NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Tuesday, August 02, 2011

KiSaH 1 RaMaDHaN

Semalam adalah hari yg sangat kelam kabut bg aku.. tulahhh, sape suruh tak kuar umah awal2.. sibuk la ngadap laptop masukkan email2 korang yg lom approve2 lg tu.. ekekeke..

Naik berpinar mata aku tau sbb terlalu byk yg request sampaikan aku kena pilih dan tapis sape yg aku nak jemput je..

Penuh mesej yg ada dlm fb aku.. tu tak kira kat email aku lg tu.. yg dlm fb pun tak settle2 lg.. camno ni.. adoiyaiii... leceh gak kan bila dah jd private ni.. boleh aje nak open semula blog ni tp aku la kena bertungkus lumus belek satu2 entry utk aku removekan cth mcm entry rumah tu..

Sayang nak removekan sbb tulah kenangan yg ada.. tgklah mcm mana nanti.. pening kepala aku pikirkan mende ni.. tu lom kira pening nak pikir menu masakan hari2 tu.. kehkehkeh..

Bila tgk jam dah kol 3 ptg, aku terus gigih siapkan anak2 aku.. pakai lawa2 sket sbb nak pi giant nak beli barang dapur.. punca kuar umah lambat jugak ialah sbb ica bgn lambat.. anak dara ni kol 2 ptg baru terjaga dr tido.. amboiiiii, lewat betul bgnnya..

Lps sume dah bersiap termasuk aku, sume sumbat diri dlm kete.. alarm rumah mcm biasa dan zasss laju2 pi giant sbb aku tau mesti jalan dah start sesak dgn org yg mungkin balik keje awal..

Seperti yg aku jangka, mmg sesak pun jalan nak menuju masuk ke dalam giant.. mak aihh diorang ni, sume pakat2 nak pi giant waktu2 gini ke.. haihhhh.. nak carik parking pun payah ni.. pusing punya pusing punya pusing barulah dpt parking.. tu pun celah hujung2..

Hujung pun hujung lah kannn, asal dpt parking sudah sbb berebut2 dgn yg lain.. sibuk je tau yg lelain nih, pi la shopping kat tesco ke hape ke kan.. tempat feveret aku gak yg diorang pi.. ekekkeke


Ica yg mood dia okey je smlm.. maklumlah, puas membuta..


Sekalinya budak lg 2 org tu bantai membuta daaa.. elokkkk je sampai diorang dah lena.. alamakkkk.. parah ni..


Aku panggil nama budak2 ni.. tp sorang pun tak nak celik mata.. liat betul bila di kejut bgn.. yg apis tu lg le, kalau di paksa bgn mau nanges berhantu je tu kang..

Terus aku capai tepon.. call hubby ngadu2 bgtau bebudak ni bantai tido lak.. huhuhu.. dah tu camne nak kuar pi shopping kat giant dgn diorang bantai tido camni.. stroller aku angkut seketul je.. kalo angkut 2 ketul pun camne aku nak tolak, dgn trolinye lg..

So aku ckp kat hubby yg aku tak jadi pi beli barang2 dlm giant.. aku ckp aku nak pi mini market yg berhampiran dgn umah kitorang tu jelah.. huhuhu.. sadis betul tau.. penat2 aku merempit nak sampai ke sini, dgn berebut2 parkingnya lg.. alih2 bebudak ni bantai membuta lak..

Aku pun terus gostan kete dan blah dr tempat parking.. bye2 giant.. terus aku merempit laju2 lg sbb hari dah makin lewat petang.. sblm pi mini market, aku singgah pi dobi kat bukit jelutong dulu utk ambik baju keje hubby aku kat situ..

Tu pun dah mkn masa gak tu.. nak taknak kena ambik gak baju2 tu.. lepas ambik baju2 hubby terus sambung merempit utk ke mini market..


Haaa.. akhirnya sampai gak mini market yg terletak kat alam budiman..

Bebudak masih lg tido masa ni.. ica je sibuk layan ipad.. aku parking betul2 dpn mini market ni.. kuar dr kete terus tanya tokey kedai tu

"ayam ada ayam..??"

Sekalinya diorang ckp dah abis daaa... ape..?? dah abis..?? dah tu aku nak masak hape ni..?? laki aku nak mkn nasik hayam lak tu.. brg basah yg lain pun dah abis.. yg ada pun sotong, tu pun tggl 4 ekor kecik2.. perghhhh..

Kes naya betul la.. tgk jam semula, kira2 masa utk aku pi cari barang basah kat tempat lain lak, aku kena pastikan aku balik umah sblm kol 6 ptg.. kalo tak mana sempat aku nak masak kang.. rasa nyesal gile tak paksa gak bebudak ni bgn dr tido masa sampai kat giant tu.. huhuhu..

Terus aku capai hp aku.. sms kat hubby situasi aku.. aku ckp kat hubby ayam kat alam budiman dah sold out.. penat2 aku merempit dr giant ke bukit jelutong pastu ke alam budiman, tup2 abis daa ayam..

Pastu aku ckp kat hubby yg aku nak patah balik gi giant semula.. terpaksa patah balik sbb situ jelah harapan aku nak cari si hayam ni pun.. penat mmg la penat.. abis tu kena gak la carik kan.. takkan nak bukak puasa dgn makan megi lak kan.. sob sob sob..

Lps sms hubby aku terus sambung merempit gi giant.. perjalanan dr alam budiman ke giant mkn masa dlm 20 minit gak le.. takpe, perjuangan harus di teruskan.. hehhehe..

Lg sekali aku harung kesesakkan nak masuk dlm giant.. beratur lg sekali utk dptkan parking.. eii diorang ni, tak reti2 nak balik umah ke haa.. sibuk gak masuk giant lg nih.. haihhh.. hehehe

Mujur dapat gak parking.. dpt celah hujung2 gak.. takpelah.. dah tak pedulik pasal parking dah.. target skrg ialah AYAM aje.. pastu beli brg2 lain.. apis dgn ain lak masih bantai membuta lg..

Arghhhhh.. aku tak kira, korang kena bgn jugak.. aku kejut gak bgn.. kali ni takde berlembut2 lg dah.. terus nyaring je suara aku panggil nama diorang bg diorang terjaga.. ekekke..


Hasilnyaaaa.. apis bantai melalak.. lg nyaring bunyi dia melalak dr suara aku yg nyaring td.. kahkahkah.. hambekkkkk.. ni la apis, kalo tido je mesti nak melalak bila terjaga..

Hang tau tak apis, org sume puji hang hensem la, hape la.. tp kalo hang nanges2 lagu ni, mau hilang kepopularitian hang kang.. ekekkeke

Pujuk elok2 bgtau yg aku nak cpt2 pi beli ayam la apa la kat dlm giant tu.. aku ckp kalo lambat2 kang hari dah mlm.. kang kalo mlm mak sesat lak nak balik umah sbb tak nampak jalan.. yess.. dia termakan pujukan aku.. agaknya dia risau mak dia sesat kot nanti.. ekekke

Terus aku matikan enjin kete, capai troli yg ada dpn kete aku.. loading bebudak ni dok dlm troli.. kali ni malas lak nak angkut kete sorong..


Ica dok kat bahagian tu..

Pada asalnya berebut gak dgn si apis ni yg nak duduk kat situ gak.. tp aku pujuk apis bg chance kat ica dulu.. sib baik dia boleh terima walaupun terpaksa benonye.. ekekke


kakak ain kena berjalan je ye..


" cian dede mak.. dede tak boleh duduk dgn syelesye (selesa)"

Pedulik lah sume tu.. mak korang dah nak rushing dah masa ni.. dah lewat betul ni.. kang tak sempat nak berkungfu kat dapur kang..

Hubby ada ckp kat aku, kalau tak sempat masak, beli jelah mknn kat stall dlm giant tu.. dia tak kisah.. dia takmau aku kelam kabut lak.. aku ckp tgk la camne nanti.. apa2 hal nak pi beli brg2 dapur dulu..

Dlm giant punyalah ramai org.. sume sibuk beli brg2 dapur gak.. terus tolak troli laju2 cari brg2 yg aku dah set kat kepala hotak ni nak beli..


Memula beli beras dulu.. beras kat umah dah tinggal nyawa2 ikan dah tu..


Pastu gi bahagian ni pulak..

Pastu baru terjah area brg basah.. byk hayam dah abis.. tinggal yg comel2 je lg.. takpe.. asalkan ada hayam sudah.. laju2 pilih2 dan kasi timbang.. pastu pusing2 bahagian lain utk penuhkan troli..


Tu dia.. dah hampir penuh dah tu sampaikan apis terpaksa di halau kuar dr troli sbb tak muat dah.. hehehe..




Budak ni adaaa je mende yg dia nak capai dan ambik masuk dlm troli.. mcm2 la yg dia nak..






Apis sedang menyejukkan tgn dia dlm peti ais tu.. sibuk ckp nak sejukkan tgn dia.. kekeke






Tiba masa utk bayar..


Masa ni kami terpaksa menunggu dlm 10 minit gak le sbb org lelaki dpn aku tu ada problem dgn kad kredit dia yg asyik reject aje time nak byr bil.. huhuhu..


" isya nak bayar kaki makkk.. "

Ekekekkee.. sibuk hulur kaki dia atas tu utk di bayar katanya.. memain aje keje budak2 ni.. kahkahkah..

Settle bayar terus blah tolah troli laju2 pi kat kete.. tak singgah mana2 bahagian stall dlm giant pun sbb aku nekad nak masak jugak..


Dlm masa rushing2 nak balik umah pun masih sempat lg posing tu.. ekekkeke..


Hasil belian yg menerbangkan kos dlm rm375.. perghhhh...

Lps loading sume brg2 termasuk bebudak dlm kete, terus aku zass laju2 balik umah.. jalan mmg dah start sesak sket masa ni dgn org ramai yg dah berpusu2 nak balik umah..

Sampai umah tepat kol 6 ptg.. hubby pun kebetulan baru sampai umah jugak masa tu.. mintak dia handle budak2 sementara aku gigih masak utk berbuka..

Alhamdulillah.. semuanya sempat siap di masak sblm azan berkumandang.. legaaaa..Hrp2 hari2 berikutnya tak kelam kabut mcm ni lg le.. huhuhu..

Tercungap2 tau nak kejar masa.. dah.. abis cite.. menu berbuka smlm dlm entry lain ehh.. nak cpt dah ni.. ain nak pi sekolah..




36 comments:

Jannah said...

akk ada potensi jadi penulis novel lar... leh imagine, akk nye kepayahan kat giant tu mcm ne... hehehehe

Just Me! said...

Ana,

x payah beli biskut butter tu...kan nak boikot barangan denmark...

Fazleyatul Aini said...

perghh byk gila shopping sampai rm375
ni stok sebulan ye kak. hihi

Unknown said...

alolo...ciannya akak..klu sy dh g li makann siap je...hehehe

~tq kak coz approve sy~

B.E.B.E.L 4 F.U.N said...

nampak barang tak byk mana tp cost u rm375...gile mahal kot brg skrg?
(xtaw sgt hrga brg sbb tu tugas suami..kekekeke)

btw ni mesej utk hensyem-boi,
jgn la melalak bila bgun tido...sian kat mak yg kecik tu...hensyem-boi mestilah jd abang yg kuat k...hensyem-boi kena jaga mak n kakak n adik taw!!!

LiAnA said...

ana.. tak salah akak kita boleh letak password pd entry tertentu.. sbb ramai gak tgk blogger yg buat camtu..

Unknown said...

kak ana, masukkan ler gambar masakan akak, fira selalu curi idea akak tau, laman rumah pown fira curik gak idea tu, hope jangan remove ape2 erk kak.

ana said...

mana gambar nasi ayam kelam kabut tu...hehe.....

ana...baca pasal ana nye life..bestnya jadi surirumah...huhu

ji@ a.k.a jion said...

thanks approve sy..nice reading ur blog..insy..tetiap ari mmg sy terjah ur blog..sbb suka baca ttg how u handle ur kids..jd teladan utk sy..:)

CikNgah said...

ana, semput lak baca n3 ana heheheee...rs cam ikut ana pi kedai gak..:D

♥SyilaSyira♥ said...

akak....jgnlah padam entry rumah tu..saya suka skodeng la..lagi2 skang ni senang nak search bila ada "cari entry anak di sini"...jgn padam yek..buat pasword ke hapa ke..ok????:-)..ni semua pasal org yg dengki mendengki kan..sian pembaca blog akak..yg dengki tu patutnya dok jauh2..nak dengki tapi sibuk juga nak tau...alahai manusia..

SukasukaTulis said...

ana,akak harap sgt2 jgn remove pe2n teruskan cara cam sekarang.Citer jer pe yg nak citer..buh jer gambar2..best tau baca citer ana sambil jamu mata ngan gambar2 yg lawa2..
#skali lagi timakasih atas kesudian ana app. akak..#

H.U.S.M.Y.N.A said...

hadoiii..dlm dok laju2...sempat lagi snap gambo tuh...tak tahan betoi la...blogger tegar ni namanye...ana...tak yah la buang entry2 rumah tu...sayang la...penat2 Ana buat...

zih@n said...

yg baca pn terasa ke'rushing'an akak...hihi
xsabar nk tgu entry tgk makanan plak...kiki

widani said...

A'ah la ana... Akak yg baca entry ana ni pun seolah2 dapat rasa kesemputan ana gi shoping barang basah tu hahahhah rasa mcm ikut ana g shoping :-D n'way thanks sbb approved akak :-)

DeQWa said...

wah,sungguh tangkas kak ana....
eh,ain tak pi sekolah ke aritue???

OneSimpleMother said...

ana.. baca pun penat.. hehehe

Ijah EmoTemo said...

eheheh kelakar la ica nk byr kaki hahah

"CT CoMeL" said...

hahahaha...lawakla tang eisya nak bayar kaki tue kak....hehehehehe

Izza - Jiejah said...

penat tgk ana kehulu hilir puasa² ni , tu sebab ana selimmmm jek hahaha .


ana , kalau minimarket arrahman tu x de ayam ..ana pusing belakang deret restoren vicchuda ada satu lg mini market . akak lebih suka beli kat sana sbb more fresh barang basah dia.

Mama Balqis BluePinkBaby said...

ana, cdgn saya tak pyh delete entry...just simpan sbg draft aje..boleh lg kalu ana nak view untuk tontonan sendiri...syg pulak kalu delete terus...kalu nak letak PW untuk setiap entry boleh jgk...tp me tak reti ;)

Mama Balqis BluePinkBaby said...

saya cukup tertarik dgn kehidupan ana sebagai surirumah...dapat masak utk suami & anak, jaga anak sendiri...saya amat mengimpikan situasi ini....tp keadaan saya tak mengizinkan...tak apalah...cukuplah ana jadi inspirasi saya...lagi satu pada pandangan saya ana org kaya yang low profile orgnya...hik!hik!hik! :)

norbaizura said...

ana ni mesti nak masak popia sardin kan???nampak ada tin sadin ngan kulit popia....hahaha...kalo betul bak mai sepiring bole????

-Misztake- said...

kak.. saya baca post ni pun saya tumpang rasa penat.. hahaha.. dh la berkejar nak masak lagi tu..

Shima Zahar said...

Ya Allah ana..mencabar betul... akk yang baca pun rasa penatnyaaa...inikan plak awak.. tu laa akk cakap.. akk salute dgn awak..
ana leh jadi SUPERMAK.. hehehehehe

tq ek.. add akk..

hamidah said...

Subhanallah..tabik spring kat ana..acik tumpang rasa letih sama nih..by d way, thanks for add!!!

rihana said...

yei dah boleh baca semula! time kaseh kak ana! =D

rihana said...

yei dah boleh baca semula! time kaseh kak ana! =D

aniesz said...

ana..jgn la remove apa2..anis suka baca n ambik idea terutama cara susunatur perabot..

anis baca entry kali nie jadi letih sama..sebab cara ana ekspresi tu, kiter yang membaca pun jadi rushing..heheheh..the best!!

LadyZie said...

tabik spring la dengan ana.... byk betul tenaga nak buat sume tu...akak ni balik keje dah lembik...mlm je mata cepat je layu....camne ek ana leh ade energy camtu..hebat hebat..hehehe

aida zain said...

hmmm gagah sungguh ler ana ni..berulang alik semata2 nak msk nasi hayam ye...shopping dgn 3org anak lg tu...waaaaa caya luuuu...kak aida ni dgn sorang anak td pun dah terjerit2 dlm kete..adoiii terpaksa benti tepi jln jap....

Cik Puan Peah said...

suke tgk muke ain..muke sombong2 sweet..hihihi

CiK NuYu said...

Cayalah akak... gigih betul! saya naik semput tak cukup napas baca..haha

baidewei thanks sebab akhirnye dapat gak baca blog akak :) yeay!

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

banyak entry rupanay sejak private blog tue sbb kat side bar ne takde update

Unknown said...

huh...panjangnyer...hehe...tapi yg best dalam kelam kabut cari hayam tu sempat lagi berposing2...

Afni said...

Ana,

Adeh, penatnya kulu kilir ke giant... awat x pi econsave alam jaya, puncak alam tu..dekat sket dari giant kot...
ada gak brg2 basah...hehe...xperla, next time...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...