NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Monday, July 11, 2011

HaRi MiNgGu KaMi

Sebenarnya masa tgh apdet ni aku rasa keletihan yg amat.. letih sbb baru beberapa jam sampai dr kampung..

Sabtu ahad td kami balik kampung aku kat sekinchan.. dah lama jugak tak balik.. tu yg bila balik tu aku mentekedarah mknn punyalah banyak..

Mkn kat kenduri bertambah2 nasik.. makan kat majlis pertunangan adik lelaki aku pun aku bantai nasi 3 pinggan.. pastu mkn kat umah mak abah aku lg lah berulang2.. selang 3 jam bedal nasik.. kekeke

Gambar2 masa kat kampung mmg takde sbb aku tertinggal kamera kat umah.. huhuhu.. kalo tak boleh gak aku snap gmbr mknn yg buat aku kuat mkn.. kekeke.. yg paling best ialah mknn kat umah tunang adik lelaki aku..

Masa majlis pertunangan tu diorang hidangkan lauk ikan keli masak lemak putih.. mak aihhh, terus aku ngap ngap ngap tak pandang kiri kanan dah.. lps sekor abis aku ambik sekor lg ikan keli tu.. kahkahkah.. tak tau malu langsung..

Mujur laki aku masa tu dok jauh dr aku.. kekeke.. kakak ipar aku siap pelik tgk aku mkn, padahal baru lps mkn kat kenduri kawen sblm tu.. kahkahkah.. aku pun pelik nape aku mencekik sedemikian rupa..

Kat umah mak abah lak, abah aku belikan satay byk2.. pastu belikan durian musang king, pastu adik aku petikkan pelam muda.. mak aihhh, mmg setiap masa asyik mengunyahhh ajelah mulut ni.. hehehe..

Tp balik kmpg waktu weekend ni mmg terasa cpt sgt masa berlalu.. tup2 aje dah nak balik umah sendiri sbb anak nak sekolah sok hari.. encik suami pulak kembali bekerja spt biasa.. nak tak nak kenalah balik jugak..

Sblm balik aku bantai mkn nasik 2 pinggan sbb mak aku masakkan sup ekor mlm td.. ekekeke.. pastu baru sibuk masukkan brg2 tu ini dlm kete.. anak2 pun dah bg mkn siap2 dulu sblm balik..

Kol 9 mlm kami pun beransur mintak diri.. salam2, naik kete pastu babai2 mak abah dr tingkap kete.. sob sob sob.. nanti kami balik kmpg lagi ye.. sbb pasi nak balik kmpg hubby lak.. mcm tulah kami, gilir2 bahagi masa balik kmpg utk jenguk org tua.. best woo balik kmpg ni.. hehe

Di pendekkan citer, kami sampai umah dlm kol 10.50 mlm mcm tu kot sbb kami pi hantar adik lelaki aku kat umah sewa dia jap.. pastu baru blah balik umah..

Sampai umah tetap tak leh relaks2 lg, memula kena kuarkan kete myvi aku yg parking dlm carporch dulu.. sbb hubby aku nak masukkan mpv.. dah selesai alih parking, kuarkan brg2 dr bonet lak.. pastu transfer anak2 dlm umah..

Memandangkan apis masih lena tido dlm kete, makanya aku buatkan susu dulu, pastu sumbat kat mulut dia, pastu baru angkat dia masuk dlm bilik.. dan agaknya masih ngantuk lg kot jd si apis sambung balik membuta.. eloklah tu.. dah lewat mlm pun kan..

Cuma ain dgn ica je yg segar lg mata memasing.. sementara tu kemas dulu tu ini, basuh kain2 kotor.. pastu lak bukak peti ais dan kuarkan bhn2 utk masak menu sarapan..


Ni sarapan kami pg karang.. kuah spageti bolognese..

Tak byk bahan pun aku campak dlm kuah tu, just tomato cincang dgn daging kisar dan cendawan butang hiris2..

Masak awal2 sbb sok pg takmo kelam kabut.. tinggal nak panaskan je lg..


Guna spageti fettucini.. tu je pun yg ada kat kabinet dapur.. kekekke


Ain aku dah paksa masuk bilik sbb kang dia ngantuk gi sekolah sok kang kalo di biarkan berjaga sampai lewat mlm..

Cuma budak kecik nama ica ni je yg takmo tido selagi aku tak tido dgn dia.. sbb dia kan masih breastfeed lg, tu psl kena aku ada sekali baru dia mau tido.. huhuhu..

Sementara aku bz kat dapur budak ni layan tv sambil mkn nugget yg baru di goreng utk dia mkn..


Ica layan cite ni.. apa ehh nama cite ni.. aku lupa lak.. alaa, yg anak will smith berlakon dgn jackie chan tu.. hehehe..

Ok.. dah la wehh.. penat dah ni.. dah ngantuk.. nak berehat2 jap.. dah kol 1.45 pg dah pun.. sok kalo sempat aku buat entry baru lg ye.. tataaaa..

** sambil taip entry ni sambil mkn spageti bolognese semangkuk.. ekekeke.. adeh laaa..



13 comments:

MamafaraNzara said...

The Karate Kid.
2 budak kt umh ni pun suka citer ni! :) termasuk bapak budak.

AmY DeaN said...

haaa...laeen macam jer bunyi mentekedarah tu...ada apa2 ke Ana? hehe...Insya Allah..murah rezeki..Amin...hihi(*gelak nakal)...Suka sgt tgk kwn tambah ahli keluarga...macam meriah gitu.

akiratoriza said...

alahai banyak betul ko makan... hihihi.. sama gak mcm aku ni kalau dapat peluang makan memang makan tak hingat la...

suhailas said...

haaaa...cam lein jee ceta tuuuu, da gi check...mana lee tau..kot kot bertambah!!!!......insyallah

aida zain said...

bestla ana ni..mkn byk pun badan comeii cam tu gakkkssss...ishhhh ni yg jeles ni....ni mkn byk semacam ni ada apa2 kotttt...heheheh :)

Ana Suzana said...

haipp haippp.. ekekke

Adekniza said...

ana makan tade kesan..
kita kalau tak makan 3 hari pon.. tetappp tak turun2...

lily lotus said...

tu diaaa,alang2 seluk pekasam ekk..makan selagi ada rezeki depan mata yer dak ;)

DeQWa said...

Makan selagi boleh.....kekeke...
akak bawak la ain,apis,ica dtg putrajaya...tgk floria.nnt leh jumpa...tingin nak jumpa diorng....

deqlis said...

wah berselera tui Ana...
Ana...lehtak kasik link nk beli tudung PH tempohari? tq

Husna said...

wahhh makan byk2 ni entah2 da pregnen tak? hehehehe bestnye baca blog die.. free2 singgah blog sy pulak yeaa.. www.husnaohlala.blogspot.com.. tQ ^__^

azi said...

lama dah tak tinggal jejak kat blog ana ni...hehe...best la makan2 ajer asalkan berat menten...makan jer la....

Lya Colours said...

ush sedapnya lama x pekena spagetti ni.huhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...