NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Tuesday, November 06, 2012

BaRu SeLeSai TuGaSaN

Arini bebudak cuti sekolah sebenarnya sbb mlm tadi kan ada konvokesyen ain.. yg tu aku citer kemudian ye..
 
Ni aku nak citer tugasan yg baru aku settlekan tadi.. ewahhh.. tu pun nak citer.. kekekke.. tak kira, nak citer gak..
 
Walaupun arini cuti tapi terlalu byk urusan yg aku kena laksanakan.. so terpaksa gak kuar umah start lepas zohor dan sampai umah balik kol 5.30 ptg tadi.. dah le hujan sepanjang masa..
 
Sampai je umah mcm biasalah banyak tugasan menanti.. pg tadi tak sempat nak buat.. nak taknak kena la buat jugak kan.. penat ke tak penat ke tugas tetap kena laksanakan..
 
 
Ni tugasan pertama aku..
 
Kumpulkan segala sampah2 dari tingkat atas sampailah tingkat bawah.. kutip segala sampah2 dlm setiap tong sampah yg ada dlm umah ni..
 
Fuhhh fuhhhh penattt.. sampah pampers la paling tak boleh blahhh.. bucukkkkkk...
 

Ni tugasan kedua aku tadi..
 
Lepas kumpul segala sampah sarap, basuh pinggan mangkuk pg tadi punya.. tak sempat nak cuci pagi tadi.. malas pun ye gak.. hahahha.. so akibatnya berlakulah longgokkan ulat gonggok.. ehhh.. pinggan.. hehehhe..
 

Pastu bg bebudak ni mkn petang pulak.. suap nasi..
 
Settle suap terus kemas ruang tamu, meja mkn, sapu lantai, lap meja bla bla bla... pastu tak sampai 5 minit bebudak ni sepahkan balik.. cettttt.. nangesss...
 

Lepas siap tugasan dalam umah, terus angkut sampah2 yg di kumpulkan tadi angkut satu persatu masuk dlm umah sampah.. beratttt okeyyyy.. lagi berat dari aku agaknya..
 
Ni semua tugasan aku je sbb encik suami doktor dah larang angkat barang berat2.. so akulah yg jadi hulk hogan dlm umah ni.. timbul dah muscle2 aku.. ewahhh.. hahhaha.. sampah arini punyalah banyakkk.. nampak beno malas nak buang sampah hari2.. kahkahkah..
 

Lepas buang sampah cuci pulak tong sampah busuk tu..
 
Pernah tak korang jumpa org segigih aku.. cuci tong sampah pun siap snap gmbr lagik.. tu pun sblm snap aku jeling2 jap jenjiran lain.. takut ada yg nmpk tebiat aku ni pulak.. wakakakka.. maluuuuu..
 

Settle buang sampah, pegi bg anak2 ikan mkn lak.. hahahha..
 
Sejak auto feeder rosak, akulah yg jadi mak ikan.. sekor2 kena suapkan.. kang kebulur lak ikan2 ni kang...
 

Kurrrrr kurrrrrrr... ehhh tu bunyi bg makan hayam kann.. kikiki.. comel giler tangan yg nak suap ikan2 tu makan kannn.. kannnn.. bluekkkk..
 

Ikan2 aku yg semakin membesar bagai johan.. nak bg nama diorang johan la pasni.. kahkahkah..


Pas bg ikan makan, jenjalan jap tengok laman kat luar umah.. pokok pelam tepi umah aku ni dah 3 tahun usia dia.. tapi tak pernah berbuah2 lagi.. tebang kang baru tauuu.. huhuhu
 

Subur je rumput dgn pokok kat luar.. berkat hujan hari2 agaknya..
 

Jenjalan jap kat kebun kecil kami yg terletak kat seberang jalan umah.. ni kira wakaf ni.. sbb kami tanam kat tanah yg bkn dalam kawasan umah kami..
 
So hasilnya nanti bolehlah di kongsi dgn jenjiran yg lain.. mcm2 yg kami tanam kat tanah tu.. hehehe..
 

Limau kasturi yg dah berbuah.. tapi tak petik lagi..
 

Pokok pelam lagi..
 

Ehhhh ada buah laaa.. zasss aku petik lepas snap gmbr tadi.. kikiki
 

Pokok betik yang masih lagi pendek..
 

Pokok jambu batu yg baru berbuah sebiji.. malas nak petik sbb kat peti ais aku pun ada jambu yg aku beli..
 

Pokok rambutan yg kurus kering mcm tuan dia gak.. hahhahampeh..
 
Dahhh.. tu jelah karangan pendek aku di maghrib2 gini.. sekian.. sila bg markah.. ekekkeke



28 comments:

syarqiah75 said...

100 markah coz citer2 ana mmg menceriakan suasana di ptg2 ari nih...perghh mmg supermom..respekk arrr...kju doakan ana sekeluarga bahgia ke akhir hayat....

Ana Suzana said...

kak Ju..
Amin... =)

Marwanis Mansor said...

Full mark bg

Ibunda said...

bukan saja super nak tp super women jugak.. ana apa perkembangan bby asyraf

kAy's said...

Mummy Chinta: Ultraman mmg camni....haha...bila lampu kelip2 merah bru dia nk stop jap,pastu mkn...biru blik lampu dia...haha... =P

Marlina Mohtar said...

wah..rajin akak :) saya pun kadang2 basuh juga tong sampah tu hehe

julie hussin said...

supermama la ana nih!!!wa caya sam lu la dik....muehhhheehehe...kasi 105%...

IdaShazana said...

tabik 700 kali. mummy memang kena bertukar jadi lipas kudung bila tiba bab kerja2 rumah

adda syuhada said...

suker tgk laman kt kolam tuh..teringin nk wat cmtu gk...

Ana Suzana said...

Ultraman di panggilnya haku.. cissss... kikiki

Umi Anis said...

memasak pun rajin, mengemas pun rajin, bekebun pn rajin...memang super women la akak ni..

Yati Omar said...

Gigih .. :-)

syalinda johari said...

200% markah...cantik sungguh umah dan kawasan umah...rumput carpet tu sungguh sihat walafiat...ikan2 pun byk dan sihat2..hehehhhee..sungguh rajin puan ana...hehehehe

azeanty anuar said...

super mummy sgt... yan kan kalo malas je... asyik pk.. mcm mane la kak ana blh rajin..hehe

Allene said...

rajinnya... link emas rumah apartment pun lepasa kemas pengsan... :D

mieoney said...

ana bila baca cerita ana kutip smph dari bilik atas smpi ke bwh tetiba mimie teringatkan kakak cleaner kat opis nie...huhu jangan marah yer ana bkn nak samakan...

mimie ponx sama jer kat rumah nie, cuma kelebihan kat mimie kitaorg dok ber3 jer kat umah so sampah tak byk...tp bab smph pampers mmg kami laki bini selalu berdolak dalih nak membuang...tp nasib lah mydear rajin buang sbb tong smph tu dekat bilik mandi yg dia guna so selamat...huhu

Sue said...

seronok tgk pokok2 tu hidup subur.. teringin nak menanam camtu gak nanti. tapi tanam pokok kunyit pon bole mati..acaner tuuuu... heheheheh...

lieyalatif said...

cantiknye umah ana.....lagi bangga sebab ana urus sendiri without bibik...tahniah ana!

farnas said...

salam kenal...follow dah...ntah2 sebelum nipun dah follow..klu ada 2 kali follow la....xpa2..janji follow le kawan balik...lawak betul baca terkekek2 dibuatnya...cantik rumah ..di manakah gerangannya berada? ada permintaan bleh tak pas ni buat fotografi dalam rumah setiap ruang mesti menarik......

Bonda Ryan said...

rajin sungguh la kak ana nih yer...kagum2!! tak berenti bekerja, petua slim yang lagik hebat dari makan Alpa lipid nih...ekeke!!

murnie sangat said...

200 peratus markah untuk ana hihi..penat oh keja umah ni.kalah keja opis ok.keep up the good work ececeh hehe

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

itula keja jadi isteri a-z kena buat hihi

prog muten said...

Kami pembekal strip ujian kehamilan dan ovulasi dengan harga yang murah tetapi berkualiti.
Kami menjual secara runcit pukal dan dropship.
Harga serendah RM1.00/pcs.
Lebih banyak anda beli, lebih DISKAUN kami beri
Untuk keterangan lajut lawati blog shop kami:
http://kit-ujian-kehamilan-murah.blogspot.com/

Ujang9897 said...

eeee

ada anak ikan...

Nur-nba said...

Bagi markah 100 peratus..Cantik rumah Ana..

aLyNnZ said...

ana camner nak jaga pokok limau kasturi tu eh..pokok ana subur ler..pokok alynn baru jew nak tumbuh daun abis kena makan ngan ulat bulu..dah letak racun pun tak jalan..huhu..last2 tinggal batang jew..

anan pokok mangga anak kecik cemetot jew dah berbuah..bestnyer..pokok mangga tut ker..

ALyZa said...

suka baca post2 u best n santai...

~H @ N i ~ said...

wahh kak superwoman betul ni. eh best nya bercucuk tanam & menjadi. kte ni tanam pokok lada pun mati je..

by the way cantik rumah akak. boleh jadi sumber inspirasi ni ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...