NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Wednesday, March 07, 2012

aPeSaL aKu TaK iNgaT

Malam td masa aku dok kemas2 dapur, tetiba tergerak hati aku nak jenguk apa yg ada dlm kabinet dapur yg terletak atas peti ais tu..

Memandangkan aku pendek, terpaksalah ambik kerusi utk bukak lemari kabinet tu.. sekalinya bila bukak terus aku tersengih dan ketuk2 kepala sendiri..


Terus tersenyum tgk kotak biru tu..

Apesal la aku leh lupa yg encik hubby ada belikan mixer tu.. Dah lama tau mixer tu hubby aku belikan.. tak salah aku masa mula2 pindah dok umah ni..

Maknanya dah 2 thn dok dalam tu aje tanpa di beri perhatian.. haihhh.. makanya, lepas dah tau ada gadget tu, makin ligat laaa aku dok try resepi2 baru kat dapur kang..


Bila nak rasmi belum tau lg, kena baca manual dia dulu cara nak gunakannya.. aku suka main masak2 ni sbb encik suami selalu bg dorongan.. tambahan lak beliau suka je nak rasa apa yg aku masak.. =)


Ada satu lg gadget yg aku masih lom guna.. ni ha gadgetnya.. bread maker.. sampai skrg aku lom guna sbb lom reti dan lom buat eksperimen lg.. sib baik encik suami lom bising2 lg.. kikiki..

Bukan apa, dulu masa dia nak redeem points kredit kad dia, aku yg beriya2 suruh dia redeem bread maker je.. last2 apa jadik.. satu roti pun aku lom berjaya hasilkan guna mesin ni.. hahahha adeh laa..

Nanti la aku try buat.. pun kena baca manual dulu gak tu sbb aku tak reti.. kikiki..


6 comments:

Najwa.H said...

ana, nak beradmaker tuu...eheh

ameris said...

pasni ana asik meroti je laaa...
kek2 tolak tepi. kikiki

Me said...

eden udah berjaya menghasut 3 org agar memiliki BM begitu hahahhaha sgt best ana BM itu... mcm2 boleh buat.... eden pun ada seketoi... paling best mempizza hahahha nama BM tapi eden soka buat pizza guna tuh ngeh ngeh ngeh

Azian Elias said...

boleh lah lempar sikit kat rumah akka nanti tu bila buat roti.. hee

Gina said...

Salam Ana
Citer psl BM nie mcm Gina ler kat Adelaide nie, masa mula-mula sampai, ramai geng sini dok bercerita psl breadmaker yang dijual murah di Garage Sales, ada tu punya murah sampai like RM30 sahaja, so bila nak dpt, BM tu dlm lemari sampai setahun, pastu bila dah tahu guna, hmm pizza, donut, roti canai dan apa jenis yang kena uli semua masuk BM aje

DeQWa said...

nanti buat roti,share resipi roti plak.....silap2 tutup kedai roti kot...sbb akak dh xbeli lagi...haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...