NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Monday, July 30, 2012

MeNu RiNgKaS HaRi iNi

Hari ni aku masak yg bahan2nya mudah dan senang aje... aku kena masak dgn pantas sbb mcm yg aku bgtau sblm2 ni aku cuma ada 2 jam je utk memasak lepas balik dari sekolah..

So setelah di belek2 buku resepi dan website2 masakan, makanya inilah idea masakan yg aku dapat..


Menu pertama : ayam percik simple tapi sedap..


Menu kedua : Tempe goreng + sambal kicap pedas


Menu ketiga : utk cik abg, beef steak lagi.. yg bulat2 tu aku lupa lak nama dia, yg tu aku nak campurkan dlm salad..


Menu keempat : Haaa mcm ni lah hasilnya.. salad hantam sajalah + balsamic vinegar


Menu kelima : Sambal ikan siakap berpetai.. asyik mempetaiii ajelah aku ni kan.. kahkahkah..

Menu keenam : Kangkung goreng belacan.. malas nak snap.. utk anak2 aku masakkan sup hayam.. siappppp... pastu kol 7.15 pm terus bancuh air utk berbuka..


Air sirap bandung cincau... yihaaaaa...

Yang nak resepi ayam percik tu nanti aku wat entry ye.. sekian entry makan2 dari aku.. ngeh ngeh ngeh..


5 comments:

Ietams said...

cantik presentationnya na..

syawalsimpsons said...

cantik platingnyer...tu kalo nak makan tu pon rasa sayang

Ana Suzana said...

kalo sayang nak makan payah gak tu, camne nak bukak puasa kalo cenggitu.. ekekkeke

mama_aizarah said...

Ringkasnya sampai 5 menu..huhu

kakchik@ella said...

Berseleranyaaa tgk menu adik ni.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...