NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Tuesday, December 29, 2009

HaRi PeRtaMa : CaMeRoN HiGhLaNdS

Aikkk..tajuk tentang cameron..tp gambar ttg kedai tayar..kikiki..Sbnrnya byk tragedi yg berlaku pada hari kami nak gi cameron tu hari..poyo2 je nak gerak dr rumah kol 2ptg, last2 kol 5.30 ptg br gerak gi cameron..huhuhu..

Antara tragedi yg berlaku ialah, baju2 dah siap di packing masuk dlm luggage..tp ntah camne beg travel hubby aku lak buat hal..beg tu terkunci..lg parah bila hubby aku langsung tak ingat password..tu lahhh..sape suruh letak pin nombor bagai kat beg tu..sape yg susah..!! sundiri mau ingat la deiii..hehehe..

Settle je hal beg kami pun teruskan perjalanan..tak salah aku kol 3.10 ptg br kami bergerak dr rumah..tp br dlm 1/2 jam perjalanan kete kami bergegar..bila hubby aku bawak laju (dia ni sokmo bawak laju) gile terasa gegaran nya..mcm ada vibration gitu..

Tup2 hubby ambik keputusan gi cari kedai tayar..huwaaa..masalah2...ntah camne ntah leh kuar balik dr highway, tau2 je smpai kat kedai tayar kat bukit beruntung..beruntung sungguh..hari dah la makin lewat ptg..huhuhu..


Hubby dgn muka tensionnya..kata pekerja kedai tayar tu tayar terlalu keras..mmg la keras kan..maksud org tu terlebih angin..hehehe..pastu balancing tak betul..ntah la..aku kalo bab2 kete ni aku pening sket..tak reti nak cite detail apa sbnrnya punca gegaran tu..hihihi..


Nmpk tak mamat 2 org yg tgh betulkan kete kami tu..saje bgtau, kot2 moto yg korg tengok lak..ape ke halnya aku nak cite psl moto tu lak kan..pung pang pung pang sume settle dlm kol 5.30 ptg..so kami pun sambung la perjalanan ke cameron highlands..

Org patutnya time2 camtu dah bersenang lenang kat bilik hotel..huhuhu..yg kami lak baru terhegeh2 nak gerak..sib baik abg kandung aku dah check in kan..

Oh ye..lupa nak cite..yg gi cameron ni bkn kami sekeluarga je tau..tp yg join ialah mak mertua aku, 6 org adik aku, sorg abg kandung aku, dan 2 org anak buah aku serta adik ipar aku (laki adik aku yg br kawen tu)


Sepanjang perjalanan ni jelah keje alisya..
Sib baik tak byk karenah..elok je nyusu tido nyusu tido


Si bujang yg skrg ni sgt2 byk karenah..ngade2..cengeng..sensitif..nakal..grrr..pening tauuu..mcm2 hal dia skrg ni sejak berumur 2 thn..terpaksa sumbat puting bg senyap sket sepanjang perjalanan...mujur dia kurang sikit meragam sepanjang perjalanan..


Yg si kakak terpaksa duduk jauh ke belakang sket..dia dok seat blkg sorg2..sib baik jugak dia mau dan mengalah...aku dok seat tgh utk kawal si hafiz yg tak terduga peelnya..mak mertua aku lak dok depan teman hubby aku..


Gosok2 mata ye kakak..ngantuk la tu..


Akhirnyaaa..tertido juaaa...jauh woo perjalanan...kami gi cameron ikut simpang pulai..tak kose la aku ikut jalan lama..kang aku mabuk teruk kang sape lak yg nak handle anak2..huhuhu


Bila nmpk sign board ni rasa legaaa sgt..maklumlah..ingatkan dah dekat nak smpai la konon..


Tapi jauh lagi....huwaaaaa...aku rasa dlm sejam stgh perjalanan lg kot br smpai hotel tu..hotel yg kami duduk tu berada di tgh2 antara brinchang dgn tanah rata..


Kabussss wooo..time ni dah mula terasa sejukkk..

Dlm ramai2 yg gi cameron ni hanya kami je yg lambat sampai..yg lain2 sume dah smpai awal..kami gerak berasingan sbb diorg sume gerak dr sekinchan..janji jumpa kat hotel je masa tu


Jam dah kol 6.50 ptg

Terasa jauh tul ikut simpang pulai ni.. pastu terasa mcm tak smpai2 lak sbb masih tak jumpa cameronnya..last aku gi cameron masa umur 20 thn..hahaha..gile lama aku tak gi..dah 8 thn woo..huhuhu..sadisss kan..

Di sbbkan hari dah malam maka kami tukar plan..tak jd jumpa kat hotel..kami decide sume jumpa kat shell brinchang..pastu sama2 cari kedai mkn..sgt lapar masa tu wehhh..dah la cuaca tersgt sejuk..pulak tu kami mana bawak sweater..budak2 terpaksa aku pakaikan baju 2 lapis..sian diorg kesejukan..


Kami makan kat sini..parking adalah sgt terhad dan susahhh..ramainya org time cuti2 gini..seriau tul nak jalan sana sini sbb parking sgt susah nak dpt..aku tak kisah kalo tak dpt parking asalkan dpt jalan2 dan shopping..tp laki aku sgt KISAH bila takde parking yg membuatkan dia malas nak jln2 dan kuar shopping..camno tu..?? huhuhu..


Tu dia..sgt bertuah sbb adik2 aku ni ikut..sbb leh mintak diorg tolong jaga budak2 ni..hehehe..ambik kesempatan sungguh..!!


Kami ambik 2 meja..sbb satu meja mana muat..
sume ada dlm 16 org..best woo ramai2..


Ni belangkas..ops..silap..pengantin baru rupanya..
Aku panggil belangkas sbb mmg mcm belangkas..maklumlahhh, br kawennn..hehehe..dulu mati2 aku ingat belangkas ni sejenis belalang..sib baik laki aku tolong betulkan..hahaha..


Tgk..sampai juling2 mata adik pompuan aku tlg jaga si hafiz..kekeke..dia tak juling ye..tp kebetulan je tu aku snap tetiba mata dia terjuling..miahahahaha..


Makkkk..sape yg putih melepak tu..??
Tu aku le..hihihi..muka aku amat selebet time ni..so, touch up sket kasi bedak tebal2..cantekkan..

Sbnrnya nak letak muka alisya tu je..sbb cute sgt pakai serkup adik aku..aku lupa nak kuarkan topi dia dr beg..dah la rambut tak lebat mana, tu yg pinjam serkup adik aku utk tutup kepala dia..cuaca sejukkkk...


Ain dpt hadiah cermin mata dr adik aku ni..
suka la tu sbb pink kaler...


Uikkk...blm mkn dah tido...hihihi..


Alisya aku umpan biskut bayi je..
Nak kasi dia senyap sket..kang ganggu aku nak mkn je..

Settle mkn terus balik hotel..letih woo bdn sbb tak jumpa tilam dgn bantal lg masa tu..gmbr luar hotel tak sempat nak snap..dah penat + malas time tu..


Ni bilik kami..memandangkan mak mertua aku ada, so kami ambik family suite..bilik ni ada 1 kingsize bed dgn 2 single bed..so aku dgn tiga2 anak aku tido atas katil ni..


tv kat bilik aku..hihihi..sgt besar dan luas bilik dia
hotel baru lg ni..rege utk bilik ni satu mlm rm624..berbaloi sbb bilik ni sgt besar dan selesa..


ni bilik air dia..luasss okey..sama luas dgn bilik tetamu rumah aku skrg ni...huhuhu


ni yg buat anak2 aku suka mandi..
Tp takleh berendam lama lorrr..kang demam lak..


Ni katil yg mertua dgn hubby aku tido..
So phm2 jelah ye kalo gini situasinya..bkn honeymoon maknanya ni..hehehe..

Yg adik ipar aku tu tlg bawakan brg kami..
hahaha..br jadi adik ipar dah kena kerah buat tu ini..nasib ko la kan dpt kakak ipar mcm aku..hehehe


Punyalah ramai makhluk asing kat bilik aku ni..hihi..
Ops..tak termasuk mertua aku ye...
kang kena pelangkung dgn laki aku lak kata camtu..hehe


Masing2 suka melepak kat bilik kami selepas tolong angkut brg2 kami masuk bilik..ewah2..tak reti nak kuar sendiri kot depa ni..kitorg dah la kepenatan ni..buat mcm bilik sendiri lak ye korang..chaittt..!!

Apapun mekasih la sbb berguna jugak kami ajak korg sama2 bercuti, sbb leh bantu membantu..time ni lah aku lapanggg sgt dr menguruskan hafiz dgn ain sbb pakcik makcik diorg ni rajin tlg jaga sama..


Mertua aku yg happy..


Tengokkk...masih bertenggek lg tu kat bilik kami
Masa ni aku tak sempat snap bilik diorg..Dah lewat sgt kan smpainya..tak larat lorr..kami ambik 4 bilik yg berlainan..ikut kapasiti orgnya..hehehe..


Di sbbkan masing2 tak reti nak beredar dr bilik maka terpaksalah ckp direct je kan..ekekekke..takdelahhhh...mana de ckp camtu..abg kandung aku yg halau diorg sume suruh balik ke bilik masing2..ngeh ngeh ngeh..padan muka..!! hihi..



Pastu aku mula bz buat posisi tempat tido..
susun bantal secara melintang sbb nak tido 4 org atas satu katil..tu psl laki aku terpaksa perhambat tido luar..katil dah penuhhh..hehehe..


Sibuk betul dgn spek pink dia..

Tp sian betul..tak lama jangka hayat spek ni sbb hafiz patahkan..wahhh..ko mmg kejam la hafiz oittt..sian kakak..semua brg dia hang nak rembat..sampaikan telekung kakak pun hang nak pakai..adoiyaiii...


Alisya dah mcm baby boy dah..
pinjam baju hafiz time ni..dia takde sweater..lgsg tak sempat beli b4 gi cameron..


Uikkkk...nak tido pun sempat tiup alat muzik ka..?!!
Yang benonye aku tak tau nak eja nama alat muzik tu..kah kah kah..


Haa...camni lah gaya kami tido..melintang..hehehe..
Sebelah hafiz tu aku, sebelah aku lak alisya..sgt bahaya woo sbb alisya tepi katil..risau jatuh je..tp takkan la aku nak biar dia jatuh kan..so time tido aku peluk alisya sentiasa..

Kalo letak hafiz atau ain tido tepi katil tu konfem jatuh sbb diorg tido lasak..so mlm tu kami sume tido awal..sbb hari kedua byk aktiviti nak buat..kumpul tenaga..hehehe..oklah.kang kalo tak penat aku sambung update utk hari kedua ye..


6 comments:

eynda said...

Syoknya pegi cameron ramai2... :-)

Ana Suzana said...

yg tak syok tu ramai sgt orangggg..crowded sbb cuti krismas kan..huhuhu

Papa meow said...

Ramainya, semua ikut ke, mak abah asl x ikut hehe

Ana Suzana said...

mak abah dah di ajak..mak nak ikut tapi abah takmau pegi..so mak tak di benarkan ikut..huhuhu..nanti abah rindu mak takde..kekekeke..

abah sibuk dgn bendang lorrr..mak lak kena masak utk abah..

shabiela said...

bestnya gi cameron.. adik badik ramai leh tlg jaga anak2 kan..

Ana Suzana said...

Sha..
tu yg ku suka tu..ramai yg sanggup jaga budak2 ni..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...