NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Wednesday, March 14, 2012

CHiLLeD BLueBeRRy YoGuRt CHeeSeCaKe

Hari ni menyepi dr apdet blog sbb sibuk masak2 kat dapur.. lps masak lauk pauk aku buat dessert pulak..

Kat umah ni dessert takdelah hari2 aku buat.. bila ada bhn2 dan keinginan nak buat baru aku akan buat.. kalau malas aku buat jugak.. buat tak tau.. kekekke..

Dan sbb arini mood aku masih rajin mcm hari2 biasa, maka terhasillah dessert yg dah lama sgt aku nak buat..

Walaupun perkakasan ada yg tak cukup dan bhn ada yg tak lengkap, tp slps di ubah suai, maka berjaya gak aku hasilkannya.. puas hati.. lega.. bangga.. hehehe..


Ni lah dia yg di namakan chilled blueberry yogurt cheesecake..

Resepi yg paling mudah sbb tak payah susah2 nak bakar atau kukus.. just buat pastu simpan dlm peti ais.. siappp.. sedap pun sedap..

Para penggemar cheesecake sila jgn lupa cuba buat resepi ni ye.. kat internet berlambak org taruk resepi.. aku pun ambik dr internet gak.. heheh..


Kang ada masa aku apdet resepi dan step by step yg aku buat ye..

9 comments:

ameris said...

terbaik la ana nie...

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

DAH MCM BELOG MASAKAN LA ANA

Zaila Mohamad said...

aku suka je kalau resepi yang xyah bakar2 ni..cepat2lah share kat sini ya:)

nanonano said...

Itu yg ditunggu2, suke kak ana buh gmbar step byr step tu :)

ummi_khalish said...

wah..memang sangat rajin ni..dan cheese cake tu nmpak menyelerakan....

Ab Medina said...

tgh tunggu step chilled blueberry cheesecake

Unknown said...

bestnyewwww...

Unknown said...

cm mna nak keluarkan kek tanpa pecah?

Unknown said...

knp sy buat xkeras..simpan dal fredge ke atau freezer kak ana??kek tu jd lembik je mcm yogurt...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...