NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Thursday, March 01, 2012

MeNgiDaM

Dalam beberapa hari ni aku teringinnnnn sgt nak mkn nasi ayam penyet..

Kat the curve mmg la ada, tp tak sedap.. bg aku nasi ayam penyet yg paling best kat tekak aku adalah kat seksyen 7 shah alam.. dia punya sambal terbaikkkk... walaupun pedas menyengat tp kita jd ketagih gak nak mkn..

Makanya aku pun kirim la kat kwn yg hari2 dok ulang alik ke seksyen 7.. aku nak pi sana mmg takde masa sbb balik sekolah pun dah lewat ptg.. kalo pi sana time2 lewat ptg komfem kena harung jem bagai.. huh.. tak sanggup aku..

Dah alang2 kwn aku ni mmg ke sana, aku pun try tanya dia leh tak tlg belikan.. bila dia kata bolehhhh, terus aku order 3 kotak terus..

1 kotak utk hubby, 2 kotak lg utk aku bedal sorang2... siyess 2 kotak tu aku mampu abiskannya tau.. sbb tu order 3.. kekekke.. sekotak mana cukup.. aku ni bdn je kecik, tp tangki perut besar... kahkahkah..


Kawan aku ni punyalah baik hati, time aku pi umah dia ptg td utk collect itu nasik, dia kata takyah byr sbb dia belanja aku katanya..

Huhuhu.. nak nanges lak rasa sbb baiknya kwn aku yg sorang ni.. kalau la aku tau beliau nak belanja, aku order 10 kotak terus.. wakakakkaka...

Apapun thanks ye kwn ku.. nanti sblm mu bersalin daku belanja tiramisu home made ye.. hihihi..


Nah utk tatapan korang.. sila telan air liur ye.. kuikuikui..

Okey.. aku nak melantak sekarang.. jgn risau, aku wakilkan mkn utk korang ye... hehehehe..

** Ni mengidam takde maksud lain tau.. just teringin nak mkn je.. jgn pikir aku mak buyong lak.. cacing ada le dlm perut aku.. kikiki

19 comments:

yanamib said...

eh org pantang leh mkn x ayam penyet ni?? dgn sambal nya skali? urghh! =.=

ADEEYA said...

Hehe pedas kan sambal dia :/ me kalau makan kat Wong Solo mesti tak makan sambal sebab tak tahan pedas ihihi

Ana Suzana said...

yana..
tak bolehhhh, kang baby sakit perut sbb maknya mkn pedas2.. cirit birit baby tu kang.. baby nyusu badan kan.. so sila berpantang ye.. hehehe

Ana Suzana said...

Adeeya..
ruginye tak mkn sambal.. kikiki

ViRgO GaL said...
This comment has been removed by the author.
ViRgO GaL said...

Hi..Im ur silent reader dulu but skrg dah ada blog sendiri..n i add u in my list..u been 1 of my inspiration...suke baca ur blog..byk bljar juga dr Ana..
wah..nmpk yummy ayam penget tu..once I turun ke Shah Alam..i should try tis...

B.E.B.E.L 4 F.U.N said...

For me, smbal wong solo mmg pdas giler. Tak tahannnn. Tp kekadang teringin jgk. Akak mkn 2 kotak? Sy ni 1 kotk pon lom ttu abis. Hebat hebat.

melin melinda said...

Berapa RM sekotak ni?

Me said...

nasi ayam penyet yang jadi ketagihnya adalah sambal... eden suko sebab pedas bangatttttt

lizafaliza said...

k.ana,dekat cyberjaya best jgk....lau su la kat wangsoho tu xbape sedap..kat pakcik cyberjaya lg sedap...kedai dia biasa je...tapi sedap..huhu

ayeesha anna said...

suka ayam bakar dengan petai masak pedas kat wong solo. Sedap banget

Ana Suzana said...

shacqela,
salam kenal.. hihi.. kang turun shah alam jgn lupa try mkn nasi ayam penyet ni.. leh belanja ana sekali.. =P

Ana Suzana said...

Bebel4fun..
yee.. akak kalo lapo mmg leh mkn 2 kotak.. hehhehe

Ana Suzana said...

melin melinda..
alamak, lupa lak.. dlm rm10.90 kot.. tak brp nak pasti..

Ana Suzana said...

ME..
tauuuu xpe.. walaupun pedas menyengat tp nak mkn jugak.. kannnn

Ana Suzana said...

lizafaliza..
jauhnya cyberjaya.. huhuhu.. kang kalo akak turun cyberjaya sila belanja tau.. hehehe

Ana Suzana said...

mamaleesya..
lom try lg menu lain.. sedap ehh.. kang bebila leh try.. tu pun kalo rajin terjah gi sana.. hihi

Jannah said...

tp knp wong solo kat bangi x sedap ponn.... pelikk nihhh~~ =p

Mummy AwwalHariz said...

hi ana.. pernah makan wong solo sec 7 ni... tapi bila makan rasa ayam penyet ria sec 9 lagi sedap... cubalah...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...