NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Wednesday, March 28, 2012

KiDsZaNiA.. SeKoLaH.. GiaNt

Pening aku nak bubuh tajuk entry apa.. kekekke.. bantai jelah ye.. asal ada tajuk sudah.. ni sambungan citer entry pg td..

Lps hubby aku pi keje, aku pun masuk le bilik teman ica yg tgh lena membuta.. niat di hati nak membuta sama2.. tp tetiba rajin lak nak apdet blog.. tu yg apdet tu pg td..

Agaknya bising sgt kot bunyi keyboard yg aku tekan, last2 ica terjaga.. awal lak dak kecik ni bgn... biasanya selagi tak kol 11 pg dia payah nak celik mata..

Budak ni pulak kalau terjaga benda pertama sekali yg dia akan cari ialah makanan.. apa jenis mknn dia tak kisah asalkan ada benda utk dia kunyah.. kekeke.. ikut peel sapo la tu kannn.. kikiki..

Lepak2 dgn ica atas katil sambil layan channel 613.. layan citer pororo feveret ica.. bila citer tu abis, jam pun dah kol 11.30 pg..

Tetiba tergerak hati nak pi kuar umah awal2.. tetiba kepala hotak ni dah rancang sesuatu dah.. patutnya aku kuar lebih awal lg time ica celik mata tu.. tp ni dah nak tghari baru dpt idea utk gi kidszania jugak.. haihhh..


Terus bersiap laju2.. pastu terus kuar umah.. masa ni dah kol 12.20 tghari.. dlm hati berbelah bahagi nak pi skul aje atau pi jumpa budak2 tu kat kidszania.. dan akhirnya masa kat highway NKVE baru aku buat keputusan bila mana aku membelok kat simpang ke kota damansara..

Mujur jalan tak berapa nak sesak.. aku terus menyusur laju ke the curve.. parking kat the curve dan terus berjalan kat flyover menuju ke kidszania..


Mcm tak sedap hati pun ye gak masa ni sbb tgk bas2 sekolah dah berderet kat luar kidszania.. ntah2 dah nak balik kot diorang.. aku tau yg teacher ada ckp student akan sampai kat skul semula around 1 - 1.30 tghari..

Tp aku je mandai2 fikir diorang akan lewat sampai sbb lewat pegi pg td kan.. ahhhh.. nekad jelah.. aku teruskan gak berjalan menuju ke level ground floor tempat membeli tiket tu..

Dr atas kedengaran bunyi riuh budak2.. lega sket hati aku sbb diorang lom bertolak lg rupanya.. cepat2 masuk lift tekan butang G..


Sampai je kat ground floor.. aku laju2 jalan dgn ica pi kat suara budak2 yg bising tu.. komfem yg suara tu mmg dari budak2 genius aulad..

Terus tersengih2 aku pegi kat bebudak yg ramai yg tgh berbaris nak naik bas.. konon2 nak surprisekan apis dgn ain la tu kan sbb aku dtg kat situ jugak..

Elok je aku sampai berhampiran budak2 tu, alih2 aku tgk apesal teacher2 genius aulad ni lain2 belaka.. tak pernah nmpk pun muka2 diorang ni..

Terus aku tanya salah sorang dr teacher2 kat situ.. ni teacher genius aulad kota damansara ke..? teacher tu angguk mengiyakan.. ececehhh.. mcm novel lak ayat aku ni.. ekekkeke

Pastu aku pun tanya mana student2 genius aulad sri damansara ehh..?? teacher tu kata dia tak pasti lak sama ada masih kat dlm atau dah balik.. alahaiii.. camno nihhh.. kang kalo aku masuk kang kena beli tiket yg mahal tu lak kang..

Last2 teacher tu bg aku contact number principal genius aulad sri damansara.. silap betul la tak simpan nombor pengetua tu.. bila dah dpt nombor hp tu terus aku call tanya diorang kat mana..

Dlm hati masa ni berharap diorang masih ada kat dlm sbb aku ingat aku nak bwk ica masuk dlm tu jugak.. so apis dgn ain leh la sambung main lg dlm tu tanpa balik dgn kwn2 yg lain.. tu plan aku benonye..

Sekali nak tau apa pengetua tu ckp.. " kami dah sampai depan sekolah puan.. baru je sampai.." sob sob sob... berkecai harapan.. huhuhu.. terus blah laju2 dr situ sbb nak pi skul balik..

Sambil jalan laju2 sempat lg aku sms pengetua tu mintak ain dgn apis tggu dlm skul sbb aku masih ontheway nak ke sana..

Haaa.. kan dah susahhhh... hahahha.. padan muka aku.. yg ica lak merengek2 tak puas hati sbb baru je sampai tp terus blah tanpa sempat main apa2 pun.. kekekke..

Sampai je sekolah terus jemput anak2 aku yg 2 org tu.. hepi je memasing citer tu ini.. yg apis teacher kata lebih byk abiskan masa kat kokpit kapal terbang sbb budak ni cita2 dia nak jd pilot.. suka betul dia dpt bwk kapal terbang..

Ain lak byk yg dia dpt buat.. dia pi main masak2.. main cat2.. jd doktor dan apetah 1 lg lupa lak.. seronok betul memasing bercerita.. hurmmm.. kalau la mak ko kuar awal dr umah tadi dah tentu dpt join sama2 kat dlm tu.. sob sob sob..

lps je jemput diorang aku terus pi giant kota damansara.. ain dgn apis sbnrnya ajak balik umah sbb diorang penat katanya.. aku tau diorang penat sbb bgn awal2 pg kan.. tido pun lewat mlm td.. tu yg lemau je tu..

Tp aku ckp teman aku pi mkn jap sbb aku dgn ica tak mkn tghari lg.. lgpun aku dah janji dgn ica nak bawak dia kat tempat main.. kesian lak kat ica kang.. last2 bebudak ni terpaksa gak ikut ckp aku..


Memula pi teman aku mkn.. diorg pun mkn sekali walaupun dah mkn nasik lemak katanya.. tp aku paksa mkn lg sekali sbb aku takmo diorang lapar lak kang..


pas mkn baru aku ajak pi main lak.. aku limitkan dlm rm10 je kat sini.. abis je duit token sila berambus.. hehehe..

Ohye, kat tempat main ni ada sorang silent reader blog tegur aku.. dia cakap "ehh mcm kenal laa.." kikiki.. bila dia tgk ica komfem dia kenal aku katanya.. majuk ahh mcm ni, ica jelah jd blogger.. kekkeke.. sembang2 kejap pastu memasing layan anak masing2.. kikiki..

Lama gak aku abiskan masa kat dlm giant tu.. bg diorang main mcm2.. bila dah penat baru berambus dr situ... masa ni nak balik cpt2 sbb dah ngantuk + letih sbb tak cukup rehat dan tido..

Sampai je kat umah semua anak2 aku tido lena.. ain je yg bgn awal sket sbb dia tak sabar2 nak tunjuk kat aku apa yg dia dpt dan bljr kat kidszania..


Ni yg dia dpt.. elok sgt la tu sbb ain mmg suka sgt menulis2 ni..


Pastu dia kata dia ada masak2 kat sana.. ni antara yg dia buat dan dpt bawak balik.. persoalannya : apekah ini..??


OOhhh roti sandwich rupanya.. hehehe..


Dan yg ni pun dia buat sendiri katanya.. okey.. tergamam jap..

Nampaknya aku kena mintak resepi dan berguru dgn ain lps ni sbb aku sendiri tak pernah buat sushi.. kekekke..

Yang ain lak tanya aku ni ape mende.. aikk.. sendiri yg masak lg mau tanya org kaa..?? keekekeke.. dia ckp dia buatkan khas utk aku.. pastu berkali2 suruh aku rasa..

Maaf la ye nak, mak kamu tak reti mkn sushi.. ekekeke.. kalo petai laju le mak kamu mkn.. aku dgn hubby memang tak reti mkn sushi mushi ni..


Last2 ain yg mkn.. sendiri buat sendiri makan.. siap buat simbol terbaik lg tu.. ekekekekke..

Aku rasa nak pi sana la nanti dgn anak2 aku.. nak spend masa lama sket kat dalam tu biar semua benda diorang dpt explore.. yg trip ni aku rasa tak semua diorang dpt explore sbb masa terhad..

Takpe.. kita mintak duit kat abah kamu ye.. sbb tiket kan mahal.. dah alang2 nak pegi tu biar berbaloi dgn bayaran kannn... hehehe..


7 comments:

Zaila Mohamad said...

aku pon rasa nak bawa anak2 pergi sekali lagi..dengar cerita diorang macam best je:)

shida said...
This comment has been removed by the author.
Ana Suzana said...

zaila..
jom pi jugak jomm.. hehehe

Ana Suzana said...

kak shida..
Laaaa...teacher meen tu anak akak ke..? teacher yg ajar ain tu.. hehehe..

shida said...
This comment has been removed by the author.
BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

ila pun nak pg tapi kena pg time opis baru tak ramai org..kena amik cutilah gamaknye

Norliza Nordin said...

sonok ngk budak2 kat kidzania ni. sygnye org dewase xleh men sx..tp tiket kne byr..huhuhu..kan best kalu tiket byr leh men sx.. heheheh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...