NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Tuesday, November 20, 2012

aPiS DeMaM BaLiK


Malam tadi tido aku tak keruan sgt2.. tetiba ica demam panas.. pastu apis yg dah sihat hari sebelumnya tetiba demam balik..

Makanya malam tadi aku asyik laa ulang alik masuk bilik apis tiap kali dengar dia menanges..

Selang sejam mesti apis menanges2.. huru hara jap kejap2 kena jaga ica kejap2 kena berlari ke bilik apis..

Dua2 nak aku je yg jaga.. camne tu.. Mujur ain tak demam sekali..

Memang boleh di katakan tido malam td adalah seperti tido2 hayam..

Baruuu je mimpi nak masuk tetiba terkejut dengar tangisan salah sorang dari budak 2 org ni..

Start dari kol 2 pg sampailah kol 5 pg aku dok kuar masuk bilik.. 

Nak angkut apis tido sekali dgn kitorang malam td takleh.. tak muat katil lak kang sbb sah2 ain pun nak join sama..

Sampai kol 5 pg kot last aku jenguk apis.. pastu aku masuk bilik aku balik.. 

Sebelum try utk lelapkan mata yg dah berpinar2 aku sempat pesan kat encik suami..

" nanti abg kejut ayg ye kalau dengar apis nanges sbb takut ayg dah tak sedar je nanti "

" okey.. nanti awak bgtau abg la bila awak dah tak sedar.."

Cisss... boleh wat lawak lak dia pepagi buta camtu.. kekekeke..


Pagi tadi kelam kabut aku siapkan bebudak awal2 sbb nak bawak pegi klinik..

Ain lak dah siap2 pakai baju sekolah.. cadang nak pegi klinik pakar kat sungai buloh yg biasa kami pegi tu..

Tapi waktu tak mengizinkan sbb klinik tu sampai kol 12 tghari je.. memang tak sempat le nak sampai..

Last2 pegi je klinik berhampiran... terus dapat jumpa doktor sbb tak ramai org..


Suhu demam apis masa ni dah 39 celsius.. terus doktor masukkan ubat jolok montot tu..

Doktor bgtau memang biasa bg kanak2 yg alami demam panas akan rasa kepala sakit berdenyut2.. 

Tu sbb dah terlampau panas sgt la tu.. aku bgtau jugak yg apis sakit pada bahagian yg dia benjol dulu tu.. 

Doktor cakap takde kena mengena.. kalau ada kecederaan dalaman dari dulu lg apis akan lembikkk dan muntah2 aje..

So doktor bgtau penyebab dia sakit kepala adalah berpunca dari suhu badan dia yg meningkat.. tu je.. 

Lega sikit la perasaan kan.. ibu bapa mana yg tak risau kann..

Settle urusan klinik aku terus angkut anak2 aku pegi restoren utk alas perut.. laparrr


Aku order penne chicken carbonara utk apis.. feveret dia ni.. biar dia berselera sikit mkn. .


Nasi goreng cina utk apis gak.. kongsi dgn ica..


Tengok la tu.. berselera terus dia makan bila kesan ubat tu dah jalan..

Kedua2 makanan dia bedal.. hehehe.. bagus apis.. 


Sungguh2 kan dia makan..


Sekarang ni apis dah kat sekolah sbb dia nak pegi sekolah katanya.. 

Walaupun tak pakai uniform tapi dia nak gak pegi sekolah..

Ain pun sekolah gak arini.. tapi boleh lak dia terlupa bawak beg sekolah.. kikiki..


Ica lak skrg tgh membuta dalam kete gara2 dia tak cukup tido malam td sbb dia pun demam kan..

Moga aku pun di berikan kesihatan yg baik agar dapat jaga anak2 aku saat diorang sgt2 memerlukan aku.. Amin. .


11 comments:

syalinda johari said...

moga anak2 cepat sembuh ya...dengan2 mak sekali tak tido malam kalo anak2 sakit kan..huhuhuhu

Allene said...

kak ana pun kena jaga diri. takut akak plak demam. Nanti sapa nak jaga budak2 tu.. :)

Hapizah said...

Sypun sama...tido x lena gara2 dua bdk kecik ni demam....sakit kepala sbb tido bgun bkali2 ...bru nak lelappp...da bgun lagi sbb nak gi keje

Eey said...

Skrg dah musim tu, cuaca pun tak menentu. So, take a good care ya Ana. Jaga kesihatan baru boleh jaga keluarga dgn lebih baik.
:)

sis shuhada said...

InsyaAllah semoga Ana juge sihat utk jaga anak2. Amin

Lia said...

get well soon ye apis... :)

syiekin said...

smga kak ana sht2 sllu..bleh jga fmly kak ana.. kak ana kan kuat hehe.. get well soon apis n ica.. rjin2 mkn ubt :)

mamawaiz said...

mmg ibulah yg paling x keruan time anak2 sakit kan.

semoga cepat sembuh apis n ica

Ana Suzana said...

Mekasih ye pada kwn2 yg mendoakan.. huhuhu

♥fatenn meera♥ said...

adik pon dah batok2 kahak selsema..adoii..risau demam je lah..dia tu kalau demam habis lah, sume sakit aty..terlebih manje..hihihi

DeQWa said...

skrg rasenye musim demam 3 serangkai kot,demam,batuk selsema,baru jer baik minggu lepas....adoiii...
moga apis sihat slalu...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...