NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Monday, July 25, 2011

KeNaPa SePaK DiA..???

Hari jumaat mggu lepas, lepas aku ambik ain dari sekolah, aku pun angkut semua anak2 aku pi klinik Serena kat Bukit Rahman Putra Sg Buloh..

Tujuan utama ialah nak pi bawak ica check up sbb dah 4 hari dia cirit birit.. ntah hape silap mkn ntah.. tp cirit birit dia tak kategori teruk la sbb dia hanya sekali atau 2 kali je berak2.. tp aku tetap nak pi dptkan rawatan doktor gak kan..

Di sebabkan klinik tu bukak kol 6 ptg dan kami lak sampai kat area situ belum lg kol 5 ptg, so ada masa yg byk utk di isi.. memula sekali masa sampai area situ mestilah kena cari parking yg berdekatan dgn klinik.. Alhamdulillah, aku dpt parking betul2 dpn klinik..

Lps parking aku ambik masa sikit utk membuta dlm kete jap.. ngantuk gile masa ni.. siap pesan kat anak2 aku lg jgn bising2 sgt kalo main2 tu sbb aku nak tido jap.. tp make sure kete berkunci la kan..

Dpt la aku tido dlm 10-15 minit mcm tu je kot sbb anak2 aku dah mula membuas dlm kete.. diorang dah bosan la tu dok dlm kete.. terus la aku ajak sume kuar dan pi lepak jap kedai mamak.. memasing seronok betul bila aku ajak kuar...

Lepak kedai mamak kejap aje sbb anak2 aku pun bosan dok kedai mamak tu lama2.. kekeke.. apa lg, berambus la kami dr situ..

Dan aku cdg nak pi singgah kedai haiwan yg ada kat sederet kedai mamak tu sbb sblm ni dah pernah singgah kat kedai tu.. anak2 aku suka tgk arnab dgn ikan2 kat situ..


Kat area situ la kedainya..

Tapiiii.. masa kami ngam2 je sampai kat depan kedai tu, terperanjat tau kami bila ada sorang lelaki ni sepak sekor kucing kat bahagian perut dia dgn sekuat hati.. terpelanting kucing tu di buatnya..

Kucing tu kucing jalanan, tak bertuan.. mungkin dia masuk kedai haiwan tu sbb ada bau mknn kucing kan.. tp apakandaya di sepak terajang mcm tu rupa... kucing tu betul2 tercampak dpn kitorang..

Anak2 aku sume terperanjat sbb kucing tu terbang dan tergolek dpn diorang.. aku pun terkejut sama siap melatah lg tu..


Ni la beliau yg kena sepak terajang.. sian kan beliau.. kalo tak suka pun halau la cara baik kann..

Dan yg aku paling tak sangka sekali ialah si apis ni.. dia ni memang takut2 sikit nak sentuh kucing, tp dia tak la benci kucing..

Lps dia nampak kucing tu kena sepak, si apis ni terus ckp kuat2 kat lelaki tu tau.. aku pun tergamam jap tgk reaksi si apis ni.. apis ckp kat lelaki tu,

" Hoiii.. kenapa sepak dia..?? kesian dia.. dia bukannya bola yang untuk di gol kan..!! "


Tgk la anak2 aku yg cuba memujuk kucing tu sbb diorang mungkin dpt rasakan yg kucing tu mesti sakit..

Nampak tak gaya apis tu, masa tu dia masih lg pung pang pung pang membebel sebut kenapa sepak dia bla bla bla.. ohhh sungguh berani ini budak marah itu orang tau..

Dan org tu aku tgk tersipu2 malu sbb budak2 lg kenal erti belas kasihan dr dia yg dah besar panjang tp pendek akal..


Ni la budak yg berani marah org tu.. terkejut tau mak tgk kamu marah org mcm tu sekali.. siap hoiii2 lg tu.. ekekkeke.. tp utk org mcm tu mmg patut di "hoi" kan...


Aku bg keizinan pd anak2 aku utk pegang kucing tu sbb diorang ni takkan pegang tanpa izin aku..

Masa anak2 aku dok usap2 kucing ni ada sorang lelaki tua pemilik kete kancil merah kat belakang tu sound anak2 aku ckp jgn pegang kucing tu, kucing tu kotor..


Eh ehhhh, mcm le aku tak reti nak cucikan tgn anak2 aku pas pegang2 kucing tu kang.. abis tu takkan kita kena sayang kucing2 yg comelll aje.. kucing2 terbiar lak utk di sepak, di maki dan di tendang.. mcm tu ekkk..

Diorang pun ada perasaan tau.. even ko tak suka pun jgn la sampai nak sakiti diorang lak kan.. tak nak jaga sudah, tp jgn le pandang hina.. dan anak2 aku lak aku ajar utk tidak benci kucing.. kalau kucing kurap pun yg lalu dpn mata diorang, diorang tetap akan kata comel..


Manja tul kucing ni dgn anak2 aku.. tp maaf ehh, memang tak mampu nak ambik utk di bela.. just dpt bg mkn je masa tu..


Apis beranikan diri utk usap kucing.. dia penakut sikit..




Masa ni memang ramai yg memandang kat anak2 aku lebih2 lg yg berada kat kedai haiwan tu sbb ada beberapa org yg jd saksi anak aku si apis marah lelaki tu..




Amboi icaaa.. kat situ lak hang duduk ye..




Ok dah cukup.. pas puas main dgn kucing tu aku suruh anak aku benti dr pegang2.. pastu terus basuhkan tgn diorang bersih2 sbb klinik nak bukak dah..


Duduk kat tembok sementara tggu staff klinik tu bukak pintu.. hehe


Kucing ni lak setia menanti dpn klinik jugak.. bye2 kucing.. jumpa lg lenkali ye.. kalo org sepak ko, ko sepak je balik.. tak pun seru je nama apis.. kang apis marah org yg sepak ko lg.. hehehe


Tepat kol 6 ptg kami pun dpt gak masuk dlm klinik.. jd org pertama lg tu.. so takyah nak berebut2 nak ambik nombor giliran.. kekeke


Anak2 aku suka gi klinik ni sbb byk menan..






Settle je check up terus la berambus dr situ.. abis dah cite.. pengajarannya di sini, korang jgn sepak2 kucing.. nanti apis marah korang kang.. hehe..




24 comments:

umi aiz said...

sian kcg tu....bodoh btl org tu..

yana halim said...

apesal la senget beno orang tu. memang patut kena marah pon dgn Apis...

[s.u.r.i.a] said...

comel je anak akak usap-usap kucing 2. hihi.

OneSimpleMother said...

syabas apis.. auntie pun benci dgn org yg suka dera2 kucing ni. auntie masa muda2 dulu pun takde takut2 dah nk marah pakcik sendiri sebab pak cik tu gi dera kucing kurap.. padahal pakcik tu punyala garang.. hehehe..

zih@n said...

ayat apis mmg power..kiki

harap2 lelaki tu sedar le lepas dh di "hoi" oleh apis..xde nk sepak2 dh..

My Aisy said...

hehe...apis2...sangat berani ye...bagus dede!!!

ani said...

siannye kcuing tu mmg x patut org yg sepak kucing tu...tp ayat apis tu mmg comel & kelakar la...hehehe pandai apis....

"CT CoMeL" said...

kak...kim salam sayang dengan si 'dede' kak...saye cop nak buat menantu kak...kikikikiki...tapi sayer belum dikurniakan rezki cahayermater lagu kak...kikikiki...tempah dulu kak...boleh ker?

DeQWa said...

bagus la apis nie...hehehe....

ameris said...

padan muka kena marah dgn apiisss. cissss.. kuang asam punya orang. kucing pun sepak sekuat ati. mcm la kucing tu bleh balas balik.

Shila Rossilawati said...

bagusnya apis...tak sangka dia blh cakap mcm tu..siap ckp 'dia bukannya bola untuk di golkan' bijak budak ni...

eila said...

sekali lagi apis jadi hero go apis nak sign!!!!!

PINATBATE said...

yeahh!! apis hero..!apis hero..!apis hero..!apis hero..!apis hero..!apis hero..!apis hero..!apis hero..!apis hero..!apis hero..!apis hero..!apis hero..!

bagus Apis! itulah pentingnya bahasa Melayu education..kan boleh guna utk marahkan orang yg tak ada hati perut tu..biar malu dia kena marah dengan budak kecik.

ibuayu said...

cayalah apis...terperanjat membacanya...berani menegur orang yang salah...sampaikan salam pada apis ye ana...

Iena Norie said...

bagus betul apis.. sama macam dia tegur bibik yang pukul baby kat nursing room tu kan.. semua yang buat salah dia tegur.. minat laaa kat apis!!!

SM@A said...

Tahniah Apis kerana ajar orang tu.
Sukaa Acikkk !!!!

suzy said...

assalamualaikum ana,

sy suzy..salam perkenalan sy hulurkan..sy baru jer jumpe blog ana ni..sy suke sgt tgk interior design umah ana..cantik sgt2..sy pon mmg suke sgt hias2 n deko2 umah ni..semoge allah sentiase murahkan rezeki ana sekeluarga ye..sy puji sikap ana yg sentiase bersyukur dan merendah diri..keep it up ye :)

lily lotus said...

malunya budak kecik lebih berakal, penyayang anak2 u..suka sgt tgk :)

mak adawiyah said...

cayalah Apis...terbaeeeekkk!!!

Eika Arysha said...

bagus tol apis tu...
memang patut pon apis marah org camtu...klu xsuka pon,halaulah cara baik,jgnlah disepak terajang camtu....

aesh came said...

huuu~mmg ada org x berhati perut mcm ni...kucing yg x berakal pun nk sepak..bgs pulak your boy mrh org..hehe
hopefully dia sedar la n x menyepak lg kucing2 di dunia ini~

Suliana said...

teringat kat ex-bos sy.. dia mmg suka kucing.. kalau kat opis lama dulu, dia akan siapkan beberapa peket mknn kucing ntah brp kg utk kucing2 sekeliling bangunan ofis.. asal dia nak kuar or pegi jogging, mesti dia letak beberapa tampuk mknn kucing utk kucing2 liar tu..klu dia tak de, dia akan minta staf dia turun utk kasi kucing mkn.. alhmdlh, murah rezeki dia..

♥Leily|Ummi Alya Husna♥ said...

bagus si apis tu yer..
anak saya, alya pn sama..
pantang btul kalo tgk sesape saje aniaya binatang..
akan kluola kata2 iklan dlm radio.. lisa surihani tu yg marah menyiksa binatang..
terpana mak mendengarnya.. dlm diam aje kena sound!!

Juliana bt Rohoman said...

suke ngan cite ni sbb sy mmg suke kucing.. kalu jumpe kcg tu mmg nk angkut bwk blik umah...apepun mmg terbaik la dr apis tue...walaupun dia ckp 'hoi' kt org yg sepak tu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...