NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Monday, August 01, 2011

GiGiH MeMaSaK UnTuK SaHuR

Skrg ni dah pukul 2.40 pg.. ntah2 ramai yg dah lena tido kot skrg ni kann.. aku tak leh tido lg la wehh.. lom masak apa2 pun lg utk sahur ni sbb baru sampai dr kulai..

Gerak dr kulai lepas isyak.. singgah melaka jap sbb pi hantar adik mak mertua aku kat Serkam.. pastu baru rushing balik shah alam.. mmg berdezup le laki aku bawak kete sbb dah nak pukul 1 pg kan..

Mana tak berdezupnya, dgn ain nak sekolah arini, dgn dia ada meeting lak pg nanti, dgn aku yg tak masak apa2 pun lg, huhhh, byk betul keje menanti utk aku siapkan..

Sampai je umah terus gigih loading bebudak masuk dlm umah dulu.. suruh masing2 masuk bilik tido kecuali ica.. sbb dah lewat pg kann.. ica kena tggu aku settle wat keje baru aku dpt tidokan dia..

Lps halau bebudak masuk bilik, aku punggah brg2 dr dlm kete lak.. pastu kuarkan sume carseat bebudak transfer masuk dlm myvi aku sbb takmo kelam kabut siang nanti.. pastu punggah sume baju2 kotor dr luggage.. basuh baju..

Pastu kemas2 umah sket.. kuarkan ayam dr peti ais utk di nyah bekukan.. pastu naik atas lak buat susu ain dgn apis.. uruskan ica lak, nyusukan dan tidokan dia.. bila dia dah tido barulah aku turun gi dapur utk masak..

Tapiiiii, sblm nak masak2 aku pi capai kamera dulu.. snap 3-4 keping gambar utk buat entry dlm blog.. ekekke.. pastu aku pun buat entry utk blog dulu sblm masak.. entry ni le.. tgh aku taip ni aku masih belum masak hape2 pun lg..

Sibuk nak buat entry baru dulu sempena bulan Ramadhan ni.. hehehe.. menyempat lg tu.. ekekke.. ni nasib baik laki tgh tido ni..

Kalo dia nmpk aku sibuk ngadap laptop padahal ayam kat sinki setia menunggu utk di tetak, mau aku kena pelangkung kang.. kahkahkah..


Ni ajelah haiwan yg aku nak masak pg ni.. goreng aje kot.. malas nak masak yg hebat2.. sahur bkn mkn byk mana pun kan.. kang basi je kang..


dah siap sedia dah encik parang nak mengerjakan itu encik haiwan.. miahahaha


Encik tulur ayam ni pun aku tatau nak buat apa..


Dan ini haiwan terakhir yg bakal aku masak..

Sume yg simple2 je sbb mana sempat aku nak beli barang basah.. kan baru je sampai dr kampung.. tu yg masak apa yg ada je tu.. siang kang baru pikir nak beli brg basah..

Pestaim aku menyambut bln puasa dgn tugasan menghantar anak pi sekolah.. thn lepas sokmo dok umah je kan.. byk masa lapang..

Thn ni mau kelam kabut sikit dgn hantar dan ambik anak sekolah, pastu nak masak lg.. tu lom kira nak pi beli barang basah lg tu.. mau kelam kabut gak kejar masa nak masak nanti.. harap2 aku dpt uruskan sumenye dgn baik..

Oklah wehh, aku nak masak dah ni.. dah kol 3 pg pun.. hahaha.. adoiyaiii.. leka lak kalo ngadap laptop ni..

Akhir sekali, aku nak ucapkan selamat dtg kembali ke blog aku buat mereka2 yg aku dah jemput utk bertandang kat blog aku..

Aku harap korang2 yg aku jemput ni semua ikhlas utk bersahabat dgn aku.. maaf sbb susahkan korang lak sejak aku privatekan blog.. ni semua ada tujuan tersendiri.. bkn suka suki je tau..

Dan aku jugak sgt terharu sbb korang sudi nak meneruskan ukhuwwah persahabatan dgn aku.. Semoga sempena bln baik ni kita semua akan mendapat keberkatan dr-Nya..

Sayang korang semua.. Dan slmt menjalani ibadah berpuasa.. Bln utk kita menambah pahala dan mengurangkan dosa..




43 comments:

zack mohd said...

salam,
yeay!! dh ade entry baruu ekekek selamat bepose utk ana sekeluarge.. :)

zih@n said...

sahur dgn epal sebiji & air je..cik abg xde.mls lak nk msk..hihi.

slmt bpuasa kak ana..
=)

erieyain said...

selamat berpose n bersahur kak ana...^^;)

Lia said...

adehh.. byk keja nak buat ek.. jenuh susun.. hehee..
selamat bersahur dan berpuasa ye kak ana... :)

mas said...

salam ramadan utk ana dan keluarga semoga mendapat keberkatan di bulan yang mulia ini insyallah, kak mas sekeluarga bangun pukul 5.20 pagi nasib sempat...he he hari pertama

sayang si puteri said...

ain sekolah yer.... johor cuti hari ni sempena 1 ramadhan.... apa pun... selamat menjalankan rutin yg baru dalam bulan puasa tahun ni...

Norhisham said...

slmt mngerjakan ibadah pose yea..smoga ana smpat melakukan smua tugasan harian ana.. Mekasih skali lg sbb jmput daku jd tetamu blogmu! Sukeee sgt2! ;)
Psstt..ni Norli yea,Norhisham 2 nma cik somiku.. Hehe..

Kasih Salina said...

salam ramadhan buat Ana sekeluarga..dahsyat nye Ana leh wat banyak keje dalam satu2 masa..rajin masak plak tu walaupun bz menguruskan anak2..

Suliana said...

selamat berpuasa kak ana!! berapa jam je tido nya klu kul 3 pagi masih berjaga. hehe..

Liza Hashim said...

thanks ana coz invite me.. tapi tertanya2 gak.. naper tetiba nk privatekan blog ana ni? apapun selamat berpuasa..

B.E.B.E.L 4 F.U.N said...

selamat berpuasa...
dede puasa tak? (peminat tegar dede kekdahnye!!) hehehe

kalo dgn cara privatekan blog ni dapat menyelesaikan masalah akak, better la kan..akak wat blog utk enjoy tp xpasal2 dah serabut kepala dengan benda bukan-bukan.

utk sahur saya selalu masak simple jgk...sllunye lauk utama ialah sup tumis letak dried lily+soohoon+fucuk. tu jer...eh fucuk or pucuk ek namanyer..bantai je la...

letak pic dede byk2 lg k...
lalalala

mieoney said...

tima kaseh ana sbb invite mimie bca blog ana...teruskan menulis yer sbb saya suka bila anak citer psl anak2... :)

razleen said...

thanks kak ana..selamat berpuasa kepada akak sekeluarga..moga kedatangan ramadhan tahun ini membawa seribu pengertian dan keberkatan..:)

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Fazleyatul Aini said...

selamat berpuasa kak ana =)

Fazila said...

selamat berpuasa ana,
tq yer :)

za said...

selamat berpuasa super mum :).. sgt kagum dgn akak dlm menguruskan hal anak2 dan rumahtangga :)

YONG MURNI said...

rindunya kat ana dan anak2...

Izza - Jiejah said...

salam ramdhan ana , nanti kalau raya kat sekinchan meh la beraya kat rumah mak akak ..parit 4 jek hihihi.

ewahhh puasa belum pun abes sehari dah jemput raya ekekekke

Unknown said...

kak ana, thanks so much invite fira, kak ana ni umpama idola fira tau, tak tentu arah tak dapat baca belog akak ni.....

nuraida said...

selamat berpose kak ana n family...teruskan menulis

H.U.S.M.Y.N.A said...

Salam Ramadhan untuk Ana sekeluarga...Ya Allah...Ana ni rajin ye....kalau kami lah kan...kalau dah ke mana2 malamnya...kami singah jer kedai...beli apa2 untuk bersahur karang...sup ayam ke..tom yam ke...nanti masak nasi jer...memang rajin ler Ana ni....

UMMI FARIS & FARAH said...

tq ana coz sudi jugak invite kite ni..hehe...

salam ramadan al-mubarak utk ana sekeluarga

tq

ummi faris haikal & farah ain zahra a.k.a comel bergaya =)

ani said...

selamat berpuasa untuk ana sekeluarga, semoga kita semua mendapat keberkatanNya...amin...

ummi safiya said...

tq ana coz sudi invite kita..nasib baik still blh baca blog ana... tiap2 hari mesti nk buka blog ana ni tau.. Di kesempatan ini kita nk ucapkan selamat menyambut bln ramadhan al-mubarak buat ana sekeluarga... suka sgt baca blog ni..hehehee... tq lg skali...

Pn. Anna said...

Slamat berpuasa wat ana sekeluarga ye... terima kasih sbb sudi invite sy jgk.... happy coz dpp share citer dr ana... sudi2 la jenguk2 blog sy jugak ye nanti... www.anna-recipe.blogspot.com

nur~mohd said...

salam ramadhan kak ana..tq sebab invite aten baca blog akak...
smoga kita diberkatiNYA

fuadnis said...

tq ana 4 invite me...luv u lah!!hehe

shahirahkhairudin said...

tenkiyu too kak ana.. selama ni follow discretely je. diam diam sonyap sonyap. alih alih privetekan pulak. humanghaih. tak dapat baca kak ana membebel lagi.

btw, selamat menyambut ibadah puasa buat kak ana n family.

~NuJie~ said...

salam ramadhan ana..
tq sudi accept,,,mcm shahirah jgk,,folo syp2,baca syp2...
skali dah private meraban suh invite..heheee....

Syikin said...

slamat berpuasa ana.. x sabar nk tunggu entry masak2 ana2..leh tiru cedok idea..hehehe

yanamib said...

slmt berpose kak ana! raya nnt buat open ouz eh kak..EH! (^___^)"

irmaputri said...

selamat berpose..kak ana, ain, apis/dede & ica..tq invite sy terhibur baca blog akk..kita anak 1 pon dh png kepala..

CikNgah said...

selamat berpuasa..mekacih invite. seronok bc blog ana...heheheee boleh release tension..:)

DeQWa said...

Mekasih acppte sy,SELAMAT BERPUASA AKAK SEFAMILY...HEHE

Anonymous said...

thanks Ana invite kita.. selamat berpuasa buat Ana sekeluarga. :)

Shila Rossilawati said...

terima kasih ana coz invite kita...selamat berpuasa...hahaha pagi ni kami sekeluarga sahur makan nasi goreng jerk.. + milo panas...tak sempat nak masak lebih sebab terlewat bangun...

aniesz said...

terima kasih ana sebab benarkan anis melawat blog ana..selamat berpuasa buat ana sekeluarga

aNNdiNN said...

Salam Ramadhan..
Alhamdulillah...terima kasih Ana (^_^)Makcik Ham saye pun invited jugak ek, syukran :)
p/s: lepas Ana privatekan blog, baru berani nak komen kat cni :P

eila said...

rindu nk bca blog akak...

Unknown said...

bila baca nih terasa ngantuk lak...dah kul 3 pagi tu..hadoi....dah lah penat...ngantuk abis...

Zeeta said...

Saya suka blog ana..

illa said...

Salam .. huhu..sedih tau tetiba jer privatekan blog..jgn ler private k..ana sumber inspirasi saya tau..!!

Salam ramadhan wat ana sekeluarga..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...