NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Thursday, July 26, 2012

DiaRi 5 RaMaDHaN

Semalam aku taktau apesal ntah aku lupa nak perhatikan budak2 ni kuar umah bawak beg sekolah ke tak.. yg aku tau aku sibuk nak cepat2 alarm umah dan zasss pi sekolah..

Kelam kabut smlm gara2 ica buat peel takmo mandi la, taknak gi sekolah la, ngantuk la.. tulah, sape suruh teman aku kemas umah pukul 2 pagi.. kan dah ngantuk..

Bila dah ngantuk opkos malas bgn, bila malas bangun opkos malas mandi, bila malas mandi aku paksa le mandi gak..

Bila kena paksa mandi terus melalak.. nak pujuk je dah mkn masa.. nasib baik tak batal puasa aku sbb aku makan masa.. hahahaha..

So dalam keadaan kelam kabut nak drive cepat2 pi sekolah, aku langsung tak check beg diorang dah ada ke tak dlm kete.. bila lg 1 kilometer nak sampai sekolah baru aku cakap " okeyyy, standby beg sekolah masing2"

Ain terus pandang muka aku dgn mata tak berkelip.. pastu dari mata tak berkelip terus bertakung lak air mata dia.. bila aku tanya mana beg..? terus melalak.. pulak dahhh..

Bila aku tanya apis mana beg..? apis cakap tertinggal kat umah.. huk alohhh, sabarrr jelah.. apis tak nanges pun, kakak dia je berdramatik sikit.. apis okey je..


Sampai depan sekolah terus meraung2 taknak kuar.. malu kat kwn2 dgn teacher katanya.. pastu takut teacher marah.. mandai2 je cakap teacher marah ehh..

Elehhh, mak ko dulu masa darjah satu pun pernah tertinggal beg tau.. byk kali lak tu.. tapi teacher tak marah pun, atok ko je membebel2 sakan kat mak ko ni ha sbb atok ko terpaksa ulang alik merempit naik motor hantarkan beg semata2.. hehehe

Pujuk punya pujuk pun tak berjaya.. makin di pujuk makin dia menyorok kat belakang seat aku.. grrrrr... last2 apis je yg pegi sekolah sorang2.. nasib baik tak meraung mamat tu sbb dia mana leh berpisah dgn kakak dia..

Kang kalo dua2 melalak dgn aku sekali melalak kang.. hahahha.. ngengada ehh korang.. penat mak korang rempit laju2 pi sekolah.. pastu buat peel lak.. gigit kang baru tau.. kikiki..

Lepas hantar apis gi sekolah, aku pi hantar puding karamel lak kat org yg mengidam.. amboiii.. banyak sungguh org mengidam ehhh.. aku tak meniaga pun, buat utk suka2 je.. bila org teringinnnn sgt nak mkn, aku akan try buatkan..


Ni ha puding dia.. aku masuk dlm bekas kaca..

Pesanan kat org yg order puding ni kat aku, sila pulangkan balik bekas tu nanti ye... basuh bersih2 sampai berkilat.. muahahahaha..

Mcm biasa, lepas ambik anak kat sekolah terus balik umah le apa lagi.. nak kejar waktu asar dan nak masak cepat2.. takut tak sempat lak.. kol 5.30 dah get ready dgn apron.. terus la bersilat2 kat dapur.. no dessert pun semalam.. just mkn buah2 aje..

Lauk semalam sangatttt simple sbb encik suami takmo mkn nasi.. dia teringin nak mkn lamb chop.. baikk bosss.. permintaan di tunaikan..


So aku masak lauk utk aku dgn adik lelaki aku tu je.. aku masak sambal udang petai lagi mcm sblm ni..

Bezanya aku tambah kentang pulak.. sedap gile ahh lauk ni.. tapi tandas la hancing kannn.. wakakakkaaka..


Pastu lauk sayur kobis cincai je ..

Buat jugak sambal cincalok mcm smlm.. lauk ikan tenggiri pun masih ada belen lagi.. so abiskan yg tu je.. tu jelah lauk utk aku dgn adik aku yg mkn nasi time berbuka..

Ni utk encik suami.. kitorang pun bantai sekali sbb aku buat banyak..


Aku tak tau nak bg nama apa sbb dlm tu penuh dgn salad2, pepperoni, daging salai, kentang rosemary, olive oil..


Di makan dgn lamb chop yg di grilled..


Jugak dgn sos black pepper..


Yang ni lak projek membaking aku kol1 pg tadi.. kol 2.30 pagi baru siap..


Saje buat pavlova sbb umah aku ada tetamu dtg arini.. tetamu join buka puasa bersama2.. umah kami ni sentiasa ada tetamu, tu pasal aku suka masak mcm2... hehhe


21 comments:

LadyZie said...

sbb tu rezeki ana n family sentiasa murah...ade je org bertandang ke rumah kan...setiap tetamu bawa rezeki pada kita....

ibh_sue said...

Hahahaaa. . Akk kalo baca n3 ana mesti gelak. Ada ja selit ayat lawak. Bleh bayang mcm mn keadaan ain tu. Heeeee

cahayahidupku.blogspot.my said...

Sure ain tu ikut perangai mama dia hahha :D

Terliur lagi tengok pavlova tu...

MOMMYLIN said...

tergoda dengan semua tu... :((

Anonymous said...

no komen... dah terliuq ni

Hati Kata Jujur said...

akak ana masuk master chef lah... hebat akk mask . perut sy sh start berbunyi2 nie

Nuraz said...

ye lah ana..layak masuk masterchef nie..

Ana Suzana said...

Ladyzie..
Alhamdulillah.. Ana pun suka main masak2 ni.. Kalau kami laki bini je yg mkn boleh pengsan kot.. Kekekke

Ana Suzana said...

Kak sue..
In real pun ana jenis suka buat lawak.. Muahahahha

Ana Suzana said...

Kak nurhayati..
Yelah kot.. Mak dia pun ratu air mata gak.. Ekekek

Ana Suzana said...

Allene..
Dgn ana tak tergoda ke? Ekekekke

Ana Suzana said...

Kesuma angsana
Lap ayaq liuq.. Puasa wehh puasaaa . Kihkihkih

Ana Suzana said...

Hati kata jujur..
Panjangnya namaaa... Kekekek... Taknak masuk mana2 pertandingan pun.. Maluuuuu

Ana Suzana said...

Kak nuraz..
Lama tak muncul? Hehhehe

cekem_nm said...

Salam, kak ana...

sy silent reader akak.. tp br je sbb ms tu cr resepi pvlova.. tgk2 terjumpa akak nyer blog.. camne nk wat pavlova tu xpecah bila nk angkat tu?sy wat selalu jd kemek je..xpun yg garing tu pecah..

Nuraz said...

ada je ana...bz melampau sejak tukar keja kat HKL nie..hehehh..bila lah dpt jumpa ana lg..last time jumpa si ica tu masih baby lagi..how time flies!!.. :)

Unknown said...

rajinnyeeeee.....!!!
tabik springggg....dri aku yg pemalas.....hehehee

RM said...

ana ni memang lawak lar.. hahah... dah la rajin masak.... tak setanding sungguh ngan ahkak...

yanamib said...

nk jd tetamu akak jugak la cemni..kkekeke =P

shah said...

soalan: kat mana nk beli pepperoni tu? puas cari

Ana Suzana said...

Shah ,
kalau pegi kat giant atau cold storage, sila carik kat bahagian ayam/daging yg dah di packing siap2.. kat peti sejuk yg kat dinding tu.. mende ni dlm peket plastik dan di gantung2.. try carik.. takpun nanti kalau ana rajin ana snapkan gmbr ye..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...