang misteri..hehe

zaImIslawayu said...

oooo k.ana mcm kena hempap/ tindih je. sy akan kena tiap kali sy penat. biasanya sy akan baca ayat kursi. 3 kul and sapu seluruh badan. kalau dah tersedar k. ana kena cepat2 sentuh suami la. sbb kalau ada sentuhan dengan org lain baru dah xkena. hehe sy selalu silang kaki dgn adik sy :)

yana halim said...

jgn gondorowo sudaahhh...

akak lebih nak percaya pada fakta saintifik sbb letih.

Iena Norie said...

saya pun selalu kena.. kalau saya lak, bukan rasa kena peluk, tapi rasa perut tu kena tekan kuat2... pastu mmg jadi lumpuh satu badan.. selalu kena bila penat sgt.. masa zaman duduk asrama dulu mmg igtkan kena hempap.. tapi bila dah jadi mak org pun kena jugak sekali sekala.. bila mngadu dgn en. suami, dia tak layan.. huhu.. dia kata tu 'sleep paralysis".. bila google, hmmm betul la tu agaknya...

shahirahkhairudin said...

pernah kak. masa tu zaman bujang, kena duduk sorang sorang. housemate semua balik kampung. masa tidur tu tiba tiba rasa ada benda sejuk dari belakang, makin sejuk makin sejuk lepas tu terus tak boleh gerak. cuba nak baca macam macam tapi tak boleh. kita baca jugak dalam hati lepas tu lama lama release. lega. tapi dah tak tidur sampai subuh. lepas subuh baru sambung tido. kakaka. takut woooo..

Ena said...

Pernah..

tp tu la.. kalo ikut fakta sains mungkin sleep paralise tu.. tp kalo cari kat laman2 rawatan islam.. katanya tu gangguan syaitan/jin..

selalunya bila dah terkena gitu.. memg kita paksa diri utk sedar.. lepas tu terus peluk 'org sebelah" kuat2.. kalo sambung gitu jekk.. kompem datang balik..

JUJUE AHMAD said...

salam, takut pulak dgr crita akak ni. seram jer.. Alhmdlh setakat ni xpnh kena pn. Sib akak xjd apa2, pasni sebelum tido akak kena basuh kaki, baca ayat suci sebelum tido k..

Nani said...

Salam..Knani pun dulu pernah kena cam gitu, sebabnya mungkin penat dan badan lemah (demam). Klu jadi lagi, lepas kena tu terus bangun dan ambik air sembahyang. Nak tido semula, ubah kedudukan tempat tido, tak pun tido kat bilik lain..insyaallah tak jadi lagi, w'salam...

AxaNixa said...

seramnya..before tido amalkan baca ayat kursi, 3 qul, mengucap dan bismilliah 21kali..tu yg mama saya ajar dr kecik..baca mcm nak baca doa tu(tadah tangan), lepas tu bila dah abis baca,tiup kat tapak tangan n sapu dr ubun2 kepala sampai hujung tapak kaki..

utk elak kena tindih,jgn tido terlentang..kalo nk terlentang jugak, letak bantal ke apa atas badan..kalo nak tido saya slalu make sure kaki saya bertindan dgn kaki org disebelah saya..sbb nak rs secure bila tau ada org kat sebelah :)

abah khalisha said...

abah pernah....tengah-tengah malam plak tu..wife tidur atas katil ngan anak..abah tidur kat tilam bawah..pastu tetiba ada org dtg peluk dr belakang..mmg berdengup laju je jantung..sekali mmg wife lah.hehe..

Fesyen janggut Yang Sangat Cool

Hapizah said...

Ehmmm sy pun bru kena minggu lps...tp kena hempap dr atas ....terasa nafas dia kat mukaaa...punye le susah nak gerak...lps tu sy azan dan bacu alfatihah...bru dia lps....

Hapizah said...

Ehmmm sy pun bru kena minggu lps...tp kena hempap dr atas ....terasa nafas dia kat mukaaa...punye le susah nak gerak...lps tu sy azan dan bacu alfatihah...bru dia lps....

kelipkelipchumel said...

errrr...bole tahan ngeri.sampai 2x kena tu.tp kalo time tgh penat + ngantok sangat kompem rasa nak marah ek.ehehe.sy amalkan baca al fatihah,3kul dan ayat kursi sebelum tido.insyaallah lena sampai pagi.

grow2g3th3r said...

salam ana...
saya juga pernah mengalami situasi yang ana alami nie.. masa baru2 kena tu, rasa sangat takut dan ngeri.. tapi... bila saya pikir dan pikir... saya mendapati sy hanya terkena gangguan ni bilamana saya berada dalam keadaan yang letih dan terlalu penat.... bila hari2 biasa yg saya tak penat/letih.. tak de plak terjadi. So, sejak itu, sy akan pastikan saya dpt rehat yg cukup... orang kata,.. bila kita penat/letih.. .memang senanglah makhluk2 halus nak ganggu...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...