NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Friday, September 24, 2010

NaK LeMbu + BiHuN ToM YaM + GaDuH LaGi

Ni cerita sambungan dr KFC td.. pas kuar dr kfc kami tak terus balik.. aku pi singgah Speedmart jap kat area2 situ gak cuma blok yg berlainan.. misi utama mencari " lembu " yg dah kehabisan smlm..

Letih tau menjawab pertanyaan si hafiz yg sikit2 nak lembu, sikit2 nak lembu.. tak paham2 yg lembu tu dah abis.. bila aku bgtau lembu dah abis dia leh jawab :

" Ooo, dah abis ye.. nanti beli lg ye.."

Tp beberapa saat pastu mintak nak mkn lembu balik.. ayarkkk.. ni phm ke tidak sbnrnya nih..??!!!


Ni speedmart yg kami pergi.. motif utama beli lembu je tauu.. takmau beli lain2 selain dr lembu..!!


Hafiz yg duduk kat seat sblh aku.. time ni aku saje nak nyakat dia.. aku ckp takyah le beli lembu.. lembu dah balik umah dia.. hahaha..


Terus dia tenung aku mcm ni..!! kah kah kah.. marahhh nampakkk.. :-p


Si kakak duduk seat belakang utk jaga alisya.. relax je dia.. tak kisah pun psl lembu2 ni.. kuikuikui..


Alisya yg susah nak senyum.. ngeee


Senyum punnnn... alololoooo..

Pas sesi ambik gambar dlm kete ape lagik, kuar lah dr kete.. takkan nak bergambar je kot.. dah tu bila nak beli lembunye kan kalo asyik bergambar.. hehehe..

Kat dlm speedmart sekali lg anak2 aku bikin huru hara.. misi mencari lembu dah dpt.. tp anak2 aku takmau kuar dr pasaraya ni pulak.. ah sudahhhh.. ada la tu yg nak di rembatnye.. bebudak ni kannnnn.. saje je tauuu..!!

Ain dgn hafiz berdiri kat area menan2.. aku dah agak dah.. saje aku tanya hafiz..

" ni nak lembu ke nak menan nih..?? "

" Menan je.. taknak lembu.." kata hafiz.. cehhhh.. ngada2 tul nih.. dush dush dush..!!

Tapi aku letak syarat.. nak menan boleh.. pilih satu je tp kena kongsi main bertiga.. tak kose aku nak belikan sorang satu.. manyak cantekkk, kat umah berlambak dah menan.. sape nak main tu kang..

Ain dgn Hafiz pun jawab " Okey makkkk... kami kongsi sama2" Dlm hati aku kata iyelah tu okey.. hahaha.. mak kenal le korang mcmmana.. keh keh keh..

Kuar je dr speedmart terus singgah restoren kayu manis pulak.. tujuan utama nak tapau bihun tomyam dan air kelapa longan.. dah lama tak gi restoren ni.. lenganggg je time aku pegi tadi..

Aku order dr dlm kete je sbb diorang dah kenal aku.. tak kose aku nak heret bebudak ni keluar gi dlm restoren tu.. kang huru hara lg.. huhuhu.. pastu apa lg.. pecut la balik rumah..


Ni hasil belian td.. beli 2 pek lembu yg hafiz dok tercari hari2.. hehe..


Dan inilah menan yg kena kongsi main 3 org..

Takkan nak belikan sorang satu lak kann.. rm70 tuuu.. membazir je kalo beli mende yg sama byk2.. bebudak ni kan cpt bosan dgn menan diorang..


Bihun tomyam yg di tapau td..


Ni menannya apabila siap di psg.. tp kaki menan ni kejap2 tercabut sblh.. jap2 tercabut sblh lain lak.. aku slh psg ke ekk.. kikiki..

Okey.. jom kita tgk bebudak ni bermain sama2 camne.. ngeh ngeh ngehhhh.. Alisya takde time ni.. dia dah pengsan sbb time dia tido ptg..


Memula Ain rasmikan dulu tekan2 button tu ini..


Pastu hafiz lak dtg nak main sama2.. yelah.. takkan nak tengok kakak dia main sorang2 lak kannn..


Fokus pada muka Ain.. dah buat muka bengis kan.. kekeke..

Time ni Ain tekan button music.. tup2 si hafiz tekan button bunyi kucing mengiau.. marah le org tu sbb music dia dah bertukar bunyi kucing lak.. kah kah kah..


Ain tekan balik bunyi music tadi.. pastu Hafiz tekan lg bunyi kucing.. sudahnya memasing bergaduh berebut nak dgr bunyi kesukaan masing2.. ni ape kes ni wehhh.. kata nak main sama2..????


Budak ni kan dia wat tak pedulik pun kakak dia warning jgn tekan bunyi kucing.. dia tetap tekannn jugak.. buat muka tak bersalah pun.. kikiki..


Korang tengokkk.. nampak tak muka Ain bila dah mula marah.. garang kannn.. time ni dia psiko adik dia je.. asyik ckp

" taknak dah kwn dgn adik.. pasni kakak taknak dah main beskal dgn adik.."

Tp hafiz wat donno je.. sibuk je jari tu tekan button tu ini.. almaklumlah, kakak dia dah menjauhkan diri dr menan tu.. adeh laaa... hahaha


Tu diaaa.. budak ni bila dah marah dia akan duduk kat sofa dia.. single seat tu mmg tempat dia.. kalo hafiz duduk kat sofa tu mmg kena lepuk lah jawabnya..

Kesimpulannya, kan aku dah kataa.. korang ni sejak dua menjak ni main asyik nak bergaduhhh je.. janji nak main sama2.. taknak gaduh2.. tengok skrg apa jadi..?? ish ish ish..

Tp aku sbg mak takkan nak biar je kann.. aku pun pegi kat hafiz ckp kat dia bg kakak main pulak.. pastu hafiz pastu kakak, gilir2.. sib baik hafiz dgr kata.. bebudak ni kalo kita ckp lembut2 senang nak dgr ckp.. ^__^



10 comments:

LiAnA said...

adoii gelak tgk budak 2 org ni.. ni kalau 13 org perangai camni mau mak dia tinggal tulang jer wakakaka

Ana Suzana said...

kah kah kah... mampu gelak je kak..kekeke

crvmin said...

ana nak lembu gakkkkkkkk heheheheheh..!!!!

Ana Suzana said...

crvmin..
sila ke kandang lembu.. kuikuikui

mamalisa said...

sure la bingit je kan riuh rendah sore derang ni tapi kalau x de harus sunyi ni..hmmm rajin betul ana update psl anak-anak yer :=)

tumpang happy.

Ana Suzana said...

mamalisa..
diorang ni kalo demam, sunyi je umah ni.. biarlah diorg riuh bermain tp bkn riuh bergaduh la kann..hehe

Admin said...

adehla tujuan asal nk lembu... sekali dpt menan...haga lagi mahaiii dr lembuuuuu..!!! hehehhe

azeila eila said...

klaka tgk muke ain xpuas ati..hihi

Ana Suzana said...

firefox..
bebudak ni suka melencong dr tujuan asal tau..!!

Ana Suzana said...

azeila..
kelakarkan.. kehkehkeh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...