NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Friday, September 03, 2010

EnTry JeLeS Ni..

Aku tau hubby aku rajin gak baca blog aku dlm diam.. kalau entry aku panjang, dia sekadar tgk gmbr je.. kalau entry pendek dia rajin le baca setiap ketul tulisan aku ni.. so baik aku wat pendek2 je.. biar dia baca.. hahaha..

Gini.. aku tetiap thn biasanya buat kuih raya.. dpt 2 jenis pun jadilah, asalkan ada hasil yg aku buat.. tp thn ni mcm tak buat je.. takpe, ada seminggu lg kalo aku nak buat.. hehe..

Nak tau knp aku jeles.. sbbnya adalah kerana biskut kat bawah ni..!!


Ni namanya biskut cluster.. dan biskut ni di buat oleh rakan opis hubby aku.. pompuan ye.. bkn laki2..


Ko tengokkk.. berbalang2 dia beli..


Ni jumlah keseluruhan yg dia order..

Yang buat aku jeles kan, bila tiap kali hubby aku ngap je kuih ni, dia selalu ckp

" sedap gila kuih ni..."

" mmg sedaplah dia buat.. bak sini lg.. " sambil mintak balang biskut tu

" kawan abg siap buat research lg yg biskut ni mmg takde lg org jual "


Ewah ewahhh.. melambak le biskut ni org jual.. huhuhu.. aku jelessss sgt kalo laki aku puji hasil buatan/masakkan org lain.. puji lelebih ni mmg wat aku terasa jeles tau.. nak2 lg yg buat tu pompuan..

Sbnrnya bukan ssh pun nak wat biskut ni, biskut ni lah yg paling mudah tanpa ssh2 nak bakar kat oven.. tp aku takde masa nak wat je.. sibuk dok menguli anak2 je.. huhuhu..

Kalau abg terbaca entry ni, pasni kalau mkn biskut ni jgn puji lebih2 lg tau dpn saya.. sila mkn senyap2 je.. kunyah jelah krup krap krup krap dan telan.. so saya tak perlu jeles2.. hahaha..

Apa punya binik la kannn.. kekekke.. sentap sungguh.. padahal biskut je pun.. kui kui kui


16 comments:

desperate mama said...

oowwhhh.... memang wajar untuk di jeles.... kalau i la kan.... maunya i yg abiskan biskut tu... sebab tak nak hubby makan.... pastu i buat la yg lain untuk dia...

aNa SuZaNa said...

desperate mama,
tulah org pompuan kan, lg2 yg bergelar isteri.. cpt jeles kalo laki puji org lain.. muahahaha..

tak kira, nak jeles gak.. kikiki

ani said...

sedap sgt ke biskut tu ana? apa rasa dia? x pernah nampak pun... apapun saya sokong perasaan jeles tu..hehehe mmg patut jeles...

nadia said...

sy sokong, yey! para isteri harus mnjeles bile laki puji masakan atau kecantikan atau ape2 yg berkaitan dgn perempuan lain! hehehehe
kak, nnti ajar sy bt kueh raya ni boleh?
nk try bt jgk la...sempat kn?

noor said...

ana...share la resipi biskut nih..kalo tak yah bako aku pun nak wat gak...hehe

LiAnA said...

ni cornflakes yg gaul dgn coklat tu kan.. akak baru tau nama dia cluster hahaha.. selama ni buat je tiap tahun tp sebut nama lain.. mmg senang buatnya..

aNa SuZaNa said...

Ani..
sedap mmg sedap.. anak2 ana suka mkn.. tak slh puji tp jgn la lebih2.. terasa tauuu..!! hehe

aNa SuZaNa said...

Nadia..
pompuan dgn jeles mmg sukar di pisahkan.. kekeke

resepi..?? kang akak bg ye

aNa SuZaNa said...

Noor..
ni le biskut paling senang.. takyah ssh2 nak ejas suhu oven bagai.. kikiki..

aNa SuZaNa said...

Kak liana..
haah, senang kan wat biskut ni.. ana malas nak buat sbb kang nanti hubby comparekan lak hasil yg ana wat dgn kwn dia buat.. kang nanges kang.. uwaaaa...

sLEEping BEauty said...

salam ana ..
hehee.. comel jew ana jeles ey ..

mcm tak normal la kita para isteri nie kalau nk jeles ngn laki kita kan ... heheheee

aNa SuZaNa said...

SB..
ahahhaha.. tauuuu takpe.. kita ni kalo jeles suka simpan dlm hati.. tp kali ni ana luah dlm blog la.. kiranya hati kedua ana la blog ni.. ekekkee

Liza Hashim said...

hahah.. kelakar la ana ni.. tapi betul tu.. kalau saya pun jeles.. bukan susah sgt nak wat biskut ni.. tapi dia charge sampai RM24.. mahal giler tu.. saya pun pernah buat ramai2 ngan budak umah sewa dulu.. tau la rasanya mcm mana.. sabar yek.. ke hubby ana saja nak uji ana tu.. heheh..

aNa SuZaNa said...

Liza..
kikiki..untung kan niaga kuih raya ni.. takpelah, dah rezeki dia.. hehe..

uji ke mcm tu..? mcm tak je.. kekeke.. tp mana dia tau ana jeles pun// kah kahkah

zeta said...

mmg kalau i pon jeles la..:p dah nama kita ni isteri dia kan..hihi
ada je org jual beskut ni..lama dah org buat..tp xramai yg jual..ni beskut wajib MIL i tiap tahun..

aNa SuZaNa said...

Zeta..
ahahaha.. kalau tanya mana2 bini pun mesti kata jeles gak kan.. kikiki

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...