NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Thursday, July 28, 2011

DeDe TaK HeNSyeM..

Smlm anak bujang aku si apis berbaju melayu.. pastu siap pakai kopiah lg.. dia kata kalau pakai kopiah barulah dia boleh pegi masjid nak sembahyang.. sbb dia selalu tgk atok dia kat sekinchan pakai mcm tu kalau nak ke masjid.. hehe

Smlm lps hantar ain gi sekolah, aku angkut le bebudak ni pi kedai mkn tempat aku dgn hubby aku selalu lunch sesama.. tp skrg tak lg sbb hubby aku dah bertukar selera kat kedai mamak..

Aku lak kurang gemar nak lepak kedai mamak.. kalau sarapan ok la lepak situ.. tp kalo mkn tghari aku lebih suka kedai nasi campur je..

Jadinya berdating la aku dgn ica dan apis je kat kedai mkn tu.. tak ramai org lak.. maybe sbb dah kol 2.30 ptg kan.. org sume dah masuk opis balik.. aku je yg terhegeh2 baru nak mkn..

Masa aku baru sibuk nak menyuap nasik, 2 beradik ni bergaduh lak sesama sendiri.. grrrrr.. tak leh lgsg bg mak kamu ni mkn dgn tenang..


Ica : isya nak makkk.. isya nak pakaiii ( sambil jari tunjuk kat atas kepala apis )

Aku : mana bolehhh, tu kan org lelaki punya.. mana boleh pakai.. nanti abang marah..

Ica : Nakkkkkk.. (buat suara manja2 sambil protes)


Belum sempat aku nak balas ckp dia tp si kecik ni dah terlebih dulu cabut kopiah dr kepala si apis ni.. ngamuk le budak bujang tu..

Ica lak takmau mengalah.. adoiyaiii.. riuh rendah di buatnya kedai mkn tu dgn suara anak2 aku yg tgh bergaduh..



Apis : Kenapa ica cabut songkok dede, abis dede dah tak jadi hensyem..

Aku : dede hensem la.. kan dede hensyem mcm abah..

Apis : Mana ada mak, ica cabut songkok dede.. jd dede dah tak hensyem la.. dede nak hensyem makkk (sambil cuba nak rampas kopiah tu balik)..

Amboiiii.. kecik2 lg dah tau nak bergaya jd budak hensem ye.. ekekkeke.. aku sambil pujuk diorang sambil aku suap nasik kat mulut sendiri gak.. mkn tetap mkn.. ekekke..

Akhirnya apis jugak yg kena mengalah.. mujur si apis ni tak nanges cuma dia cebik2 je.. sempat le aku pujuk ckp kat dia nanti beli kopiah baru kaler hijau.. terus dia tak jd nak nanges bila tau aku nak belikan kopiah hijau..

Kat mana ekk nak cari kopiah kaler hijau.. huhuhu.. sape2 tau tlg bgtau ye.. sbb budak ni jenis ingat apa yg kita janji ngan dia..


Comel la kononnya tu.. siap ckp " isya cantekkk" ekekekke



Tersenyum bila di janjikan nak beli kopiah hijau.. kekeke.. mak cuba carik ye pisss..

** gmbr tak cun sgt sbb guna hp je..




17 comments:

"CT CoMeL" said...

sayer pun hensyem...hehehehe

Jiejah @ Iza said...

ana
akak jumpa kopiah kat booth² baju raya kat PKNS . sila lah mentawaf carik kopiah hijau supaya dede hensyem ye hahaha

adarnadzmie said...

hensemnya Ica... dede lagi hensem klu pakai kopiah tu... hehe

yana halim said...

pegi kompleks pkns je ana. skrg nie dah byk booth dok jual barang2 nak raya kat ruang legar tu.

DeQWa said...

g jer pasa malam,byk jer yg jual kopiah putih+hijau..hehehe...
ala,dede xpakai kopiah pun hensem jugak...klu pakai hensem ++++++++....hehe

nurbeena said...

Kat kedai2 kain biasanya ada jugak tu jual kopiah hijau. Balik kampung ni cuba la cari.. Kalo Blk Sg Besar nanti cer carik kt Arked Man

nurbeena said...

Sowy...Blk Sekinchan n kalu singgah sg besar

Ardini Humaira said...

;)

hehe nakal ye dia ni..

p/s: yeay dapat view blog akak!

Cahaya hidup said...

Tq ana sebab terpilih jugak baca blog ana...walaupun bagi email address sendiri...hu,hu

erieyain said...

dede hensyem ler...isya cantekkkk la nak...comel sgt2...

thanks akak...:)

shazila said...

hehe...nasib baik dede x cembeng kan...dede hensyem lar...

DeQWa said...

Dede yg hensyem.....rindu sama kamu.....cewaahh.....
bile mak kamu nk update blog nie...rindu sama kamu 3 beradik,rindu sama ''cahaya cintaku'' by kak ana..hehe..TQ accpt deqwa@wawa

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

thanks ana, ila dah dapat masuk

Miss No Body said...

tq ana, nadia dah dapat masuk..best sangat2..anyway..dede hensyem...

H.U.S.M.Y.N.A said...

Ana...TQ...dapat jugak baca blog Ana...

Cik Puan Axa said...

hensyem nye ica!(",)

Shima Md. Zahar said...

ana tengok tak citer korea you don't know women... bila tengok muka dede.. ada iras muka seong chan... kikikiki

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...