NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Thursday, April 14, 2011

iCa LaK MeLaLaK

Ini budak pg ni dah moody semacam.. dah cukup tido pun bgn tetap nak buat tangisan berirama..

Masa ni aku gigih nak masak.. yg ica lak dr mood elok2 tgk kartun tetiba dtg dapur melalak.. time aku nak masak time ni lah dia nak menyusu.. padahal dah nyusu dah tu.. saje je nak berkepit ngan aku.. eh ehhh budak ni..

Bila aku ckp kat dia pi layan kartun dulu mak nak masak terus dia bantai majuk.. tekup2 muka kat kabinet dapur.. mula2 nanges slow2.. pastu makin lama volume tu makin tinggi lak.. saje nak tarik perhatian aku.. hehehe


Majuk.. nanges2 dan takmau pandang muka aku bila aku nyakat dia.. ahahaha.. bila dia nanges lg lah aku suka menyakat.. keh keh keh..


Lg aku kacau dia lg lah dia kuat melalak.. lebih2 lg bila dia tgk aku snap gmbr dia.. marah woo dia.. wahahahaha...


Alololoooo.. cian anak mak.. korang jgn ingat aku kejam taknak nyusukan dia lak tau.. dia baru je pas nyusu masa ni.. dan peel dia mmg kalo boleh nak melekat kat aku je.. tak kasi aku wat keje kaedahnya..



Bila dia tgk aku tetap gak teruskan memasak, dia terus berjalan nanges2 pi cari kakak dia yg ada kat ruang tamu tu haa.. sambil nanges sambil panggil nama kakak dia..

Tak lama pastu si ain ni dtg kat aku.. bebel2 kat aku.. ewahhhh.. aku lak yg kena balik.. kah kah kahhh..


" nape mak marah ica.. ica kan nak dgn mak.. nape mak marah dia.."

" mak ni asyik nak marah ica je.. jgn la marah ica.. ica kan adik kakak.. bknnya adik mak..!! "


Haaa kauuu.. aku pulak yg kena marah dgn ain.. kah kah kah.. dia mmg syg dgn ica.. kadang2 tu depa bergaduh gak.. tp tak la sekerap dia gaduh dgn apis.. kekeke..


" nape ica..?? mak marah ica ye.. nanti kita babap mak nih.. nak kena mak ni kann.."

" mak ayahhh (marah).. makkk.."


" dah dah jgn nanges.. jgn nanges.. "


" apelah mak ni marah ica je.. sian ica.."


" ica nak jelly ( sumi jelly ).. kakak ambikkan ye.."

Camtulah dialog dia td.. kakak dia bab pujuk2 ni mmg bagus.. nampak ketokohan seorang kakak.. tp yg tak acinya aku lak yg dia bebel.. eh ehhhh.. ni sape lg tua nih..??




36 comments:

Suliana said...

hehe.. bagus kakak ain. anak sy pun sama mcm ica, nak melekat je, smpi tak leh wat keje, tapi bgus juga kdg balik keje penat-nak baring, ngelat jap masak, sebab anak nak nenen.. hehe

Jiejah @ Iza said...

alololo kiutnya kakak ain pujuk adik , sejuk hati tgk kan ??

"biasaaaa mak ni marah ica" hahaha

*Ms Serry*Fatieha said...

bagusnya ain dah pandai jaga adik.. boleh di harap..

bobhandburry said...

Salam kunjungan... singgahla ke blog saya ;)

http://www.zuwairiaiman.com

Yan said...

kesian mak kena bebel ye..

✿❤ IzanCraft ❤✿ said...

comel jer kakak ain bebel dkat mak yer yangg...yg xtahan tu siap ckp ni adik kakak bukan adik mak...hehehe...pandai memujuk dia...ica dgr pulak ckp kakak dia yer..bagus betul..^__^

My Aisy said...

ala sweet jek ain pujuk ica...

Sue* mamaID said...

wakakakaa...mak pulak kena marah..hehe

ameris said...

mak ni nak kena babappp nie...

Qaseh chenta said...

hahaha...pandai si ain pujuk mujuk ek...bagus2...

farah fauzi said...

so sweet tgk ain pujuk ica..tapi bila tgk air mata ica tuh yang tak tahan..raser kesian plop..hehe

norh said...

ha ha ha
"ica adik kakak, bukan adik mak"

"CT CoMeL" said...

hehehe.....kak..kalau apis nangis kakak ain pujuk x kak?

zih@n said...

bgusnya ain..=)

Celoteh-Celoteh..... said...

hehe...kelakar tgk telatah anak2 nie...mmg biasa mak yg kena marah...dulu time kita, mmg dh kena tepuk mulut tu....zaman skang dh lain kan...syok tgk kerenah diorg....

biology teacher said...

nape i di bannned ni?

apa salahku..sob sob sob

Your IP address 203.82.94.67 has been banned from this shoutbox.
Please try again later.

msg dr ana's shoutbox

Ana Suzana said...

Suliana..
ye betul.. boleh ngelat.. anak nyusu kita lak bantai tido sama.. kekeke

Ana Suzana said...

Kak Jiejah..
mana de marah pun.. ain lak lelebih ckp kita marah.. cehhh

Ana Suzana said...

Serry..
ain kan kaklong.. so dia cpt matang le.. masa kecik2 dia lg kuat nanges tau.. dah beso2 ni tak byk hal pun.. nakal tu ada la sket2.. hehe

Ana Suzana said...

bobhandburry..
insyaAllah.. nanti ana singgah ye.. mekasih dtg sini..

Ana Suzana said...

Kak Yan..
ain memangggg.. saje je buli mak dia balik.. huhuhu

Ana Suzana said...

izancraft..
tu mmg ayat yg selalu akn kuar kalo adik2 dia kena tegur dgn ana.. mesti dia akan ckp ni adik akak bknnya adik mak.. kah kah kah..

Ana Suzana said...

My Aisy..
Ain mmg dah boleh di harap.. hehe

Ana Suzana said...

Sue..
tak heran pun dgn marah dia tu.. kekekeke..

Ana Suzana said...

Ameris..
meh ana babap kamu sekali nak.. keh keh keh

Ana Suzana said...

Qaseh..
kalau ain nanges dia tak bg adik2 dia pujuk dia.. kalau adik2 dia try pujuk mau kena marah balik dgn dia.. hahaha

Ana Suzana said...

Farah..
ica tu walau nanges biasa2 je pun mmg byk air mata yg kuar.. byk stok air mata kekdahnya.. kekeke

Ana Suzana said...

Kak Norh..
wahahahha.. sah2 la ica tu bkn adik mak dia pun.. kah kah kah

Ana Suzana said...

CT,
kalo apis nanges mak atau abah dia je yg pujuk.. ain kdg2 je pujuk apis tu.. bergantung pd mood dia.. hehehe

Ana Suzana said...

Zihan..
^__^ .. moga dia jd kakak yg baik pd adik2..

Ana Suzana said...

Celoteh2..
zaman kita dulu lain.. mmg siap la mulut tu kena tepuk kalo menjawab.. kekeeke

Ana Suzana said...

Teacher..
kena banned ke.. tu ip addres kat umah atau opis..

[Pemilik blog tulang ikan] said...

Assalamualaikum ana :)

Salam kenal, :))

Cerite menarik utk dikongsi bersama..bukan memihak kpd sesiapa, mungkin sbg pengajaran & panduan bersama...:):)

Selamat membaca kenalan2 baru :)))

http://ceriteduniasaye.blogspot.com/2011/04/kisah-aliyah-asraf-tercetuskah-perang.html

bOnda said...

wah wah wah..kemain lagi stetmen kakak ain
kellasss gitu...hehehe..

RuHiL said...

ica mmg tau..! asek nak melekat ngan mak je.. sama cam aleeya.. time org masak tu la nak huk3.. klu tak layan.. tetonggeng la kat lantai dapur tu..

nida husna said...

cumilnya ain buat mcm tu,, kakak penyayang,, ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...