NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Tuesday, December 01, 2009

RaYa HaJi PaRt LaSt : KeNduRi

Ni abah aku..org paling bz dan tak byk berehat waktu kenduri..dialah chef masakan kat kmpg..kalo ada kenduri kat kmpg ni, dialah yg jd tukang masak

Abah mmg handal masak2 lauk kenduri ni,
dan bakat abah di warisi slh sorang dr abg2 aku..
Aku pun tak sehebat dia..huhuhu..


Seawal jam 7 pg sudah ramai org kmpg dtg rumah..
Yang kaum lelaki jelah yg dtg awal sbb diorg nak tlg sembelih lembu, siat2 daging lembu, timbang dan bungkus utk di agih2kan nanti..


Aku tak sempat nak snap gmbr lembu di sembelih..
sbb time tu aku sedang lenaaa bermimpi..
hujannn woo time tu, so aku pun hanyut sekali..hahaha..


Org kampung tgh bergotong royong potong2 daging


Cuaca agak kurang baik pg tu..
hujan lebat.. pastu benti, pastu hujan balik..
Tp tetap meriah dan tetap ramai yg dtg..


Yang kaum perempuan sibuk buat keje di dapur
Tp akuuu..sibuk snap gambar..pastu sibuk dgn anak2
Pastu bila time mkn SIBUK mkn jugak..hahahaha..


2 org dr kanan tu abg2 aku..


Abah aku siap jamu tetamu dgn buah2an lg..
aku tak mkn rambutan sbb batuk2 woo,..
paling sadis aku kehilangan suara time kenduri ni..

Gila seksa aku nak berkomunikasi dgn ramai org
guna bahasa isyarat jelah..huhuhu..
laki aku lg kejam, suka main2kan aku tau..

Yelah, amat pelik bila aku jd seorg yg amat pendiam..biasanya suara akulah yg paling bising setiap hari..kahkahkah..skrg ni suara aku baru nak pulih..minum air asam jawa byk2 woo..


Ni lah mamat yg selalu kena lepuk dgn aku sbb nyakat aku..padan muka..!!! hahahahaha..






Ni sume adik lelaki aku yg snap..
aku takdenye nak keluar semata2 nak snap gmbr org2 kmpg..maluuuu...kang tak psl2 ada yg nak buek menantu..kihkihkih...


Amboi2 yangggg..baikkk punya borakkk..
Pi la tolong bapak mertua tu buat keje..ish ish ish..

Ok..abis cite dah pasal sambutan raya haji kat kmpg aku..sampai demam2 ahli keluarga aku tau pas majlis ni...mak abah aku la yg paling penat..smpai demam2 diorg..

Pastu 2 mggu lg adik pompuan aku lak kawen..penat lom abih lg lorrr..huhuhu...ok..the end..


2 comments:

MAKCIK REHAN said...

memang berbaloi-baloi buat kenduri camni. 13 adik badik marrr.... cukuuup rasa!

aNa SuZaNa said...

Mr...
tu pun ramai ada yg ngelat buat keje..termasuk empunya blog ni..gunakan anak2 sbg alasan tak buat keje..hahahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...