NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Thursday, March 08, 2012

JeNjaLaN @ iKeA

Semalam pegi ikea, tujuan utama nak survey katil utk ica.. Skrg ni ica masih tido celah aku dgn hubby.. memandangkan ica dah tak breastfeed lg dah makanya aku cadang nak ajar dia tido kat katil sendiri je..

Pasni kang takyah aku nak berebut2 space katil dgn ica lg dah.. budak ni tido lasak sgt.. jap2 kaki dia ada kat perut aku.. jap2 kang kaki dia kat muka aku dah.. berpusing2 budak ni tido tau.. sampaikan kdg2 aku nak jatuh katil di buatnya.. sob sob sob..

So perjalanan smlm slps hantar ain dgn apis ke sekolah ialah pi ke ikea.. tak ramai org sgt smlm kat dlm tu.. yg ramai cuma kat food court ikea je.. masing2 membaham makanan memasing.. kekeke..


Niat di hati nak transit ica kat sini.. thn lps nak letak dia kat sini tak berjaya sbb masih lg 2 thn.. tempat ni khusus utk 3 thn ke atas..

Memandangkan ica thn ni tak lama lg 3 thn, tp aku anggap 3 thn jelah kan sbb kalo ikut tahun dah di kira 3 thn dah.. kalo ikut bln je belum.. hehhehe.. So aku jumpa la staff yg bertugas kat situ ckp nak hantar ini budak..


Tp staff tu suruh aku ukur ketinggian anak aku dulu kat sini..

Kalau ketinggian mencapai 90cm ke atas, silalah masukkk.. kalau tak cukup tinggi, sila berambus.. err tu aku lah yg ckp.. takkan staff tu nak ckp berambus lak kan.. kekekke..


Okey ica.. nampaknya sila berambus..

Anda kategori ketot.. takde harapan nak masuk.. silap mak jugak sbb tak pakaikan ica kasut tumit tinggi.. kikiki.. monyokkk je muka dia lps aku ckp dia tak leh main sdgkan aku yg beriya2 ckp dgn dia nak bwk dia pi tempat main...


Dapat tgk dr luar jap jadi laaa...


Sedihhh je.. takpe, teman mak survey2 brg lg best.. kehkehkeh..

Maka dgn itu kami pun berjalan2 la di atas tgk2 perabot.. best woo cuci2 mata ni.. dlm ikea ni byk bg kita idea utk deko.. tggl nak sediakan ongkos je lg.. haihhhh...






Layan ica jap.. kang dia boring kang..


Layan lg main slide yg ada dlm ikea tu.. dia konker sorang2 sbb takde budak lain pun.. hahahha.. main la sampai namploh kali ye nakkk..


Pastu teman aku survey2 katil utk dia lak.. masa ni dia ckp kat aku

" ica taknak kateiiii (katil), ica nak main jeee"


Tgk bahagian sini lak..


So aku decide ambik pattern yg ni aje sbb senang.. kalo baby coat tu mcm tak lama pun dia leh pakai.. bg katil single bed mcm ni terus..


Sementara tu ica pi test baring2 kat katil ni pulak.. katil ni pun okey cuma design dia aku tak berkenan sket.. hehehe..


Lampu ni aku ambik 3 ketul.. satu ketul rm29..


Pilihan lampu2 yg ada.. sume rege rm29..

Lps dah survey apa yg aku nak, terus pi food court sbb aku dah mula lapar.. ica memula takmo makan sbb dia nak pi tempat main je katanya.. tp bila aku ckp ada byk mknn sedap, terus dia cakap nakkkkk.. Okeyyyy.. jom mamammmmm...


Masa ni payah sket gak le sbb aku tolak stroller dan dlm pada masa yg sama aku tolak troli utk isi tray makanan.. mujur tak ramai org masa ni, so takdelah aku terlanggar2 org dgn stroller anak aku.. kuikuikui..

Kalau org lain sibuk cari meatball kat sini, aku lak cari encik salmon je.. nak mkn karipap ikea yg femes tu mmg tak pernah nak dpt le...

Ohye, kalau korang nak take away mknn kat sini, sila bawak tupperware sendiri siap2 sbb diorang takde sediakan tupperware..


Aku ambik cheese cake..


Aku mkn salmon dgn ica..


Kentang goreng utk ica jugak..

Tu je yg aku mkn.. air lak aku tumpang minum air ica je.. kehkehkeh.. masa mkn ni mmg best.. ica asyik pot pet pot pet je bercakap.. layan jelah keletah anak dara sorang ni.. dia kalo bab makannn mmg bersemangat.. kuikuikui..


Dah abis dah salmon aku.. tinggal kentang je lg..

Lps makan2 terus bergerak balik menuju ke parking kete.. pi sekolah terus tggu ain dgn apis abis kelas..


Ohye, balik rumah smlm ica ngadu kat aku dia sakit2 badan, kaki.. aku ingat dia lenguh2 badan kot sbb penat jenjalan ke hape ke kan..

Sekalinya masa aku nak mandikan dia baru aku tau ada bintat2 merah yg byk kat badan dia.. byk gile sampai penuh kat bahagian pinggang ke kaki, kat lengan dan kat leher..

Sblm ni mana ada, so aku syak dia kena masa kat ikea.. aku syak berpunca dr katil yg ica baring2 tu.. katil tu aku tgk mmg agak kotor sket blanket dan bantal dia.. mcm berhabuk2 gitu..

Agaknya sbb tu kot dia dpt gatal2.. byk hama agaknya.. huhuhu.. sian ica.. terus aku bwk pi klinik mlm td gak.. tp ubat yg doktor bg tu tak berapa berkesan lak.. ptg ni kang aku nak bwk pi klinik serena lak kalo tak baik2 gak..

Mlm td dia susah betul nak tido.. jap2 dia kejut aku ckp gatal.. mintak tlg garukan.. terkeruk2 dia tido malam td tau.. cian ica.. huhuhu.. pasni jgn nak test2 baring kat tempat sembarangan tau..



Ni vide0 kami makan2 semalam.. hehehe


12 comments:

"CT CoMeL" said...

kak ana...kalau org jawe mcm tue kene 'biduren'...kak try minumkan air kelape...sebab anak buah kiter baru jer kene 2 hari lepas..bengkak2 camtue jugak...mesti gatal ica tue kak...jgn kasik garu kak..pastu bedak sejuk pun boleh tepek kak dekat badannyer...

akma said...

kak ana

akma said...

kak camne nk ym or chat ngn akk,,,,sya dh add kt fb tp akk x rely pong

wani said...

kesiannya kt ica, gatal2 blakang dia, mcm kelopak garam? dh baik blum? kalu x cuba boh garam + kunyit + air sapu kt situ

Akak Kembang said...

samalah ngan anak Kak Alin na..Qayyum tu dah lapan tahun nak tido sblh mamanya. Ada bilik sendiri tp xmo guna...

Bestkan pegi time org keje..lengang jek..

nanonano said...

ksiannye icha :(

SehahNazri said...

hhehe comelnye dia cakap cedap..hehe betul2 semnagat masa tgh makan..comel2

DeQWa said...

kalau org kampung diorng ckp kena ludah hantu,xpe..lumurkan dengan bedak sejuk jer...nnt ok la tuh...

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

pg ikea masa hari keja mmg best tak ramai org. cuba pg hari cuti..hazabbbbbbbbbb

Mommy_ima said...

wah...syoknye! lama x cuci mata kat ikea. dpt baca entry ni pun kira dah terubat rindu kat ikea..aiceh!

la...ksiannye die gatal2. kulit kanak2 lagi la sensitif kan..cian die. good point to remember - jgn baring sembarangan kan. thanks for sharing!~♥

Mokteh said...

aduhai siannya...

OneSimpleMother said...

alahai comeynyaaaalah ica ni.. geram tengok mulutnya yang suka bercakap tu. nak jugak anak pompuanlaaaa... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...