NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Wednesday, August 24, 2011

My LiTtLe aLiSyA

Tgh aku taip entry skrg ni, si ica ni masih sakan membuta.. anak dara yg sorang ni mmg bgn tido lmbt.. tp elok gak sbb dpt la aku relaks dulu waktu2 mcm ni.. kang kalau dia dah bgn kanggg, mcm2 le tugasan aku bermula..

Ica ni asal celik mata je mesti carik mknn dulu.. tak kisah le mknn apa pun asalkan ada mende yg dia boleh kunyah2..

Paling dia suka ialah biskut raya dgn kerepek2.. mende2 ni mmg always aku standby kat bilik.. senang nak capai kalo dia mintak.. hehe..

Kalau dah mkn dah tentulah bersepah2 pastu.. huhuhu.. part ni yg tak tahan ni.. lg2 kalo mkn biskut raya, dia punya serpihan biskut tu merata2..

Kalo jatuh atas lantai boleh sapu lagi.. tp kalo bersepah atas karpettt, kena vakum le jawabnya.. sob sob sob..


Contoh mcm ni le..

Tu hari dia tertumpahkan sebalang biskut popia nestum.. korang tau2 jelahkan biskut jenis camtu, byk serdak2 dia.. tertumpah atas karpet bulu2 lak tu.. huhuhu.. nak marah2 tak sampai hati bila dia wat muka mcm ni..

Membebel jelah sorang2.. dia pun tak sengaja kan, sbnrnya masa ni dia try nak letak balang biskut tu atas meja mkn.. tp sbb dia ni tak cukup tinggi, makanya dia dpt letak sipi2 je kat hujung2 meja mkn.. tu yg tertonggeng balang tu jatuh atas karpet tu..


" cowiii.. isya kutip.."

Siap kata sory tu.. kekeke.. agaknya dia tau kot aku nak marah masa ni.. muehehehe.. gigih la dia kutip satu persatu sampai abis..



Buat muka kesian..

Serabai betul masa ni.. dgn tak mandi pg lg.. dgn headband kat leher.. ekekkeke.. aku malas nak mandikan selagi tak cukup 3 org.. kalo tiga2 dah bgn baru aku mandikan serentak.. kihkihkih..


Serdak2 yg ada kat karpet tu kenalah aku vakum jugak.. nak kutip mana boleh.. tak vakum kang abis bersemut lak kanggg..

Minimum aku menyapu dan vakum umah dlm sehari ialah 3 kali sehari.. maksima aku tak dpt nak kira sbb diorang ni bergilir2 sepahkan umah.. hukhukhuk.. mop lantai lak sehari sekali je..

Nak mop byk kali tak leh, satu sbb aku malas nak mop byk kali.. dua, sbb anak2 aku ni asal aku mop je mesti time2 tu gak depa sibuk nak main kejar2.. lantai dah le licin.. tertonggeng kang satu hal lak.. grrrr..


Dah siap kutip dia boleh bantai mkn lak.. kahkahkah..

Pastu baru le mandikan dia dgn abg dan kakak dia.. pakai lawa2 sbb nak kuar jenjalan.. jenjalan le sgt, padahal nak pi pejabat pos aje pun.. kekeke..


Angkut milo masuk dlm kete.. mulut tak leh kosong.. ada je mende nak di sumbat dlm mulut dia nih..


penuh air milo dlm mulut.. dia suka sedut byk2, kumpul dlm mulut, pastu telan sikit2..





Suka sgt buat mulut camni.. hehe..

Lg satu ica ni suka kiss2 org.. kalo org tu mintak kiss dia kiss aje even tak kenal sekali pun.. tu hari masa jumpa sorang akak yg baca blog aku, ica selamba je kiss kakak tu..

Kakak tu mmg admirer dgn ica pun.. siap buatkan biskut raya nestum khas utk ica lg.. dlm 3 hari je biskut tu langsai bebudak ni mkn.. hehehe.. mekasih kak Leeya..


Ni kat dpn pejabat pos..


Ntah hape yg dia suka sgt ntah.. siap tepuk2 tgn lg..

Agaknya gi tempat baru kot.. yelahkan, balik2 pi giant dgn jusco aje.. kekeke.. dpt pi tempat baru walaupun pejabat pos dah cukup hepi budak2 ni.. kahkahkah..





10 comments:

za said...

comeynye ica dgn dress polkadot.. siap ada reben ket kepala lagi..sweet :)

DeQWa said...

Comelnye ica berbaju kembang...hehe...nampak girl keayuan sikit...

esmiera said...

alahai comeinya hehehhe

maszmadi said...

ica ica.....
comot comot comey.....

Liza Hashim said...

alala..comelnyer ica berbaju gown tu.. muka dah la chinese look..

Najwa.H said...

anak saya irfan suka minum banyak2, simpan dalam mulut macam ika. Then dia buat kumur-kumur baru telan air tuu....haha.


ika makin comel la Ana

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

ica ne banyak ikut muka apis..

Azmie & Vivie said...

senyum sorang2 saya nengok gmbr ica buat muka kesian..=0).
comey sgt2 ica pakai headband =0).

Ijah EmoTemo said...

comel sgt ica! terutama yg pki dress tu hihihi

eynda said...

Uwaaaa.... tak pernah tengok ica pakai dress depan mata.... nanti jumpa aunty eynda, ica kena pakai dress tau...comey!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...