NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Thursday, September 20, 2012

KaMi TaK PeGi SeKoLaH

Kami dah bangun awal.. dah bersiap awal.. dah makan awal2 pun.. mak bg kami sarapan koko krunch susu.. pastu mak suap kami makan nasi waktu tengahari macam biasa sebelum pegi sekolah..
 
 
 Tepat pukul 12.50 tengahari mak suruh kami pakai beg sekolah masing2.. ica je takyah sbb ica tak sekolah..
 
Pastu mak mintak tolong kat kami tutup tv, tutup ekon mcm selalu.. lepas mak bersiap kami nampak mak ke hulu ke hilir cari sesuatu..
 
Makin lama makin rimas lak kami tengok mak ke sana ke mari.. ape entah yg mak carik.. Pastu mak tanya kami nampak tak kunci rumah yg mak letak atas meja..
 
Kami cakap tadi nampak atas meja makan.. pastu mak kata takde punnn.. mak suruh kami semua tolong carikkan... kami pun tolong la mak carik kunci sbb dah lambat nak pegi sekolah..
 
Ica tak tolong pun carik kunci... dia asyik kunyah biskut aje.. penat tau kami carik.. siap mak suruh kami carik kunci kat bilik mak lagi kot2 ada sbb mak malas nak panjat tangga naik atas..
 
Tapi kunci rumah takde jugak.. mak dah putus asa.. mak tuduh abah yg bawak kunci mak.. apelah mak ni.. tak baik tau main tuduh2.. cuba mak tepon abah dulu..
 
Mak pun tepon abah tanya nampak tak kunci mak kat mana.. pastu nampak mak letak tepon dan sambung carik kunci umah balik.. haaa, kan dah kata bukan abah yg ambik kunci mak..
 
 
 Tak lama pastu tepon mak berbunyi.. mak kata abah yang tepon.. apesal pulak abah tepon mak ni.. pastu kami nampak muka mak berubah.. mcm nak marah pun ada, macam nak nanges pun ada, macam nak gelak pun ada.. ntah ape2 ntah mak ni..
 
Mak cakap memang SAH abah yg bawak kunci mak.. haaaayukkkkk... apelah abah ni.. abis kami semua terkurung kat umah.. sampai hati abah kurung kami begini..
 
Tak pasal2 kami tak dapat pegi sekolah arini.. nasib baik mak dah tepon cikgu kami cakap kami tak dapat dtg sekolah arini..
 
Sekarang ni mak isi masa dia dengan menaip entry kat belog mak.. mak tunggu abah balik umah hantar kunci..  kami pulak seronok main loncat2.. tapi kami tak main bising2 sbb nanti mak marah..
 
Mak kalau marah memang menakutkan sbb mak kejar kami dgn pemukul lalat... mak tak pukul kami tapi mak suka kejar kami dgn pemukul lalat sampai kami terjerit2 kegembiraan.. hahahha.. sekian cerita dari kami yg tak pegi sekolah arini..
 


 

21 comments:

Yana Aina said...

heheh dulu rmai2 tak ke sek sbb mak tak sedar bgn pg.

marzuna said...

kelakar la mak nie.. :)

:: Riri-Fatieha ::~ said...

hehehe... adeh nasib baik mak kamu bila marah tak bertuka jadi wrna ijo. hehehhe

Ana Suzana said...

mak cakap bila abah balik nanti mak nak kejar abah dgn pemukul lalat pulak.. abis lah abah kami.. hahahha

wawo said...

Speechless...hanya mampu gelak sambil guling2...ngeh ngeh ngeh ngeh

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Senyum manjang akak baca entry ni ana.. :D

zahirian said...

HAHAHAHAH..siapla abah!!!

ibh_sue said...

hahahaha..Anaaa..Akak boleh gelak ja na...

meera said...

Hehhee... abislah abah. comel betul entry ni.

Ngongom Lily said...

hehee...akak sengih sesorang.
agaknye lalat pun akan trsengih sma klu bca n3 ni....

azinuj said...

jaga2 abah..hik hik..

Ana Suzana said...

masalahnya abah kami tak balik2 lagi ni.. macam tau2 je mak kami nak kejar dgn pemukul lalat.. kekekke

SH said...

Different style of writing blog story than usual
Menarik ......

Rina Ellisa said...

hihihi.. senggih sorang sy baca :D NIce!

nor syatika said...

kelakar la kak ana ni..hehe

julie hussin said...

mak kami tengah marah...abis la abah balik ni kena babap dengan pemukul lalat...cian kami2 kena kurung....:)

Zurina said...

hehe...menarik cerita mak...tgelak macik baca...;)

ida syarida said...

Pemukui lalat hang hambat anak hang ana ? :)

MaMa3H said...

hahaha...lawaklah mak nie..;-0

Azreen said...

lucu la citer mak nie...tersengih sesorg baca entry ni..haha ;)

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

wahhhhhhhhhhh best tak g sekolah sbb abah punya pasal :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...