NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Saturday, August 06, 2011

TaK CuKuP TiDo aKu Di BuaTNyA..

Tgh aku taip entry ni aku masih lg rasa tak puas2 tido walaupun dah tghari dah ni.. tp aku bgn la jugak sbb kang nanti makrukh lak kang bantai tido lama2.. ekekke..

Lg pulak anak2 aku lom mkn lg, takkan la sbb aku puasa diorang pun kena puasa gak kan.. so kenalah aku masak gak utk diorang td.. masakkan mee sup je.. senang..!! hehe..

Aku ngantuk gara2 tak cukup tido melayan si ica yg tetiba wat peel tak tido mlm td.. dia bknlah tak tido langsung, dia tido gak sblm tu dlm kol 11 mlm macam tu kot..

Pastu tetiba dia terjaga lak dlm kol 2.30 pg.. masa ni aku tgh nak tido dah, tp sblm tido nyempat lg aku layan citer korea Lie To Me.. lg sket episode dah nak abis dah cite ni.. hehe.. masa ica terjaga masa ni aku rasa nyesal gile sbb tak bantai tido awal sblm tu.. huhu

Tak psl2 dah kena jaga dia lak sbb dia ni kalo tak tido sokmo nak ngacau aku je kejenye.. jap2 nak nyusu la.. pastu mintak ipad la nak tgk kartun la.. grrrr.. aku ingatkan dia tido balik la kot pas berjaga kejap..

Sekalinya dia bantai berjaga sampai waktu kami nak sahur.. huhuhu.. uwaaaaa.. aku lgsg tak dpt tido.. jeles betul aku tgk org sblh aku masa ni dok sedap tido melayan mimpi.. cettttt.. tak aciii..

Tp kalau aku komplen mende ni kat dia mesti dia ckp kalau dia berjaga pun bkn dia yg nyusukan ica.. kahkahkah.. alasan..!!.. nak tak nak terpaksa gak angkut ica turun bawah sekali join kitorang sahur..


Bg dia donut feveret dia.. beli kat jco sampai 6 ketul khas utk dia je..


Dia punya mata punyalah segarrr.. mcm org dah cukup tido je gayanya.. padahal dia tido 3 1/2 jam je..


Abis tau dia mkn seketul donut ni..




Abis je dia mkn donut terus dia melasak.. main lari2.. panjat kete bumble bee si apis punya.. pastu ajak aku main kejar2 dgn dia lg tau.. cehhhh..


Aktiviti main dah bermula..

Aku ajak naik atas masuk bilik pun tak mau.. masa ni dah abis waktu sahur dah.. tak kose aku nak melepak bawah..

Bila bapak dia tutup semua lampu kat bawah baru dia kelam kabut nak naik atas.. siap ckp "ayukkk" kat aku lg.. ekekke.. nyempat lg tu dia nak takutkan aku..

Masuk bilik je dia terus sambung main lari2.. lari2 le hang dlm bilik sampai penat ye.. masa ni aku tgh tggu waktu solat subuh.. konon2 nak sambung tido la kang pastu..

Sekalinya jgn harappp.. ica tak kasi aku tido dgn jayanya.. layan jugaklah dia.. sedar tak sedar dlm hampir kol 8 pg gak baru aku dgn ica tertido.. huhuhu..

Gile arhhh, pening kepala aku di buatnya.. mujur bkn hari sekolah tu yg tak kisah sgt tu.. arini lak nak bukak puasa kat kampung.. nak balik sekinchan.. yeayyyy...



6 comments:

DeQWa said...

tahan mata jugak si ica nih,tak tdo...yg kesiannye kt mak die la..hehe...sabo jelah,pengorbanan seorang ibu....

CikNgah said...

kesian ana...tp takpe demi anak sanggup apa saja kan.

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

anak dgn mak sama2 kuat makan hehe

aniesz said...

sabar je la ica nie..nampak gaya anak anis (adam) dah mula ikut jejak ica..huhuhuhu liat nak tido..

izyani said...

ana balik ke shah alam bila? yani semalam dari teluk intan jem start dari sekinchan.... dan tjg karang.....

My Aisy said...

alasan tu cam penah dengar jek...hehe...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...