NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Tuesday, August 09, 2011

HaMpiR2 TeRLePaS SaHuR

Adoi laa.. gara2 kepenatan yg melampau, mlm td aku tido awal dr biasa.. kol 12.30 tgh malam dah panjat katil sbb bdn sengal2 dan penat gile.. kepala rasa panas mcm berasap je.. mcm nak pengsan je sbb penat betul rasanya...

Konon2 pg td nak bgn kol 4.30 utk masak sahur.. budget2 nak masak nasi minyak la kononnya.. sekalinya kol 5 pg baru terjaga.. tu pun sbb ica merengek2 nak nyusu, pastu mujur gak mertua aku tak pernah lupa utk tepon setiap pukul 5 pg utk kejut sahur.. kalo tak komfem hanyuttt..

Kelam kabut aku tau bila tgk jam dah kol 5 pg.. maunya tak kelam kabut sbb tak masak hape2 pun lg.. hubby aku kata masak yg simple2 ajelah.. aku yg tgh panik nak pikir masak apa2 terus tanya hubby, masak yg simple2 tu masak hape ??

Hubby aku ckp, laaaa.. masak jelah telor dadar.. mkn dgn roti.. Telor dadar..?? Roti..?? ohhh, aku tak leh terima lak kalo tak mkn yg berat2 sket.. walaupun perut aku kecik, tp aku kuat mkn woo.. lebih2 lg masih nyusukan ica.. lglah aku kena mkn lebih sket.. eehhehe..

Masa ni jam dah kol 5.10 pg.. aku baru sibuk2 kupas bawang putih, potong sayur sawi.. pastu blend cili kering sket.. keletang keletung aku berperang kat dapur.. tepat jam 5.25 pg akhirnya siap gak kuetiau goreng aku..

Goreng simple2 aje tanpa udang bagai.. asal boleh di ngap sudah.. hehehe.. Alhamdulillah, lega dpt siapkan mknn utk bersahur.. pestaim la ni jd mcm ni.. biasanya aku masak utk sahur awal2 sblm tido..

Tp mlm td aku keletihan sbb kemas sume bilik2 dlm umah ni.. sibuk tukar cadar dan sarung bantal semua bilik sbb baru beli yg baru kat aussino smlm.. hehehe.. endingnya aku flat sbb keletihan yg melampau.. tak berehat2 lps balik dr ambik ain kat sekolah..

Tu yg tido awal tu.. bg aku, kalo aku tido sblm 1 pg tu di kira awal la sbb biasanya aku tido pukul 2 pg ke atas.. tgh menaip entry ni pun aku rasa letih lg tau.. kang nak sambung tido jap sblm hantar ain gi sekolah.. hehehe..

Oklah.. kang aku buat entry baru lg ye.. bln2 puasa ni tak dpt nak apdet sgt sbb masa lebih byk di abiskan kat luar dan kat dapur aje.. nak dok lama2 dpn laptop pun tak senang selagi byk keje lom di selesaikan.. huhuhu..

Ok korang, jumpa lg..


** tetiap hari pening pikir menu nak berbuka.. ekekkeke..


10 comments:

Syarida said...

ana, jangan la privatekan blog ni...please...

Mama Balqis BPB said...

ada gaya cam supermak ana nih! sebbaik sempat sahur...

Lya Colours said...

haaa kadang2 memang hanyut tido x sedar apa la. dulu masa duduk rumah sewa dgn member2 zaman study, selalu terbabas sahur. huhu

Me said...

hehehhe... ingatkan nlog nie dah diprivatekan utk kenalan2 rapat sahaja.. maka eden pun diam dalam kehampaan cewahh..... wonder juga.. kenapa ana lama tak update blog... rerupanya telah diprivatekan.. tapi kini tidak lagi kan kan kan????
kita serupa hampir terbabas utk sahur... hahahha kelam kelibut eden masak tadi... pjg sudah komen ini...

che maneh said...

yay! dh boleh masuk ini belog.. tq ana!

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

samalah dok pikir hari2 menu apa..last2 menu tunjuk2

dill said...

salam ana...private blog ke..dilla nie silent reader...seronok gak baca...anyway selamat berkenalan

zih@n said...

pn sma hr2 fikir nk msk apa..pdhal bbuka sorg2 je pn..hihi

misya said...

jadi surirumah kena rush selalu

SoNice said...

tgk ketiau ana ni tetiba jadi lapor pulak...eheheh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...