NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Thursday, July 14, 2011

OPeRaSi BeRSiH..

Alhamdulillah.. selsema aku dah ok.. sehari je kena selsema.. biasanya aku kalo selsema mesti paling kurang pun seminggu.. smlm bantai telan vitamin C pastu bykkan minum air suam dan minum 100 plus.. pastu buat keje umah..

Bgn je pg td terus ok lak rasanya.. harap2 ok la sampai ke petang dan keesokkan harinya.. dan pg td selepas hubby kuar gi keje, aku pun masukkan le kete aku yg dok parking kat luar ke dlm umah.. bkn le sumbat dlm umah, maksud aku kat carporch la..

Hujan ehh pg2 td.. aku tak perasan pun hujan.. tau2 je laman kat luar basahhh.. dan kete aku pun berlapuk sbb kena hujan.. pas parking kete kat dalam, aku pun mulakan operasi pembersihan..

Asalnya nak bersihkan dlm kete je.. tp td terus siap basuh kete sekali.. exercise la kejap kann.. ada masa lg sblm nak bersiap2 gi hantar ain ke sekolah.. sakit mata tgk kete comot.. alang2 tgh mood rajin tu teruskan jelah mencuci kete.. lap2 sampai berkilat..


Tgk la.. menan merata2.. ni la yg aku nak bersihkan..

Anak2 aku terutama si ica, asal tiap kali nak hantar kakak dia pi sekolah je mesti dia angkut menan masuk dlm kete..

Setiap hari angkut menan yg berlainan.. makin lama makin bertambah penuh menan dlm kete.. kalo aku kuarkan dia marah lak.. so td masa dia masih lena membuta, aku buat la operasi pembersihan ni..


ni sume menan2 ica.. celah dalammm tu ada lg byk tau.. bkn takat 3 ketul tu aje..


Ni pun ica punya keje.. kekekeke

Apis pun bawak gak menan dia... tp apis biasanya kalau dah sampai umah dia akan kuarkan balik menan tu bawak masuk dlm umah.. ica takkk.. dia simpan je dlm kete.. sob sob sob..


Ni lak ain punya keje.. menan mcd dia gantung kat situ.. cetttt..

Terus aku buang.. kang org ingat aku gantung tangkal mr bean pulak.. kahkahkah.. ain ni tak pernah pun angkut menan dlm kete.. kalau ada pun sesekali aje.. tp mmg jarang le dia angkut menan..

Ain cuma suka angkut buku dia je utk dia tulis2, lukis.. tu mmg hobi dia.. so aku mmg takde masalah dgn ain.. sbb dia dah besar dan paham kann.. yg lg 2 org ni mmg tau mainn je kejenye.. hehehe


Tgk tu.. kalkulator abah dia pun si ica ni angkut..


Dah bersih dahhh.. clear sume menan.. tp kang mesti ica angkut menan balik masa nak hantar kakak dia pi sekolah jap lg.. sabarrr jelah.. asal hang tak buat peel dlm kete sudah..!!


Dan kete aku pun dah berkilat pun selepas di cuci tadi.. hehehe

Barulah bersemangat sket nak bawak kete jap lg.. ok.. nak pi iron baju bajan jap... jumpa lg..





12 comments:

Ummi Talhah said...

salam kenai, best bloq ni, kat mana nak beli kasut barbie tu? heee..

Jiejah @ Iza said...

skrg hujan on off anna , jap lagi kotor balik kereta ekekeke .
akak redha ajek la hujan tolong cucikan kereta ;-P

Ana Suzana said...

Ummi talhah..
Beli kat dlm giant je.. Hihi

Ana Suzana said...

Kak jiejah..
Ahahaha.. Tulah psl.. Cuaca pun syahduu je ni ha

KSWSK said...

mmg siok tgk kete bersih n bkilat..rs semangat kan nak drive..

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

kalau tengok poket keta ila..lagilah.. tp harta2 papa diorang..rasa nak buang je semua..hehe

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

kalau tengok poket keta ila..lagilah.. tp harta2 papa diorang..rasa nak buang je semua..hehe

My Aisy said...

hehe...rajin lah pulak..pepagi hari dah basuh kete...ha...bekilat abis...hehe..

DeQWa said...

Cantik kasut putih tue,comel...hehe

ameris said...

rajin ana cuci keta.kalu saya mmg x larat laa... hantar je carwash.

Ros Diana said...

bersih kereta kak ana..diana punya kete 6 bulan dah tak cuci bayangkanlah~~~

Maizatul Ain said...

Salam perkenalan ana.....seronok membaca activity harian ana...

Selamat berkenalan..kalau berkesempatan, singgah la di blog k.ain ye.. maizatul-ain.blogspot.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...