NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Friday, September 10, 2010

BuFFeT MaLaM RaYa

Rajin pulak aku apdet wlpun tgh sibuk dgn itu ini utk persiapan raya..hehe.. Smlm ptg aku pi pekan Sekinchan utk beli bhn2 nak buat dessert..

Memula nak gi dgn hubby, tapi memandangkan hubby aku keletihan sbb baru je sampai kmpg, makanya aku gi naik motor jelah dgn adik lelaki aku ni..


Ni gambar di ambik setelah balik dr membeli brg2..

Hambek ko, penuh motor.. borong mcm la hang tu gi naik kete.. ish ish ish.. Memandangkan raga motor dah tak muat, makanya aku terpaksa peluk sebahagian brg2 tu kat tgh2.. hahaha.. buruk benor rupanya.. kekeke..

Bila pakai tudung express ni punyalah payah nak pakai helmet.. risau awning tudung tu rosak bila tertindih helmet.. so terpaksa tarik awning tudung tu ke depan sket.. terus jd kelakar muka aku.. hahaha..


Ni my hubby dgn my abg ipar sdg mengayam ketupat.. Manakala aku lak langsung tak reti anyam ketupat.. buek malu laki aku je.. kikiki..


Antara hasil yg berjaya di siapkan..


Air tebu.. hasil dr pokok tebu yg abah aku tanam..


Ni dessert pertama yg aku buat.. Tiramisu..


Ni dessert kedua yg aku buat jugak.. Puding Laici..


Dessert ketiga dan terakhir yg aku buat.. Puding Karemel Lapis Coklat..


Ni hasil selepas di potong.. sedap sgt2 bg tekak aku.. ecehhh.. puji diri sendiri nampakkk.. kikiki


Buah2an .. Anggur , Limau, Nenas..


Sambal Belacan


Telor Dadar mak aku yg buat..


Ni nugget ke hape ntah.. lupa lak aku.. ngeee..


Ketupat palas dan Murtabak


Kek swiss Roll


Kuah kacang


Satay ayam..


Udang goreng kunyit


Lauk pauk : sambal sotong, ayam masak merah, sup tulang


Nasi beriyani dan Nasi putih




Ntah hape2 gambar ni.. dah mcm hantu lak yg baju putih tu.. kikiki


Masing2 melantak dgn jayanya..

Adik2 dan anak2 buah aku..


Dah mcm restoren kannn.. kikiki


aku bz sana sini snap gambar, walhal sendiri pun tak mkn2 lg.. tu pasal tgn gegar2 sket ambik gambar.. hahaha


Mak buyong yg dah sarat sgt2.. raya kedua dah kena berkampung kat spital le..



Abg aku yg masih solo.. hehe


Kakak ipar aku


Gambar Ain je sempat snap.. yg lg 2 org tu payah tul nak ambik gmbr..


Lastly, abg aku yg rasa dirinya dah hebat sgt sbb mampu minum air satu jug.. wakakaka.. gambar candid je ni.. selamba badak je aku tepek kat blog gmbr hang minum satu jug.. kah kah kah..

Dia ni lah yg aku panggil diktator tu, dan dia ni lah org yg paling bz buat preparation semua ni.. dia jugak yg masak nasi beriyani dan lauk pauk.. kira hebatla kann.. ohye, dia masih bujang.. hehehe

Nanti aku apdet entry lg ye.. dah kol 2 pg ni..


5 comments:

Fatihah said...

salam kak ana
selamat hari raya ^_^
kak ana blh x bg resepi tiramisu n puding caremal 2??

Helmiyani said...

wah.. meiah betul! paling best air tebu pokok tanam snirik tu.. cayalah! n then syok aa hubby u bleh nganyam ketupat. i yg fomfuan ni pun tk pandai..huhuhu
i ada letak freebies kt my blog :) klu minat, jemput la men'download..

aNa SuZaNa said...

fatihah..
maaf br sempat nak reply.. nanti akak bg ye resepi tu.. sory sgt2 lmbt reply

aNa SuZaNa said...

kak yani,
ana pun tak reti anysm ketupat.. kuikuikui

Kak Mah said...

best betul keluarga besar nieh..dah cam buat open house jek kaedahnyer....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...