NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Monday, November 19, 2012

MaSiH Di KaMpuNg


Tengah aku taip entry ni aku masih kat kmpg.. encik suami cuti keje arini sbb seluruh kawasan opis dia takde letrik..

 Tu yg dok lama sikit kat kmpg tu.. sukeee.. aku taip entry ni kat halaman umah sbb skrg ni kat umah mak abah aku takde karen lak.. huhuhu

Dah sejam dah karen takde.. berjurai2 peluh anak2 aku bermain.. tapi anak2 aku pedulik apa, main ajelah sampai berpeluh2.. 


Cadangan asal mlm td kami cdg nak gerak balik awal sbb nak bwk apis gi spital.. 

Sekalinya bgn pg tadi apis ceria sgt.. cergas dan aktif pulak tu bila bgn pg tadi..

Bila aku tanya kepala ada rasa sakit lagi ke tak dia cakap dah tak sakit dah pun.. dah sihat katanya.. uikkkk..


Berkali2 aku tanya tau sbb nak buat pengesahan betul2.. dia kata dia dah okeyyy..


Tengok muka dia tu.. hepi je kann.. 

Alhamdulillah.. lega sikit hati kami.. so kensel pegi spital.. spend masa lebih sikit kat kampung.. 

Takdelah kelam kabut nak balik awal2 kan.. pulak tu dah la cuaca sejukkk je..

 Awal2 pg tadi hujan kemain lebat lagi.. dah mcm ribut pun ye gak.. lagilah syok membuta..


Kesan hujan lebat pg tadi.. air dah mula naik.. risau gak kalau hujan lebat sgt2 ni..


Umah jiran sebelah dah banjir pun..


Mujur umah mak abah aku tinggi sikit tanahnya.. so air tak mudah naik dgn cepat..


Korang kenal tak ni.. 

Ni namanya Mandai.. makanan org banjar ni.. feveret kitorang seisi keluarga.. ecewahhh

Mak aku baru je nak jerukkan.. lom boleh mkn lagi.. huhuhu..

Okeylah.. tu je nak citer.. nak nyembang2 dgn mak aku jap.. tataaa..






7 comments:

Norliza Ismail said...

Dah banyak kali baca blog ana cerita tentang mandai. Teringin pulak nak rasa.

Kalau ana senang silalah jenguk blog ibu ni.

http://IzaIsmail.com

si gebu said...

Alahaii sonoknya blik kmpng....
Bila blik msti lalu sekinchan..to tak tau rmah ana kt mana....

si gebu said...

Alahaii sonoknya blik kmpng....
Bila blik msti lalu sekinchan..to tak tau rmah ana kt mana....

amaniammar said...

sis..sy keturunan banjar pn x prnah rs..
mgkin psal tiada lg arwah nenek nak buatkan..
klu ada anak pn x mewarisi cucu apentah lg..

mandai dari pe...cer bg post ttg mandai n cara masak

Hanim Harudin said...

kak ana,bdn apis nmpak susut sikit kak..

norh said...

dah kurus si apis ni..

mamawaiz said...

bestnya balik kg, nak balik kg jugak..sabak bernam di hatiku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...