NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Friday, April 15, 2011

PaDaN MuKa aKu.. HeHeHe

Ni kisah smlm.. smlm pas hantar Ain ke sekolah aku pi jumpa hubby jap kat area opis hubby.. pas jumpa hubby tetiba perut aku sakit lak.. sakit perut nak pi toilet.. hehehe.. pastu konon2 nak singgah shell nak pi toilet la kann.. tp masa otw tu tetiba feel nak pi toilet hilang.. pulak dahhh..

Masa ni kengkonon nak pi mana2 la kan nak jalan2.. tetiba adik pompuan aku yg ada kat kajang mintak bantuan.. kena pi ambik dia kat kajang kat umah kaklong aku sbb sana hujan lebat.. dia nak dtg umah aku sbb mggu ni dia nak balik kmpg jenguk mak abah..

Asalnya dia nak ke umah aku naik komuter.. tp memandangkan cuaca tak begitu baik, so aku pi la sana jemput dia.. dan masa ni satu kesalahan besar aku dah buat.. aku tak telefon hubby aku utk bgtau dia yg aku nak ke kajang nak jemput adik aku..

Aku ngaku aku salah masa ni.. sepatutnya aku kena call hubby bgtau dia dan mintak izin dulu kat dia.. tp smlm sbb nak kejar masa punya psl aku terlupa tanggungjawab aku sbg isteri.. tp aku dah mintak ampun pun kat hubby.. maafkan ayang ye banggg.. pasni janji tak buat lg..

Aku smlm dok menghitung masa sbb dr damansara nak ke kajang pastu patah balik ke damansara utk ambik ain.. so aku kena rushing sbb takut lewat ambik ain.. aku rushing sampaikan gps pun tak sempat nak setting..

Berlagak tau jalan la konon.. aku drive smlm berpandukan signboard seremban aje.. dr damansara aku kuar ikut kerinchi link.. pastu terus ikut signboard seremban sepanjang jalan.. tp malangnya, pas lalu kat area desa waterpark aku tersalah masuk simpang.. sepatutnya aku masuk simpang tgh.. tp smlm aku termasuk simpang kanan sekali.. uwaaaa..

Simpang kanan tu boleh gak sbnrnya.. tp aku tak berapa reti sbb jalan tu ikut bandar tasik permaisuri cheras.. aku bkn reti sgt kalo ikut situ.. huhuhu.. dgn hujan lebatnya lg, lagilah aku menggagau cari jalan.. ahahhaha.. aku jalan smlm ikut gerak hati aku je..

Sampailah kat satu jalan ni ( kat area ni tak hujan), aku tgk awat byk kete kat lorong kiri dan tgh ni.. yg aku lak berada kat lorong kanan sekali.. bawak slow ikut kelajuan.. lgpun tgh sesat jalan takkan bawak laju2 kot kan.. kang tak nmpk signboard lak.. tetiba ada kete sebijik kat belakang naik lampu bg isyarat suruh ke tepi sbb dia nak memotong...

Nak ke tepi celah mana lg sbb kete byk tu kat lorong tgh.. last2 aku lajukan sket kelajuan kete aku.. hangen aku.. dah la tgh sesat jalan ni.. tgh dok laju tu aku terperasan kenderaan dr arah bertentangan nyalakan lampu berkelip2 byk kali.. aikkkk.. tu mcm isyarat ada roadblock je tu..

Ahh sudahhhh.. sahhhh... betulll.. ada roadblock.. dan yg bestnye kete aku dgn kete belakang antara mangsa yg di suruh ke tepi jalan.. hayukkkk tak tauuuu... kete belakang punya psl la ni.. huhuhuhu..

Pestaim okey aku kena tahan dgn polis trafik.. ekekeke.. cuakk..?? nak kata cuak tak pulak sbb tgn aku tak seram sejuk pun.. maybe sbb abg polis tu baik kot.. dia ckp lembuttt je.. bkn lembut yg auww auwww tu.. maksud aku dia ramah le..

Dia ckp le kat aku " adikkk, adik bawak kete terlebih had laju ni.. kat sini had laju 80 je.. tp adik bawak td 101 km/j.. terlebih 21.. "

Yang aku lak balas " maaf tuan, saya tgh sesat jalan sbnrnya, dgn anak2 melalak lg ( apis dgn ica bergaduh berebut ipad.. kekeke), pastu lak kete belakang cocok2 rapat suruh laju ketepi.. tu yg jd terlaju tu.."

Polis tu lak ckp " okey takpe, bak ic dgn lesen dik.. " cepat2 aku kuarkan ic dgn lesen.. masa ni aku perasan pemandu2 lain yg tak kena tahan dok pandang2 kat kami2 yg kena tahan.. Ooo ejek ye.. pelangkung nak tak..?? hehehe.. byk gak yg kena tahan.. jd tak le aku segan sorang2.. kah kah kahhh..


Surat cinta yg aku dpt.. ni hubby aku tak tau lg ni.. mlm td nak bgtau dia psl mende ni.. tp aku tgk angin dia mcm tak berapa baik smlm makanya aku simpan jelah dulu berita tak baik ni kat dia..

Ingat pompuan je ke ada angin tak baik bila dtg bulan.. kaum laki2 pun ada gak tau.. hehehe.. tp kalo hubby aku terbaca entry ni sahih la dia akan tau punya.. ampun yang, bkn taknak bgtau mlm td.. tp mlm td mcm tak sesuai je keadaan nak bgtau.. ehehe

Polis tu ckp aku kena byr kompaun dlm rm130-rm150 je.. pastu dia siap ckp "nanti adik mintak kurangkan kompaun ye masa gi balai.. ingat tau mintak kurangkan kompaun.."

Eh ehhh.. beriya2 dia suruh aku mintak kurang.. kan bagus kalau cancel je saman ni terus.. kekekke..


Pestaim wooo.. jd kenangan terindah gak ni.. bkn senang dpt pengalaman mcm ni.. korang pernah kena tak..?? hehehe


Dlm masa kena saman smlm, aku sempat lg tu tanya kat polis tu " tuan, kat sini boleh tembus sg chua tak tuan..?? sbb saya sesat jalan ni.. tak biasa lalu jalan sini "

Polis tu lak jawab boleh.. lega.. tp aku still pastu sesat jalan gak.. pas lalu satu tol tu aku parking kete tepi jalan jap.. on gps dan cari landmark umah kakak aku.. jadinya pastu aku ikut gps je..

Yang mangkuknya gps ni dia bawak aku jalan jauhhhhh.. walhal dah dekat dah dgn umah kakak aku, tp gps tu suruh exit satu simpang tu yg membawak aku pusing2 pekan kajang.. so lalulah aku kat tempat sepatutnya tak yah lalu.. mangkuk punya gps.. sampai ke metro kajang dia bawak aku..

Yang aku pun mengong ikut gak tu apesal la kannn.. huhuhu.. dah le kena saman, sesat jalan, pastu gps lak aniaya aku ikut jalan jauhh.. uwaaaaa.... tp akhirnya aku sampai gak kat umah kaklong aku.. singgah dlm 10 minit je.. pastu terus gerak balik tuju ke damansara...

Masa balik tak sesat sbb tau jalan.. pegi je aku blurr sket cari jalan.. hehehe.. Ohye, saman tu kang aku settlekan sendiri je.. dah salah aku, kenalah aku cari jalan nak settlekan.. taknak susahkan hubby.. aku byr saman tu kang guna hasil pendapatan jual fridge magnet tu hari..

Mekasih pada yg membeli.. dpt gak aku byr duit saman.. hehehe... nak pi balai polis trafik mmg kesuntukkan masa betul.. jdnya aku terpaksa mintak bantuan biras aku ( anggota polis gak ) utk tlg.. aku just bank in duit je nanti dan mintak biras aku tlg bayarkan..

Bayar tetap bayar okey.. sendiri punya salah kannn.. mekasih ye abg man.. ^__^.. Dan aku rasa perjalanan aku semalam kurang keberkatan sbb suami tak tau kan.. tu yg sesat dan kena saman tu.. Pengajarannya di sini, jgn pegi mana2 tanpa izin atau pengetahuan suami.. okey..

Tu je nak cite.. hehehe.. okeylah.. nak bersiap2 gi sekolah dah ni.. tataaaa..


15 comments:

"CT CoMeL" said...

kak....hujan2 jgn drive laju2 yer kak....

Janna Wan Muhammad said...

adoi...sakit hati kan kalau dah sesat,ngan hanak2 lagi,tp seb baik gak sampai jugak ke tmpt yg di tuju, tp kan ana..dah kena saman tu...ana dah kumpul 6 mata demerit, jgn sampai cukup 10,kang lesen P kena gantung....naya plak.....

Ana Suzana said...

ct..
yupp.. tak drive laju time hujan.. kang terbabas kang..

Ana Suzana said...

Kak janna..
itulah.. dah kena 6 mata dah.. tinggal 4 je lg tu.. pasni kena hati2.. lambatnya P nak penuhhh.. uwaaaa

SYANI said...

Semalam Ana datang opis hubby, kenapa tak singgah je opis hubby tu guna toilet situ?? Boleh kita jumpa...hehehehe

ummi said...

nak ke kajang tu tayah ambik simpang mana2 pun dari tol tu.. terus ajer. ada 2 biji tol lagik, pastu sampai le ke Kajang.

aqishah said...

alahai ciannya ana... sy x de pengalaman cam nih... saman x jmpa polis aje yg ado... hik hik...

nape x merayu sungguh2 jgn la saman sy encik... kesiankanla saya.. adehh mesti luntur hati polis tuh...

Yan said...

hee...hee.. lawak betul lah ana ni..Akak penah kena gak . tp road tax lah. tak perasan dah mati.. hee..

ameris said...

hati2 di jln raya yer ana...

ceywie said...

betul tu ana, saya pun penah kena mcm ni. keluar tak bgtau suami, pastu sesat jln, nasib baik jumpa jln keluar balik. mmg berdebar la masa tu, takut jadi apa2 kan. pengajarannya, tak buat lg dah pastu. :)

Lulu caldina said...

kakak racing yer kak...ekeke

Zana said...

ciannn ana...tak pasal2 kena sain autograph kat pak polisi...

Faz said...

apsal ana x ambik gmbar abg polis tu..xpon posing dgn die :)

btw sy ni silent blogger tegar blog ana..
mmg suke sgt kat ana & fmili..kalu ana xde entry baru,sy akan korek & bace citer2 lame ana..

Hafizah Mohamad said...

kak Fiza dulu pun pernah kena sama gak sbb x buka lampu motosikal...ha ha ha...siang2 disuruh buka lampu...hurm tu pun masa sekolah dulu2 la...yang tu pestime gak la kena saman...tapi kena 50 hengget gak la...dulu 50 hengget byk sgt la bg budak sekolah...Ana yang ni kenangan masa depan...ha ha ha

TADIKA ISLAM NUR HAZIQ said...

Tapi rasanya kalau bayar dalam masa 14 hari dapat diskaun kot...kalau saman dari majlis perbandaran mmg dapat (saman parking)...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...