NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Sunday, August 28, 2011

aKu MeNaNgiS

Hai korang.. mesti semua bz dgn persiapan nak sambut aidilfitri tak lama lg kannn.. yg dah balik kampung tu lglah best sbb dpt suasana riuh rendah ahli keluarga yg lain..

Kat umah mertua aku ni baru aku dgn family kakak ipar aku je yg balik.. yg lain2 maybe sok kott..

Persiapan yg dah buat kat sini ialah mengayam ketupat.. sini tetiap tahun ketupat mmg menu wajib ada.. hehehe.. kalo kat sekinchan lak menu wajib ada ialah nasik impit..

Keje aku arini ialah menyapu dan mop satu umah.. kemas2 apa yg patut.. pastu sibuk bergusti dgn anak2 aku yg asyik nak gaduhh je sesama sendiri.. grrrrr..


Ni budak yg asyik tanya bila boleh pegi beraya.. kehkehkeh..


Ni lak kejenye suka buli apis.. pastu dia jugak jd penyelamat apis yg penakut dgn semut.. dia yg tukang bantai semut tu.. ekekeke..


Ni ketupat yg baru sebahagian siap.. masih ada lg daun ketupat yg lom di anyam..

Opss.. jgn kagum dulu ye tuan2 dan puan2 sbb ketupat2 ni bkn aku yg anyam.. ni hasil anyaman hubby aku dgn mertua aku..

Aku..?? aku tak reti mengayam ketupat langsung.. pernah gak le aku try ambik daun tu pastu try simpul2kan utk bentuk jd ketupat.. hasilnya nan hadooo.. laki aku lg terer dr aku.. kahkahkah..

Byk kali gak le laki aku ajar tp tak jugak berjaya.. hahahha.. nmpk sgt tgn aku tak berseni... jdnya utk menampakkan aku buat jugak keje dr melanguk takde keje, mertua aku mintak aku kupaskan bwg2..


Dan hasilnya, aku menangesss..

Menanges sbb pedih gile wehh kupas bawang merah ni.. sob sob sob.. jap2 aku pi kat sinki utk hembus hingus sbb mata berair..

Siap pinjam spek mata ica lg utk hilangkan pedih mata.. tp tetap nanges gak.. bwg merah mertua aku punya ni power sket agaknya dr bwg yg aku biasa kupas kat umah aku..

Bwg merah kat umah aku jrg buat aku menanges.. ekekeke.. Dah.. tu je nak kasitau.. menanges sbb kupas bwg je.. kahkahkah..



5 comments:

Ijah EmoTemo said...

ahahahah kak ana... siap pinjam spek mata ica ye? ekekekek

UMMI FARIS & FARAH said...

kehkehkeh..sabo jelah ana ni..ingat pasal pe nanges tadi..hahaha

slm lebaran buat ana sekeluarga..maaf zahir n batin

ALINA ZAINI said...

Salam Aidil Fitri dari akak sekeluarga. Maaf zahir batin.

BungaHati said...

haha..igtkan nangis sbab sedih..huhu..slamat ari raya kak ana..^^

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

slmt raya ana tgu update raya dari ana...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...