NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Tuesday, August 23, 2011

BuaT DoNuT DeNgaN aNaK2

Beberapa hari yg lalu aku buat le donut sbb hubby aku teringin nak mkn donut sambal ikan bilis tu.. tp aku buat donut masa hubby aku gi tarawih sbb nak buat ptg2 mmg tak cukup masa..

Ptg lps balik dr sekolah ain, aku cuma ada masa sejam stgh je nak masak lauk utk berbuka.. paling lama pun 2 jam.. tu yg tak sempat nak menguli donut bagai..

Masa aku sibuk main dgn tepung, budak 3 org ni dtg kat aku.. pung pang pung pang mulut masing2 tanya soalan.. riuh dgn suara diorang je masa ni..haihhh..

Bila aku ckp nak buat donut, memasing eksited nak tlg sbb diorang mmg suka mkn donut.. masing2 sibuk offer diri nak tlg bulat2kan jugak.. cehhhh.. mengacau ada le tu kangg..

Bila aku tak kasi tlg bkn main bising lg bebudak ni.. last2 aku bg le jugak sorang seketul donut yg dah siap aku uli dan bulat2kan.. aku suruh diorang buatkan lubang kat tgh2 donut tu..


Hasil dr keje tangan ain.. dia tukang lubang2kan donut tu aje.. bg dia 4 ketul donut utk dia lubangkan sbb dia ni bolehlah di harap sket berbanding yg 2 org tu.. ekekeke..


Bangga gile dpt buat donut sendiri konon2nya.. hehehe..


ica terpinga2 nak buat lubang mcm mana.. tgk muka pun dah tau dia stress nak buat camne.. kahkahkah..


Ain ajar adik2 dia..

Haaa, part yg diorang bulat2kan ni aku tak gorengkan pun sbb lunyai donut tu diorang kejekan.. tak sanggup aku nak buat mkn.. ekekke.. cukup le bg diorang main2 dan buat donut menggunakan kekreatifan diorang sendiri..

Pastu siap mintak doh lg sbb tak cukup katanya.. ewah ewahhhh.. manyak cantekk.. ingat ni main plastesin ke hape.. ni utk bapak korang mkn daaa..


Abis tunjuk skill dia..


Pastu dia try lubangkan..

Tp tak lama pastu dia rosakkan balik donut yg dia dah buat tu sbb dia kata tak cantek.. lelebih lak budak bujang ni.. mcm terer je kononnya..


Mengekek2 dia ketawa masa ni sbb dia rasakan bentuk donut yg dia buat tu kelakar.. hahaha.. adeh laa..


" dah syiappp makkk.. tgk la donut dede makkk.."

Ain ketawa sakan tgk rupa donut dede.. reaksi muka ica lg le sbb dia rasa pelik tgk rupa bentuk donut yg apis buat... kahkahkah..


Ni la rupa donut apis.. kahkahkah..


Yg si kecik ni sampai kesudah tak berjaya buat bentuk donut.. aku nak tlg dia tak kasi.. lantak lee.. malas nak layan.. kikiki..


Donut yg dah siap sedia utk di goreng.. pastu bolehlah belah kat tgh2 dia utk masukkan inti sambal ikan bilis..


Ni donut utk anak2 aku.. yg ain tlg lubang2kan tu le..

Ain siap request lg suruh buat donut hari2 sbb dia nak tlg buat jugak.. bebudak ni kan suka kalau ada perkara baru yg diorang dpt belajar..

Tp tulah, kalo dah bersepah kat dapur tu kang akuuuu jugak yg kemas sorang2.. tu yg malas kekadang tu nak ajak diorang masak sama2.. hehehe..



10 comments:

Yan said...

memang bebudak sukakan main tepung bagai ni..

LESTARY CHENTA said...

comey nyer donut dede....kalo goreng tu dah jadi cam cakoi agaknye kan. hahaha

ameris said...

berbaloi buat donat kalu anak2 suka mkn. diorg terlebih xcited nk buat donat. nnt ana boleh amik tempahan sbb ramai yg tlg. kekekeke

adarnadzmie said...

kelakar tgk anak2 ana wat bentuk donut masing2.. betul la budak2 ni klu kita wat apa2 kat dapur mesti nak join sama.. hehe...

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

mmm.. budak2 mmg happy kalau dapat main2 mcm ne..amana dapat tolong masak pun dah happy gilos

[s.u.r.i.a] said...

akak buat saya gelak je pepagi. dorang ni comel!

aYenZ JamiL (^0^)/ said...

beznya wat ramai2..teringat masa kecik2 dlu wat dgn arwah nenek..huuu

nieza said...

i'm salah sorang silent reader u..anak2 you comei.. tu ha yg kuat menangis tu hehe suke tengok dia gelak.. comei..

qemaishak said...

Tak lama lagi ain besar blh je tlg akak kat dapur...suka tgk diaorang duk getel doh tu kak hihi

Ijah EmoTemo said...

ekekekek donut dede yg tak menahan bentuk nya ahaha :P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...