NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Tuesday, September 21, 2010

LaNdSKap DaH HuRu HaRa..HuHuHu

Sejak bercuti raya selama 2 minggu tu hari, banyak pokok2 dan rumput yg kering dan mati.. huhuhu.. Almaklumlah, tuan rumah pun bercuti sekali dari menyiram.. :-p

Masa sampai je rumah jumaat lepas, fuhhhh mengucap panjang kami.. dah mcm hutan belantara pulak.. dgn pokok buluh tinggi melangit bercabang sana sini, dgn rumput yg banyak mati, pokok2 pun byk daun yg bertukar kekuningan.. uhuk uhuk uhuk..


Ko tengokkk.. mati rumput kuuuuu...


Sebahagian pokok dah togel dan terpaksa di cabut.. tu yg jd separuh je yg tinggal tu.. kekeke..


Rumput2 keliling dia pun banyak mati


Yg bawah buaian lg laaa... 90% mati sbb tak kena cahaya matahari dan jugak tak dpt air.. pasni kami nak simen jelah bawah buaian tu.. sonang cite..!!


Dah mcm hape je kan rupa diaaa.. huhuhu


Sekali pandang dah mcm baru lepas menuai padi je kannn.. mcm padi yg baru kena mesin.. keh keh keh..





Pokok2 buluh ni baru je cantas smlm.. opsss bkn aku yg cantas.. upah tukang kebun utk tlg cantaskan.. aku..?? MALAS.. kain dlm bagasi pun berlambak lom punggah.. hahaha


Sgt susah sbnrnya nak bela rumput ni ekk.. kang tanam lalang je kanggg..

Rumput2 ni terlebih air pun mati, kurang air pun mati.. terlebih cahaya matahari punnn mati.. adehlaa.. dah la aku ni tak berseni nak jaga rumput @ pokok2 lain.. haru betul..!!

So hubby aku kata dia nak tanam rumput baru balik utk cover yg dah mati.. harap2 sempat la ejas sblm open house nanti.. InsyaAllah..



10 comments:

a l y a a a h m a d said...

kak...
br saya perasaan akak follw bolg saya dh lama xupdate 2 erk??

tq tq tq

a l y a a a h m a d said...
This comment has been removed by the author.
a l y a a a h m a d said...

high mantainance jugak rumput dedaun dan pokok2 2 erk...xpelah kak janji umah cantik

mamalisa said...

salam..cantiknya umah dia..first time masuk blog ni :=)

IdzaLia said...

alah sayangnya rumput2 tu mati ye kak.. takpe nanti klu dah tanam baru mesti cantik balik taman akak tu.

W..A..H said...

ana..guna air siram automatic tu, susah kan gini klu nak g long holiday. mcm kakak kak nis gak, siap kasi kunci rumah soh tolong siram laman dia.

aNa SuZaNa said...

alya..
sama2 kasihhh..

mmg high maintainance woo..huhuhu

aNa SuZaNa said...

mamalisa..
mekasih.. salam kenal2 dr ana..

aNa SuZaNa said...

Lia..
tulah, byk mati sbb tuannya sibuk bercuti..kekeke

aNa SuZaNa said...

Kak Nis..
cadangnya gitu lah.. dah beli dah pun alat tu.. tak psg je lg..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...