NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Wednesday, December 30, 2009

LaSt Day : CaMeRoN HiGhLaNdS

Ni lah gambar hotel yg kami duduk..hotel masih boleh di katakan br lg..tp service diaaaa...sgt mengecewakan..kang nanti aku bgtau knp ye..baca smpai abis dulu..hehehe..gmbr ihsan dr google..


Ni je yg mampu aku snap..ni pun aku snap masa dok dlm kete sambil2 menunggu adik badik aku gi toilet kat lobby..diorg ni pun satu hal..kata 5 minit je gi toilet, tp ada la dlm stgh jam menunggu..berak batu ke apa..hehehe..uwekkkkkk..


Sambil2 tu snap gmbr ain jap..


Pastu ain snap pulak gambar alisya..gmbr hafiz tak di snap la pulak..


Kami pergi ke sini..!!

Sblm tu nak bgtau, kami pegi kat situ masa hari kedua ye..maknanya yg aku taip ni cerita ttg hari kedua la..saje aku satukan dgn entry last day..hehehe..penat dah cite psl cameron sbnrnya..ntah2 korg pun penat dah baca..kikiki...

Kami gi Bharat tea ni slps gi Bee Farm tu laaa..saje nak lepak minum2 kat situ..


Aku rasa dia antara adik lelaki aku yg hensem..muka ala2 orang korea..hihi..muka aku terpaksa di touch up lg..tau jelah kan kalo gmbr kandid..muka tetiba jd herot merot..huhuhu..kejam sungguh yg snap pic ni..


Hahhh..nape lak ni..???

Hahahaha..sblm insiden ni berlaku, suasana kat cafe tu amatlah bising..org ramai dok menyembang pung pang pung pang..tetibaaaa...prangggg....!!!! suasana sepi sekejap..

Semua pandang ke arah tmpt duduk kami...sbb hubby aku tak sengaja terpecahkan sebiji teko dgn 3 bijik cawan..kehkehkeh..pulak tu sempat lg dia tuduh aku yg senggol dulang yg berisi sume tu..

Mana deee..mandai2 je fitnah tauu..!! aku elok je dok diam2 masa tu sambil2 goyang2 stroller ( alisya tido dlm stroller masa tu )..nasib baik mertua aku backup aku..mertua aku mak hubby aku la kann..hehehe..tak psl2 kena byr dlm rm12 kot utk sume yg pecah..


Siannn budak demam ni..ahahaha..tgk adik aku yg baju hitam tu...org gi cameron beli sourvenier mcm bantal strawberry ke, baju ke..tp dia beli menan yg dia pegang tu..bkn satu dia beli, byk lak tu..hek elehhhh..setakat nak beli menan tu baik hang gi beli kat kedai rm2 je..kikiki..


Aku yg bz mem"vibrate"kan stroller..saje kasi dia lena sket bila di goyang2kan camtu..tp tak lama dia tido..stgh jam kemudian dia dah bgn..elok jugakkk..penat tau goyang2 stroller ni..huhuhu..


Adik (kiri) dan anak buah (kanan) , mak kpd anak buah aku ni (kakak aku la) tak dpt nak join sbb takde transport..lenkali ye kita gi lagi..hehehe..


Ni jele yg ada utk di order..mertua aku ckp tak sedap sgt..aku tak mkn kuih2 tu..rasa tak lalu mkn lak masa tu..overdose mkn aiskrim agaknya..


Order lg second round teh strawberry..mujur tak pecah lg..hehehe..


Amboiii..syokk tul tidooo...berangin je tau kat bharat tea ni..besttt...


Hafiz dgn Ain di handle adik dgn abg aku..yes yess...sukaaa...



Pemandangan di Bharat tea




Diorg je yg turun..aku, mak mertua aku, dgn hubby aku serta alisya dok dendiam je kat atas..malas nak turun..hehehe..


Time ni abg aku tu call aku, dia suruh hubby aku snap pic diorg..amboii ko, aku taulah kualiti kamera hubby aku lawo..kamera aku tak lawoo..huhu..tp hubby aku lak hilang ntah ke mana masa tu..so aku jelah volunteer snap guna kamera digital je..zoom sehabis mungkin..tu psl gambo tak lawo.. kahkahkah..

Hafiz yg mmg susah nak pandang kamera..yelahkan..lg2 snap dr jauhhh..manalah dia nak nmpk..hahaha..apelah aku ni..

Tu jelah tmpt yg kami jalan2 sepanjang berada di cameron..mlm sblm balik kami sempat gi pasar mlm kat Brinchang..Ya Allah...jem teruk la masa nak gi pasar tu..parking dah la susah nak dpt..ulang alik ulang alik sampai 3 kali br dpt parking..tu pun kat petronas berdekatan..

Dan lg sadis mlm tu hujan la pulak..camne nak shopping strawberry byk2 ni..?? Kebetulan masa dpt parking tu si ain dgn hafiz tido..so aku cdg bawak alisya sorg je..ajak mertua aku sekali..dah namanya org pompuan kan, hujan2 pun sanggup redah tu sbb shopping punya psl..hehehe..

Tp aku tak dpt la nak berpoya2 beli tu ini sesuka hati..korang bygkanla, dgn kendong alisya dlm hujan2 tu, dgn pegang payung lg..pastu bila dah beli strawberry byk2 kena pegang brg2 yg di beli tu lg..huwaaaaa...

Mertua aku takleh tlg sbb dia pun byk gak pegang brg2 yg dia beli..adik badik aku yg lain tak jumpa la pulakkk..pegi sama2 tp sbb parking jauh2 tu yg tak jumpa..hubby aku dah tentulah ada dlm kete je jaga anak yg lg 2 org..

Bila hujan makin lebat aku pun terpaksa berambus dr situ..dpt beli 5 pek strawberry, 40 ketul strawberry celup coklat (utk mkn ramai2 kat hotel) dan beli anak patung utk anak2..tu je..pastu balik hotel terus..


Time sblm check out aku sempat la snap dlm hotel tu


Ni bilik budak2 pompuan..bilik deluxe triple .. rm324 satu mlm..


Ni bilik budak2 lelaki.. bilik deluxe quad rm384 satu mlm


Bilik psgn belangkas ni bilik deluxe je..rm304 satu mlm..gelappp aje bilik korang yeee..ish ish ish..


Time ni tgh menunggu hubby settlekan sume bil..


Masing2 muncunggg je sbb cuti2 dah abiss..hehehe


Aku je yg senyum..hehehe..ni ain yg snap ye..

Ok..meh aku cite psl hotel ni..nama hotel yg kami duduk ni Hotel De La Ferns..Lokasi tgh2 antara Tanah rata dgn Brinchang..So sgtla strategik kan..cumanya kami amat kecewa dgn service hotel ni..

Masa kami nak check out, hubby call bell boy utk tlg bawak sume beg2 kami..kami tunggu smpai stgh jam tp tak muncul2 jugak..hubby call lg sekali..diorg ckp bell boy ontheway..tp 10 minit kami tggu still tak smpai2..ayarkkkk..terus aku suruh hubby call adik2 aku je mintak tlg diorg bwk turun beg kami..smpai ke sudah bell boy tu mmg tak dtg..

Dan masa nak settlekan bil tu kami terpaksa menunggu lg sejam stgh..SEBAB diorg check dgn begitu details bilik kami satu persatu..tak slh nak check, tp awat ambik masa berjam2 ni..adoiyaiii..letih tauuu..!!

Pastu tetiba diorg bgtau ada button shower kat bilik yg abg aku duduk tu tercabut..abg aku tak puas hati ckp yg button tu bkn slh diorg, sbb masa mula masuk bilik tu mmg dah rosak button tu..diorg ttp nak abg aku ganti rugi..ewah2..senang2 je diorg nak hentam customer walhal bkn slh abg aku pun..

Hubby aku masuk campur jugak..kami pertahankan mende yg betulkan..kalo betul slh kami, kami akan byr ganti rugi..tp kalo bukannnn..lu pikir la sendiri..abg aku dgn hubby aku siap fight dgn manager dia..tp takdelah sampai bertumbuk pulakkan..hihihi..hotel ni dr segi kebersihan dan keselesaan mmg ku rekemen kat sape2 yg nak dok sini..cuma food dan servis je yg depa patut tingkatkan lg kualiti..ok..!!

Tamat dah cite cameron..maybe lmbt lg kot nak ulang balik gi cameron..saje nak pi cameron sbb hubby aku lom prnh gi lg..hihihi..masa balik kami dgn adik badikku berpisah sbb kami balik kulai pastu..yg aku tau, adik aku yg demam tu dan yg mcm korea tu masing2 berlawan muntah..hahaha..tulahhh..sape suruh balik ikut jln tapah..muahahaha...


7 comments:

Papa meow said...

Aisey, abis dah...

Secukup rasa ceritanya, ada manis ada pahit. Aku pn x pernah kesana lg, tp rasanya tpt tu mcm boring, baik aku g genting.

Harap-harap semuanya enjoy ~eHeehe

Ana Suzana said...

penat lorr cite psl cameron..hubby aku komen mmg boring pun..best lg gi genting..hihihi..wahhh..rindunya nak main solero dgn roller coaster..

shabiela said...

teruknya service hotel tu. yg sha dok tu xde check pon, pas serah kunci trus balik.

Ana Suzana said...

tulah psl SHA..ada ke patut check detail sedetailnyaaa..ish ish ish..

Zana said...

cameron best sbb view je cantik kan, asal tak mkn butter cake kat bharat tea tu? member ckp sedap....

Ana Suzana said...

aisey..tak tau lak ada butter cake..sbb masa tu mmg tak lalu nak mkn lorr..kenyang mkn aiskrim 2 bekas..huhuhu

Ab Medina said...

best makan strawberry cheese cake tambah scope aiskrim and minum teh campur limau dan madu nyam2

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...